|

معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم / اینا رو بذار گوشه خونه خیلی خوشگلن اما ناز و ادا ندارن

توی این مطلب چند گیاه آپارتمانی زیبا رو که شرایط نگهداری از اونها سخت نیست رو بهتون معرفی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گیاهان آپارتمانی در محیط خونه یا کار، یه سرگرمی جذاب واسه خیلی هاست. طراوت و شادابی که گیاهان طبیعی به فضا می بخشن با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. اگر شرایط نگهداری از گل ها و گیاهانی که در محیط خونه و کار خودتون دارید، رو بدونید خیلی راحت می تونید به فضا زیبایی و سرزندگی ببخشید.

بعضی گیاهان آپارتمانی حساس هستن و نگهداری از اونها کمی سخته اما گل های آپارتمانی زیادی هستن که حساس نیستن و تا حدود زیادی خودشون رو با محیط وفق میدن. توی این مطلب چند گیاه آپارتمانی زیبا رو که شرایط نگهداری از اونها سخت نیست رو بهتون معرفی می کنیم تا اگه وقت و حوصله زیادی ندارید، اونها رو انتخاب کنید و خیالتون از شادابی و سلامتشون راحت باشه. تا پایان همراه ما باشید.

giah-moghavem2

سانسوِریا

قطعا یکی از گیاهان مقاوم که اون رو خیلی جاها می تونید ببینید، گیاه سانسوِریاست. این گیاه مقاوم و کم دردسر، به نور کم و غیر مستقیم نیاز داره و اگه در فصل گرما، هفته ای یه بار و در فصل سرما دو هفته یک بار آبیاری بشه براش کافیه.

نگهداری از گیاه سانسوِریا برای کسانی که سفر زیاد میرن و یا در نگهداری از گیاهان، حوصله زیادی ندارن، مناسبه چون می تونه به خوبی کم آبی و نور کم رو تحمل کنه و خم به ابرو نیاره. پس اگه این شرایط رو دارین در انتخاب سانسوریا شک نکنید.

giah-moghavem7

پُتوس

گیاه مقاوم و ارزون پُتوس رو همگی می شناسید؛ گیاهی که به اصطلاح بی عاره و رشد خیلی خوبی داره در ضمن میتونه بدون خاک و داخل آب هم به مدت زیادی سالم و شاداب بمونه.

پتوس در ماه های گرم سال می تونه تا 8 روز بی ‌آبی و در ماه های سرد سال تا 15 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه. پتوس در انواع زیادی همچون ابلق، ارتشی، چرمی، مرمری، نئون و... وجود داره و اگه فضای نسبتا کم نوری دارید می تونید از اون برای زیباییش استفاده کنید.

giah-moghavem5

لیندا

یک گیاه زیبا و مقاوم دیگه که می تونیم بهتون معرفی کنیم؛ گیاه لیندا هست. لیندا با ساقه ضخیم و غده مانندی که داره به خوبی رطوبت و آب رو داخل خودش حفظ می کنه و در برابر کم آبی مقاومه.

شرایط ایده آل برای گیاه لیندا نور زیاد و غیر مستقیمه اما این درختچه آپارتمانی در برابر نور کم هم میتونه مقاومت کرده و به رشد خودش ادامه بده. اگه در زمینه  نگهداری از گل ها و گیاهان تجربه کمی دارید، یکی از بهترین گزینه ها برای شما گیاه لینداست.

giah-moghavem8

زامیفولیا

گیاه زیبا و محبوب بعدی که میشه اون رو به عنوان گیاه مقاوم معرفی کرد؛ زامیفولیا هست. این گیاه با برگ های براق و زیباش، یکی دیگه از زیباترین و خاص ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه که شرایط نگهداری نسبتا آسونی داره.

گیاه زامیفولیا با نگهداری آب در برگ ها و ساقه های گوشتی خودش، به آب زیادی نیاز نداره و تقریبا هر 10 روز یکبار باید اون رو آبیاری کرد. این رو هم باید بگیم که این گیاه با نور متوسط رشد خوبی داره ولی میتونه نور کم رو هم به خوبی تحمل کنه.

giah-moghavem3

برگ عبایی

گیاه برگ عبایی هم می تونه در لیست گیاهان مقاوم قرار بگیره؛ یک گیاه آپارتمانی که با برگ‌ های جذاب و ساقه های ظریفش حسابی دلبری می کنه. باید بدونید که برگ عبایی مقاومت خوبی در برابر کم آبی و مقاومت نسبتا بالایی در مقابل کم نوری داره.

گیاه برگ عبایی میتونه در ماه های گرم سال تا 4 روز بی ‌آبی و در ماه های سرد سال تا 13 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه. باید توجه کرد که این گیاه در معرض نور مستقیم قرار نگیره چون برگ‌ های گیاه، بسیار ظریف و حساس هستن.

giah-moghavem4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها