|

ترفند سرآشپزا برا سریع پختن گوشت / یعنی خیلی باید مخت کار کنه که اینو بدونی چقد زرنگن

در این مقاله ترفندهایی برای سریع پختن گوشت بهتون یاد دادیم تا این ماده ی غذایی رو به راحتی و در کمترین زمان ممکن طبخ کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از ماها دوست داریم که کارهامون رو در کمترین زمان ممکن انجام بدیم خصوصا در صورتی که خانوم باشید و انجام کارهای خونه روی دوشتون باشه چون این مدل از کارها طوری هستن که شروع کردنشون با خودتونه ولی تموم شدنش با خدا مثلا میایید شستن پرده بدون چروک شدن رو انجام بدید بعد یهو میبینید که دارید دیوارها رو از بالا به پایین میشورید و بعد میگید اوکی حالا یه صفایی هم به پنجره ها بدم و هی همینطور کار میاد روی کار و یهو به خودتون میایید و میبینید که چند ساعته سره پا هستید و هنوز یه عالمه کاره نکرده دارید که باید بهشون سر و سامون بدید ولی خب جونی براتون نمونده.

که خب خدا نکنه به این مرحله ی بی رمقی و خستگی برسه آدم ولی یه آدم عاقل برای این که به این مرحله نرسه میتونه یه سری کارها انجام بده مثلا شما میتونید با کمک گرفتن از ترفندها از خسته شدن خودتون جلوگیری کنید حالا در این بین اصلا فرقی نمیکنه که چه کاری باشه سخت و یا آسون مثلا از تمیز کردن میله و چدن های روی گاز بگیر تا شستن توت فرنگی شما میتونید به راحتی در زمینه های مختلف ترفند پیدا کنید و با تکیه به اون ها کارتون رو سریع السیر انجام بدید. حالا از اینا بگذریم و برسیم به موضوع مقاله ی امروز که میخواهیم در خصوص اون یه سری ترفند جالبد برای سریع پختن گوشت دیرپز بهتون یاد بدیم، پسی در ادامه با ما همراه باشید.

ترفندهایی برای سریع پختن گوشت

استفاده از کیوی برای زود پختن گوشت

برای این که بتونید بافت گوشت رو تردتر و لذیذتر کنید میبایست از کیوی استفاده کنید که برای این منظور باید کیوی رو از وسط ببرید و بعد به سطح گوشت بمالیدش و اجازه بدید که عصاره ی کیوی روی گوشت اثر کنه و بهتره که این کار رو یه ساعت قبل از پخت و طبخ گوشت انجام بدید تا نتیجه ی بهتری بگیرید. در اصل دلیل این هم که کیوی میتونه گوشت رو مغز پخت کنه و اون رو سریع بپزه این هست که اسیدهای موجود در دانه های کیوی میتونن روی گوشت تاثیر بذارن و بافت اون رو نرم کنن.

ترفندهایی برای سریع پختن گوشت

استفاده از چای خشک برای زود پختن گوشت

در صورتی که گوشت شما دیرپز هست و بعد از این که خورش پخت تازه متوجه این موضوع شدید میتونید تو یه کیسه ی سفید و تمیز به اندازه ی نصف قاشق چای خوری چای خشک بریزید و کیسه رو درون خورشت بندازید در اصل چای خشک سبب میشه که گوشت شما ترد و خوش پخت بشه و بعد از این که گوشت هم پخت کیسه رو از درون خورشت دربیارید.

استفاده از انجیر برای زود پختن گوشت

برای این که پختن گوشت رو سرعت ببخشید میتونید بعد از اضافه کردن فلفل، پیاز و نمک دو تا دونه انجیر رنده شده رو هم به مخلوطتون اضافه کنید و گوشت رو تو این مواد بخوابونید اما توجه کنید که گوشت ها بیشتر از یه ساعت تو این مخلوط نمونن دقت هم کنید که به هر میزان که انجیرها کال تر باشن تاثیرشون هم بیشتر خواهد بود و باعث نرم و آبدار شدن تیکه های گوشت میشن.

ترفندهایی برای سریع پختن گوشت

استفاده از ادویه برای زود پختن گوشت

برای این که بافت گوشتتون رو لذیذتر و ترد کنید و همچنین طعم خوبی به غذاتون ببخشید میتونید گوشت رو قبل از این که بپزه با ادویه هایی مثل زردچوبه، فلفل سیاه، سیر رنده شده و آب پیاز آغشته کنید و بعد در کمترین حالت برای دوازده ساعت بذارید که گوشت در این ترکیب باقی بمونه و بعد از اون به راحتی طبخش کنید و از طعم بینظیرش لذت ببرید.

ترفندهایی برای سریع پختن گوشت

نکات دیگر برای زود پختن گوشت

قبل از این که گوشتتون بپزه اجازه بدید که یخش به طور کامل باز بشه چون گوشتی که یخ زده باشه دیرتر میپزه.

نمک و رب گوجه رو در وهله ی اول و ابتدای کار اضافه نکنید چون این کار باعث میشه که گوشت دیرتر بپزه بنابراین بهترین زمان برای اضافه کردن رب نیم ساعت قبل از پخت کامل خورشت هست و نمک رو هم باید ده دقیقه قبل از خاموش کردن شعله به گوشت اضافه کنید. دقت کنید که اضافه کردن لیمو عمانی در صورتی که زودهنگام باشه هم باعث میشه که پختن گوشت به تاخیر بیفته پس این ماده رو هم باید در مرحله ی آخر به خورشت اضافه کنید.

موقع پخت گوشت هم دقت کنید که به اون آب سرد اضافه نکنید.

ترفندهایی برای سریع پختن گوشت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها