|

میزان آبیاری گیاهان آپارتمانی / بیشتر از این بریزی ریشه شون میپوسه کمترم باشه میخشکه

در این مقاله در خصوص میزان و روش صحیح آبیاری گیاهان آپارتمانی صحبت کردیم تا با توجه به موارد گفته شده گیاهانتون شاداب بمونن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا خیلی از افراد علاقمند به نگهداری از گل و گیاه در منزلشون هستن و خب این موضوع یه جورایی همه گیر شده به همین دلیل خونه ی هر کسی که بری حداقل یک الی دو تا گلدون رو میبینی چون این زیبارویان سبز نه تنها به دکور شما زینت میبخشن میتونن برکت هم با خودشون بیارن به همین دلیل برای خیلی ها سواله که چه گلی برای رزق و روزی خوبه که خب تعداد اون ها هم کم نیست هر چند که خیلی ها بدون درنظر گرفتن فایده های اینجوری تنها و تنها به دلیل این که گیاهان رو بی قید و شرط دوسشون دارن اقدام به نگهداریشون میکنن که خب این واقعا جالبه و شاید در بین گل های اون ها یه سری گیاه که اونقدر زیبایی ظاهری ندارن و به قولی جزئی از گیاهان آپارتمانی لاکچری بشمار نمیان رو هم ببینید.

البته که در هر صوت شما باید در نگهداری از این زیبارویان نهایت دقت و وسواس خودتون رو به خرج بدید چرا که اون ها تنها در صورتی که بهشون رسیدگی کنید میتونن به حیاتشون ادامه بدن و در این بین بعضی از اون ها مثل گیاهانی که گل میدن برای تشکر از شما بابت رسیدگی بهشون گل تقدیمتون میکنن که خب در صورتی که علاقمند به این مدل از گیاهان آپارتمانی هستید چندتا از اونا رو در مقالات قبلیمون بهتون معرفی کردیم که میتونید به سراغشون برید ولی بریم سر وقت مقاله ی امروز که در خصوص اون میخواهیم راجبه میزان و روش صحیح آبیاری گیاهان آپارتمانی براتون صحبت کنیم تا بتونید به نحو احسن به گیاهانتون رسیدگی کنید و پرورششون بدید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

میزان آبیاری گیاهان آپارتمانی

تعداد دفعات آبیاری گیاه

تعداد دفعاتی که شما به یه گیاه آب میدید به نوع اون بستگی داره در اصل اون دسته از گیاهانی که گوشتی و آبدار هستن نیاز کمتری به آب دارن چون در مقابل خشکی مقاوم هستن پس در ابتدا باید نوع گیاه خودتون رو بشناسید.

اون دسته از گیاهانی که خودشون رو گرفتن و قوی هستن و همچنین از ریشه های عمیقی برخوردارن بیشتر از اون گیاهانی که تازه کاشته شدن میتونن کم آبی رو تحمل کنن پس به این موضوع هم توی آبیاری توجه کنید.

توی فصل گرما مثل تابستون اون دسته از گیاهان رو که بیرون از منزلتون هستن رو باید بیشتر از گیاهانی که در داخل هستن آبیاری کنید خصوصا در دمای بالای بیست درجه این میزان باید به دو بار آبیاری در روز برسه.

دقت کنید یه سری از گیاهان مثل ساکولنت ها و کاکتوس ها به آب خیلی زیادی نیاز ندارن و در صورتی که زیاد آبیاری بشن ریشه شون میپوسه پس به گیاهانی گوشتی مثل کاکتوس ها در فواصل زمانی بیشتری آب بدید برخلاف گیاهان برگ نازک مثل حسن یوسف. 

به هر میزان هم که گیاهانتون از برگ های بزرگتر و پهن تری برخوردار باشن رشد سریع تری خواهند داشت و به دفعات بیشتری برای آبیاری نیازمندن.

میزان آبیاری گیاهان آپارتمانی

میزان آبیاری گیاهان آپارتمانی

میزان و مقدار آبی هم که برای هر گیاه لازمه با توجه به نوع اون متغیره و خب برای فهمیدن این که آیا لازمه به گیاه آب بدید و در این صورت چقدر آب بدید بهتره که یه رطوبت سنج تهیه کنید که شامل یه میله هست که اون رو در خاک فرو میبرید و بعد میزان رطوبت موجود در اون رو متوجه میشید مثلا در صورتی که یه گیاه دارید که باید رطوبتش متوسط باشه ولی رطوبت سنج شه ما شرایط خشک تری رو نشون میده باید به گیاهتون آب بدید. 

در زمان آبیاری هم باید این کار رو به آرومی ولی در حجم زیاد انجام بدید تا تمام قسمت های خاک خیس بشه.

میزان آبیاری گیاهان آپارتمانی

روش صحیح آبیاری

برای آبیاری کردن گیاهان از آب ولرم استفاده کنید و به هیچ وجه به سراغ آب سرد نرید.

قبل از استفاده کردن از آب لوله کشی اجازه بدید که آب داخل ظرف یه مقدار راکد بمونه تا کلرش بپره چون آبیاری گیاهان با آب کلردار خوب نیست.

همچنین میتونید از آب جوشیده سرد شده هم برای آبیاری استفاده کنید.

آبیاری رو زیر نور مستقیم خورشید انجام ندید چون این کار موجب ایجاد لک و سوختگی روی برگ گیاهان میشه.

دقت کنید که آبیاری گیاهان رو با فشار آب زیاد انجام ندید چون در این حالت خاک از اطراف پایه گیاه کنار میره و ممکن هست که ریشه آسیب ببینه.

میزان آبیاری گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها