|

شستن پرده بدون چروک شدن/ اینجوری دیگه دنگ و فنگ اتو کردن نداری ریسک سوختن پرده هم نیس

در این مقاله در خصوص شستن پرده بدون چروک شدن باهاتون صحبت کردیم تا با یادگیری گام به گام این کار اون رو به راحتی آب خوردن انجام بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای خیلی هامون پیش اومده که یه سری کارها باید انجام میدادیم که اونا رو سر و سامون دادن از عهده ی ما خارج بوده و یا به نظرمون سخت میومده به همین دلیل انجام دادنشون رو مدام به تعویق مینداختیم و یه جورایی از راست و ریس کردنشون شونه خالی میکردیم که خب این موضوع تا حد بسیار زیادی میتونه روی مخمون بره و اذیتمون کنه ولی خب خداروشکر ترفندها رو برای یه همچین روزهایی ساختن تا بیان و باری از روی دوش ما بردارن مثلا در صورتی که تمیز کردن کاغذ دیواری از اون جایی که کار حساسی هست براتون انجامش سخت میاد میتونید با دونستن ترفندهای گام به گام تمیز کردن اون خیلی راحت برقش بندازید.

بنابراین میشه گفت که ترفندها یه جورایی چراغ راه هستن و به شما میگن که یه کاری رو که در انجامش درمونده شدید رو از کجا شروع کنید و استارت بزنید و چطور پیش ببرید تا اون نتیجه ای که میخواهید رو بگیرید مثلا در صورتی که نمیدونید برای شستن پتو چطور اقدام کنید تا علاوه بر این که کار راحت انجام بشه بلکه بهترین نتیجه رو هم بگیرید میتونید بهترین روش شستن پتو در خانه رو در مقالات قبلیه ما مطالعه کنید و خیلی فشنگی این کار رو انجام بدید. اما حالا بریم سراغ مقاله ی امروز که در طول اون میخواهیم در خصوص یه ترفند جدید یعنی شستن پرده بدون چروک شدن باهاتون صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید تا این کار رو برای پرده های مختلف بهتون آموزش بدیم. 

شستن پرده بدون چروک شدن

نحوه ی شستن پرده ی حریر

در صورتی که پرده ی خونتون حریر و شفاف هست پیشنهاد میکنیم که اون ها رو منظم بشورید حتی در صورتی که اثری از لکه و کثیفی روی اون ها دیده نمیشه چون این پرده ها موقعی آلودگی ها رو نشون میدن که به طور کامل کثیفی به بافت اون ها نفوذ کنه و سبب کدر شدن پارچه شون بشه.

برای شستن این مدل پرده ها هم خیلی احتمال چروک شدنشون هست بهتره از ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا استفاده کنید طوری که با قرار گرفتن پرده توی ماشین تقریبا نصفی از ظرفیت اون خالی مونده باشه و حداقل چیزی حدود پنج دقیقه قبل از این که شستن پرده رو شروع کنید اون رو داخل آب سرد قرار بدید و برای شستنش هم فقط از شوینده های ملایم و یا در صورت لزوم از سفید کننده استفاده کنید بعد ماشین رو برای دو تا سه دقیقه روی شستشوی ملایم قرار بدید و بعد از اتمام کار هم پرده رو در حالت نم دار آویزون کنید تا چروک نشه.

شستن پرده بدون چروک شدن

نحوه ی شستن پرده پلیسه

پرده های پلیسه سطحشون پر از چین های متعدد هست که به همین دلیل در صورتی که توی تشت آب برا شستن قرارشون میدید باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری اون ها میشید به همین علت برای تمیز کردنشون توصیه میکنیم که حدالامکان سعی کنید از تماس مستقیم پرده با آب و محول شوینده جلوگیری کنید پس برای نظافت این مدل از پرده ها در وهله ی اول خاک سطح اون ها رو با جاروبرقی بگیرید و بعد به یه اسفنج آغشته به محلول شستشو و آب احتیاج دارید که باید اسفنج رو خیلی آروم روی پرده بکشید تا آلودگی ها از سطح اون جدا و به اسفنج بچسبن. بهتره که در این بین تمیز کردن چوب پرده رو هم یادتون نره که برای این منظور هم میتونید از یه اسفنج یا یه برس مرطوب استفاده کنید که بهتره قبل از تمیز کردن پرده این کار تمیز کردن چوب پرده رو انجام بدید.

شستن پرده بدون چروک شدن

نحوه ی شستن پرده ساتن

پرده هایی که دارای جنس ساتن هستن زیبایی ظاهری بالایی دارن و به محیط پذیرایی شما جلوه ی ویژه ای میبخشن البته که علی رغم ظاهر زیبایی که دارن گرد و غبار موجود توی هوا رو خیلی راحت جذب میکنن که از این رو شستن اون ها یه مقدار سخت و دشوار میشه و نیاز به مراقبت بیشتر دارن پس توصیه میشه که در فواصل زمانی کوتاه و با استفاده از جارو برقی گرد و خاکی رو که روی سطح پرده میشینه رو جمع آوری کنید تا دفعات شستشوی اون کمتر بشه.

برای شستن پرده ی ساتن هم میتونید اون رو داخل یه ظرف با آب ولرم قرار بدید که با کمی صابون رختشویی مخلوطش کردید و برای این که رنگ پرده هم ثایت بمونه یه مقدار سرکه سفید داخل محلول بریزید و مجدد در صورتی که یه مقدار نم داره آویزونش کنید تا چروک نشه. شما همچنین میتونید پرده رو با آب سرد و درجه ی کم توی لباسشویی بشورید.

شستن پرده بدون چروک شدن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها