|

ترفندهای افزایش رشد گیاهان / راهکارهای ساده که رشد گل ها رو چند برابر میکنه

توی این مطلب بهتون می گیم چیکار کنید تا به سادگی رشد گیاهان خونگی خودتون رو افزایش بدید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- کسانی که به گل ها و گیاهان علاقمند هستن، با رشد گیاه هایی که توی خونه یا محل کارشون دارن خیلی ذوق می کنن و از ته قلبشون خوشحال میشن. ولی گاهی پیش میاد که رشد گیاهان آپارتمانی یا گیاهان فضای بازی که داریم، خیلی کند و یا متوقف میشه. اینجور وقت ها دلمون می خواد کاری کنیم تا خیلی زود دوباره رشد خوبی داشته باشن. باید بگیم که ترفندهای ساده ای هست تا رشد گیاهان خودتون رو سریع تر کنید و دوباره شاهد قد کشیدن و شاداب شدن اونها باشید. توی این مطلب بهتون می گیم چیکار کنید تا رشد گیاهان خونگی خودتون رو افزایش بدید. تا پایان همراه ما باشید.

growing-houseplants6

نور کافی مهیا کنید

حتما می دونید که یکی از مهم ترین عوامل رشد گیاهان، رسیدن نور کافی به اون هست. اگر گیاه شما رشد خوبی نداره، شاید کم نور بودن محل نگهداری از اون، علت این امر باشه. پس جای پر نورتری رو برای گذاشتن گیاه خودتون در نظر بگیرید. بعد از مدتی خواهید دید که گیاهی قوی تر، شاداب تر و با رشد سریع تری خواهید داشت.

growing-houseplants7

رطوبت؛ لازمه رشد گیاهان

فراهم کردن محیطی با رطوبت کافی هم عامل مهم دیگه برای رشد گیاهانه. اگر در منطقه ای با آب و هوای خشک زندگی می کنید، رطوبت مورد نیاز گیاهان خودتون رو با روشن کردن دستگاه بخور سرد در فضای منزل یا محل کار مهیا کنید.

growing-houseplants8

قرار دادن یک اسفنج در کف گلدون ها تا آب اضافی رو داخل خودشون نگه دارن و رطوبت ریشه گیاه رو تامین کنن هم روش خوبی برای حفظ رطوبت مورد نیاز گیاهان طبیعی و آپارتمانیه.

اسپری کردن آب روی برگ گیاهان طبیعی هم می تونه اثر خشکی هوا رو کم رنگ تر کنه. فقط در مورد گیاهانی مثل سانسوریا حواستون باشه تا آب رو بین قلاف های گیاه نریزید، چون باعث ایجاد پوسیدگی در اونها میشه.

growing-houseplants9

خاک مناسب گیاهان رو بشناسید

خاک مناسب عامل مهمی برای رشد سریع گیاهان آپارتمانیه. برای برخی گیاهان، خاک برگ خاک مناسبی هست و برای بعضی دیگه، خاک ماسه ای؛ پس باید نیاز هر یک از گیاهان خودمون رو بشناسیم. نکته مهم اینه که خاک گیاهان رو خیلی فشرده نکنیم تا فضای کافی برای رسیدن اکسیژن به ریشه گیاه وجود داشته باشه.

growing-houseplants5

برگ گیاهان رو تمیز کنید

تمیز کردن برگ و ساقه گیاهان تاثر زیادی در شادابی و رشد اونها داره. اگر روی برگ و شاخه های گیاهان آپارتمانی شما گرد و غبار نشسته، می تونید یه شستشوی آروم با آب رو براش انجام بدید. اگر گلدون شما برگ های پهن و بزرگی داره و خیلی حساس نیست اون رو داخل سینک یا حمام بذارید و با جریان آب ملایمی که حالت پودری داره، برگ ها و شاخه های گیاهتون رو تمیز کنید.

اگر برگ های گیاه شما ظریفه و یا خیلی حساسه می تونید از یک اسپری آب پاش برای این کار استفاده کنید و با انگشت ها به آرومی برگ ها رو تمیز کنید.

growing-houseplants3

کود مناسب تهیه کنید

گیاهان طبیعی و گل های آپارتمانی برای رشد و شادابی نیازمند مواد مغذی هستن. نیاز اصلی برای فتوسنتز گیاهان از طریق آب و نور خورشید تامین میشه اما مواد مغذی موجود در خاک هم تاثیر بسزایی در گلدهی و شادابی گیاهان آپارتمانی داره. برای این منظور لازمه که از کودهای مختلف استفاده کنید.

کودهای مایع که در آب حل شده، کودهای دانه ای و کودهای کم رطوبت از انواع کودهای مورد نیاز گیاهان هستن که می تونید با توجه به نیاز هر گیاه، اونها رو تهیه و رشد سریع گیاهان خودتون رو تضمین کنید.

growing-houseplants4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها