|

نکات مهم برای داشتن گیاهان آپارتمانی شاداب / برای سرسبزی گلدونا این موارد رو رعایت کن

توی این مطلب چند نکته مهم اما ساده رو بهتون می گیم تا به خوبی از گیاهان آپارتمانی خودتون نگهداری کنین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا گل ها و گیاهان آپارتمانی جزء جدایی ناپذیر خیلی از خونه ها شده و انصافا هم طراوت و زیبایی خاصی به خونه می بخشن. البته این زیبایی به شرطی محقق میشه که گیاهان آپارتمانی ما سرحال و شاداب باشن. نگهداری از گیاهان اگرچه سخت نیست اما نکات ریز و مهمی داره که باید رعایت کرد تا سلامت و زیبایی گیاهان حفظ بشه.

گیاهان مخصوص آشپزخونه، گیاهان مناسب اتاق خواب، گیاهان با نیاز کم به آب و... همگی باید یه سری شرایط استاندارد برای موندگاری و طراوت داشته باشن تا فضایی سرسبز و زیبا برامون مهیا کنن. توی این مطلب چند نکته مهم اما ساده رو بهتون می گیم تا به خوبی از گیاهان آپارتمانی خودتون نگهداری کنین. تا پایان همراه ما باشید.

giahan8

آبیاری زیاد ممنوع!

شاید خیلیا فکر کنن که زیاد آب دادن به گیاهان آپارتمانی مساوی با شادابی بیشتر اونهاست اما باید بگیم که اینطور نیست. شما باید نیاز هر گیاه به آب رو بدونید و بر اساس این موضوع و البته شرایط فصل و دمای محیط، گلدون ها رو آبیاری کنید.

باید بدونید که زیاد آب دادن به گل ها، تنفس ریشه اونها رو مختل میکنه و باعث پوسیدگی شون میشه. یکی دیگه از راه های تشخیص زمان آبیاری، تست کردن خاک گلدونه که اگه سطح خاک خشک شده باشه زمان خوبی برای آب دادن به گیاهه. برای آبیاری بهتر گیاه، باید کف گلدون چند سوراخ ایجاد کنید تا زه کشی گیاه مناسب باشه.

giahan2

نکاتی در مورد خاک گیاه

خاک گیاهان آپارتمانی هم موضوع مهم دیگه ایه که باید برای حفظ شادابی و سلامت گیاهان به اون توجه کرد. برای برخی گیاهان، خاک برگ مناسبه و برای بعضی دیگه خاک ماسه ای پس باید نیاز گیاه خودمون رو بشناسیم. نکته مهم اینه که خاک گیاهان رو فشرده نکنیم تا فضای کافی برای رسیدن اکسیژن به ریشه گیاه وجود داشته باشه.

giahan1

نور کافی؛ راز شادابی گیاهان

همه گیاهان آپارتمانی برای رشد و حفظ شادابی و زیبایی، کم یا زیاد به نور خورشید نیاز دارن. برخی گیاهان نور مستقیم و زیاد و بعضی دیگه نور کم و غیر مستقیم نیاز دارن. برخی دیگه هم با نور متوسط حال بهتری خواهند داشت.

پس تحقیق کنید و ببینید گیاهانی که از اون ها نگهداری می کنین، به چه میزان نور برای رشد مناسب و داشتن حال خوب نیاز دارن سپس شرایط مناسب رو براشون فراهم کنید.

giahan4

نوسان شدید دما برابر با نابودی گیاهان

ثابت شده دمایی بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد، برای رشد اکثر گیاهان طبیعی که در منزل نگهداری میشن، مناسبه. پس متعادل نگه داشتن دمای خونه و محیط در فصول مختلف، باعث میشه تا به گیاهان آپارتمانی شوک وارد نشه و شادابی و سرسبزی خودشون رو حفظ کنن.

giahan6

گاهی هوای تازه مهیا کنید

یکی دیگه از ضروری ترین نیازهای گل ها و گیاهان طبیعی، تنفس در هوای تازه و تمیزه! هوای آزاد کمک می کنه تا گیاهان آپارتمانی روند رشد رو بهتر طی کنن و شاداب تر باشن؛ پس هر از گاهی در و پنجره ها رو باز بذارید تا گلدون های شما در معرض هوای آزاد قرار بگیرن و بهتر نفس بکشن.

giahan7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها