|

طرز تهیه کیک ساده با پلوپز / بدون فر یه کیک با طعم عالی و پف زیاد بپز

شاید فکر کنی که برای کیک پختن توی خونه حتما به فر نیاز داری اما اینطور نیست. توی این مطلب طرز تهیه کیک ساده با پلوپز رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک های خونگی معمولا طعم و مزه خوبی دارن چون کسی که توی خونه کیک میپزه حتما این کار رو از روی عشق و علاقه انجام میده و از قدیم هم گفتن اگه با عشق آشپزی کنی، حتما نتیجه کار خوب خواهد بود. کیک های زیادی رو میشه توی خونه به سادگی درست کرد؛ مثل کیک هویج و گردو، کیک اسفنجی، کیک شکلاتی، کیک وانیلی و...

شاید فکر کنی که برای کیک پختن توی خونه حتما به فر نیاز داری اما اینطور نیست. دستورهای زیادی هست که به فر نیاز نداره و میتونی از قابلمه روی اجاق گاز، پلوپز و یا دستگاه توستر استفاده کنی. توی این مطلب طرز تهیه کیک ساده با پلوپز رو بهت آموزش میدم. تا پایان همراهم باش.

cake-polopaz-7

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با پلوپز

آرد 2.5 پیمانه

شکر یا پودر قند 1.5 پیمانه

تخم مرغ  4 عدد

کره 200 گرم

شیر یک پیمانه

وانیل یک قاشق مرباخوری

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

رنده پوست لیمو یک قاشق چایخوری

زعفرون دم کرده یک قاشق غذاخوری

cake-polopaz-5

طرز تهیه کیک ساده با پلوپز

مرحله اول

از نیم ساعت قبل مواد یخچالی رو خارج می کنیم تا هم دمای محیط بشن. آرد و بکینگ پودر رو مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم. فر رو هم با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه.

مرحله دوم

شکر، وانیل و کره رو داخل یک ظرف گود می ریزیم و با دور تند همزن برقی اونقدر می زنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه. سپس شیر رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا تخم مرغ ها رو دونه دونه به این مخلوط اضافه می کنیم و همچنان با همزن می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

cake-polopaz-6

مرحله سوم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در چند مرحله به مایه کیک اضافه کرده و با دور کند همزن یا لیسک در یک جهت هم می زنیم. در این مرحله نیاز به هم زدن زیاد نیست و در حد مخلوط شدن مواد کافیه. سپس رنده پوست لیمو و زعفرون دم کرده رو اضافه کرده و کمی دیگه هم می زنیم تا مواد یکدست بشه.

مرحله چهارم

مایه کیک ساده با پلوپز رو داخل ظرف پلوپز ریخته و پلوپز رو روشن کنید. در پلوپز رو بسته و روی برنامه پخت کیک تنظیم کنید. دکمه شروع رو بزنید و اجازه بدید تا کیک حدود ۴۰ دقیقه بپزه.

cake-polopaz-2

البته پلوپز به طور خودکار پس از پایان پخت روی عدد ۶ و کوکینگ چشمک میزنه. بلافاصله پلوپز رو از پریز بکشید. در اون رو باز کرده و قابلمه رو بیرون بیارید. کمی صبر کنید وقتی کیک از حرارت افتاد، اون رو خارج کرده و اجازه بدید کاملا خنک بشه سپس کیک ساده با پلوپز رو به شکل دلخواه برش بزنید و تزئین کنید. نوش جان.

cake-polopaz-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها