|

علت سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی / همراه با نکات مهم برای جلوگیری از این مسئله

توی این مطلب علل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی و راه های جلوگیری از اون رو بهتون می گیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هم اهل نگهداری از گل ها و گیاهان طبیعی هستی و با عشق به اونا رسیدگی می کنی؟ جزو اون دسته از آدما هستی که هر گوشه خونه چند تا گلدون گذاشتن و حواسشون هست که کی باید آبیاری شون کنن یا خاک و گلدونشون رو عوض کنن؟ اما گاهی با همه توجهی که به گل ها و گیاهان آپارتمانی میشه، مشکلاتی براشون پیش میاد که باید سریع بهشون رسیدگی کرد تا حاد نشن و باعث از بین رفتن گیاه ما نشن.

سوختن نوک برگ گیاهان یکی از این مشکلاته که علل مختلفی داره و بعد از بروزش باید بررسی کنیم و با شناسایی ریشه مشکل، اون رو رفع کنیم. توی این مطلب علل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی و راه های جلوگیری از اون رو بهتون می گیم. تا پایان همراه ما باشید.

giah-sukhtegi-5

آبیاری کم و کمبود رطوبت

یکی از شایع ترین علت سوختن نوک برگ گیاهان میتونه آبیاری کم و رطوبت پایین محیط باشه. اگر سطح خاک گلدون شما برای مدتی خشک می مونه و یا محیط زندگی شما خشکه باید مقدار آبیاری رو بیشتر کنید و رطوبت هوا رو با روشن کردن دستگاه بخور سرد افزایش بدید.

giah-sukhtegi-1

نور خورشید

اگر گیاهان خودتون رو در فضای تراس و زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دادید و نوک برگ اونها سوخته، احتمالا گرمای زیاد موجب این مسئله شده و باید خیلی سریع مکان نگهداری از گیاه خودتون رو عوض کرده و اون رو به سایه و یا به داخل منزل منتقل کنید.

giah-sukhtegi-2

آبیاری زیاد

جالبه بدونید آبیاری زیاد هم مثل آبیاری کم می تونه علت سوختن نوک برگ گیاهان شما باشه. تنها فرق سوختن برگ گیاهان با آبیاری زیاد در مقایسه با آبیاری کم اینه که این سوختگی با خشکی شدید نوک برگها همراه نیست. در صورت بروز این مشکل، میزان آبیاری رو مدیریت کنید و وقتی سطح خاک گلدون شما خشک شد، اون رو آبیاری کنید.

giah-sukhtegi-3

استفاده از کودهای نامناسب

استفاده از کود نامناسب یا استفاده نادرست از کود برای گیاه یکی دیگه از علل شایع سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی میتونه باشه. ابتدا تحقیق کنید که نوع کودی برای هر گیاه شما مناسبه و این رو هم بدونید که بهتره کود دهی در زمان خنکی هوا و یک روز بعد از آبیاری انجام بشه تا به گیاه شما آسیبی نرسه.

giah-sukhtegi-7

عدم تهویه مناسب

گیاهان آپارتمانی هم اگرچه مناسب نگهداری در فضای منزل هستن اما گاهی به هوای آزاد نیاز دارن تا رشد خوبی داشته باشن و سالم و شاداب باشن. اگر تهویه مناسب هوا در منزل شما ایجاد نشه ممکنه نوک برگ گیاهان بسوزن و ظاهر ناخوشایندی پیدا کنن. پس بهتره هر از گاهی درها و پنجره ها رو باز کنید و گیاهان رو در معرض هوای تازه قرار بدید.

giah-sukhtegi-4

نبود مواد مغذی در خاک گیاه

اگر نوک برگ گیاهان طبیعی شما سوخته شاید مواد مغذی داخل خاک به اندازه نیاز گیاهتون نیست. در این صورت باید با روش اصولی و در زمان مناسب نسبت به تعویض خاک گلدون اقدام کنید. منیزیم، کلسیم، پتاسیم، نیتروژن، روی، آهن، مس و گوگرد از مواد مورد نیاز گیاهانه که باید در کودی که به گل ها می دید موجود باشه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها