|

رازهای خوشمزه شدن چلو گوشت / چیکار کنیم تا گوشت حسابی نرم و خوش طعم بشه؟

توی این مطلب رازهای خوشمزه شدن چلو گوشت رو بهتون میگیم و اینکه چیکار کنید تا گوشت حسابی نرم و طعم دار بشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- چلو گوشت یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای ایرونیه که در خیلی از مهمونی ها با این غذا از مهمونا پذیرایی می کنن. چلو گوشت در کنار غذاهایی مثل زرشک پلو با مرغ و باقالی پلو با ماهیچه یه غذای مجلسی و اعیونی به حساب میاد و اگرچه با چند ماده اولیه محدود طبخ میشه اما فوت و فن هایی رو باید رعایت کرد تا نتیجه کار خوشمزه و خوش طعم از آب دربیاد.

توی این مطلب رازهای خوشمزه شدن چلو گوشت رو بهتون میگیم و اینکه چیکار کنید تا گوشت حسابی نرم و طعم دار بشه. تا پایان همراه ما باشید.

chelogusht1

گوشت گوساله یا گوسفندی؟

در تهیه چلو گوشت میشه هم از گوشت کوسفندی و هم از گوشت گوساله استفاده کرد اما باید بگیم که گوشت گوسفندی در این غذا بسیار لذیذتره و لطافت این گوشت باعث میشه بهتر مزه ادویه ها و سیر و پیاز رو به خودش بگیره و در نتیجه خوش طعم تر بشه.

این رو هم باید بگیم که بهتره از گردن، ران و یا سردست گوسفندی برای درست کردن چلو گوشت استفاده کنیم.

chelogusht2

پیاز و سیر فراوون فراموش نشه!

یک راز مهم دیگه در تهیه چلو گوشت استفاده از پیاز و سیر زیاد هست تا در نهایت سس غذا غلیظ و خوشمزه تر بشه. مثلا برای یک کیلو گوشت، باید از 4 عدد پیاز بزرگ واستفاده کنیم و اونها رو به صورت خلالی درشت، خرد کنیم. یک بوته سیر هم برای این مقدار گوشت کافیه.

chelogusht4

ادویه ها؛ راز مهم چلو گوشت خوشمزه

شاید بعضی ها میونه خوبی با استفاده از ادویه ها نداشته باشن و نمک و کمی فلفل سیاه و زعفرون رو برای چلو گوشت کافی بدونن اما، استفاده از ادویه های مناسب، طعم فوق العاده ای به چلو گوشت میده.

دارچین، زیره، زردچوبه، پودر هل، پاپریکا، فلفل سیاه، تخم گشنیز و فلفل قرمز ادویه های عالی برای خوش طعم تر شدن چلو گوشت هستن که باید ازشون استفاده کرد.

chelogusht7

اضافه کردن آب جوش به غذا

وقتی گوشت با ادویه ها و سیر و پیاز تفت خورد، باید از آب داغ یا جوش برای پخت گوشت استفاده کنیم. اضافه کردن آب سرد باعث سفت شدن بافت گوشت میشه.

chelogusht3

پخت آرام و طولانی گوشت

خیلی از غذاهای ایرانی وقتی خوشمزه میشن که با حرارت ملایم و به مدت طولانی پخته بشن. چلو گوشت هم یکی از همین غذاهاست که باید به مدت حدودا 4 ساعت روی حرارت ملایم بپزه تا خوشمزه تر بشه. پس برای تهیه این غذا استفاده از زودپز و یا حرارت زیاد رو فراموش کنید.

chelogusht6

اضافه کردن نمک و زعفرون در اواخر پخت

برای درست کردن چلو گوشت بهتره نمک رو در نیم ساعت آخر پخت به همراه زعفرون دم کرده فراوون به قابلمه اضافه کنیم. این کار باعث میشه تا بافت گوشت سفت نشه و عطر زعفرون هم حسابی چلو گوشت رو خوشمزه تر کنه.

chelogusht8

اگه به آشپزی علاقه داری، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها