|

طرز تهیه کیک ساده خونگی / سه سوته یه کیک عالی بپز که حسابی پف میکنه

گاهی پیش میاد که دلت می خواد کیک بپزی اما خیلی وقت یا حوصله نداری، اون موقع باید یه کیک ساده انتخاب کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه اهل کیک و شیرینی پزی توی خونه باشی حتما با من هم عقیده ای که این کار خیلی جذاب و سرگرم کننده ست جوری که میتونی در تمام لحظات درست کردن خمیر و منتظر موندن برای پخت رو کاملا در لحظه حال باشی و به چیز دیگه فکر نکنی. لحظه ای رو تصور کن که هویج و گردو رو داخل خمیر کیک می ریزی، یا پوست لیمو ترش رو برای کیک لیمو رنده می کنی و مایه کیک یزدی رو داخل کپسول های مخصوصش می ریزی... یا وقتی که عطر شیرینی و کیک توی خونه می پیچه!

گاهی هم هست که دلت می خواد کیک بپزی اما خیلی وقت یا حوصله نداری، اون موقع باید یه کیک ساده انتخاب کنی که خیلی وقت گیر نباشه و مواد اولیه زیادی هم نخواد. توی این مطلب طرز تهیه کیک ساده خونگی رو بهتون آموزش می دیم. تا پایان همراهمون باشید.

simple-cake-4

مواد لازم برای تهیه کیک ساده خونگی

آرد ۲ پیمانه

تخم مرغ ۳ عدد

شکر یک پیمانه

روغن مایع یک پیمانه

شیر نصف پیمانه

وانیل یک قاشق مرباخوری

بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

simple-cake-1

طرز تهیه کیک ساده خونگی

مرحله اول

برای شروع فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. سپس آرد، بکینگ پودر و نمک رو مخلوط کرده و 2 تا 3 بار الک کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

شکر، وانیل و روغن مایع رو داخل یک ظرف گود بریزید و با دور تند همزن برقی اونقدر بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشه. سپس شیر رو اضافه کرده و مخلوط کنید. حالا تخم مرغ ها رو دونه دونه به این مخلوط اضافه کنید و همچنان با همزن بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

simple-cake-3

مرحله سوم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در چند مرحله به مایه کیک اضافه کرده و با دور کند همزن یا لیسک در یک جهت هم بزنید. در این مرحله نیاز به هم زدن زیاد نیست.

مرحله چهارم

کف و دیواره های قالب رو با روغن مایع چرب کنید و کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید. مایه کیک رو به شکل یکدست در تمام نقاط قالب بریزید و اون رو داخل فر در طبقه وسط قرار بدید.

simple-cake-2

حدود 35 تا 40 دقیقه زمان بدید تا کیک پف کنه و بپزه. بعد از این مدت فر رو باز کرده و با یک خلال دندون پخته شدن کیک ساده رو تست کنید. اگر مایه کیک به خلال دندون نچسبید کیک ساده خونگی آماده ست و می تونید از فر خارج کنید.

مرحله پنجم

وقتی کیک خنک شد، اون رو با دقت از قالب خارج کنید و به صورت دلخواه برش بزنید و داخل ظرف مورد نظرتون بذارید. نوش جان.

simple-cake-6

اگه به آشپزی علاقه دارید، اینجا می تونید دستورهای غذایی، کیک، شیرینی و دسر رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها