|

ترفندهای آسون برای تمیز کردن گاز و میله های چدنی / خیلی راحت گازت رو برق بنداز

توی این مطلب بهت میگیم چیکار کنی تا چربی ها و کثیفی های اجاق گاز و و میله های چدنی اون رو به راحتی تمیز کنی. تا پایان همراه ما باش.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خیلی از خانومای خونه دار روی تمیز بودن اجاق گاز آشپزخونه خیلی حساسن و دلشون می خواد که این وسیله مهم پخت و پز که اتفاقا خیلی در معرض کثیف و چرب شدن قرار داره، همیشه تمیز باشه و برق بزنه. برای تمیز کردن اجاق گاز میشه هم از مواد طبیعی مثل جوش شیرین، سرکه، نمک و... استفاده کرد، هم از مواد شیمیایی و پاک کننده های مخصوص و هم از ترکیبی از این مواد برای جاهای مختلف گاز. توی این مطلب بهت میگیم چیکار کنی تا چربی ها و کثیفی های اجاق گاز و و میله های چدنی اون رو به راحتی تمیز کنی. تا پایان همراه ما باش.

stove-being-cleaned7

اولین قدم؛ تمیز کردن زود به زود گاز

خیلی از خانومای قدیمی یه عادت خیلی خوب دارن و اون اینه که بعد از هر بار پخت و پز، با یه دستمال گازشون رو تمیز می کنن. این کار باعث میشه تا چربی روی هم نمونن و سرسخت نشن. پس اگه میخوای هر بار برای تمیز کردن اجاق گازت اذیت نشی، بهتره اون رو زود به زود تمیز کنی.

کمک گرفتن از دفترچه راهنمای اجاق گاز

صفحه اجاق گازها بسته به جنسی که دارن؛ لعابی، استیل و شیشه ای هر کدوم با مواد شوینده خاصی تمیز و براق میشن. معمولا در دفترچه های راهنمای اجاق گاز به این نکته و کلا نگهداری بهتر از این وسیله مهم آشپزخونه، اشاره شده که می تونی ازش کمک بگیری.

gaz-estil6

ترکیب در دسترس؛ آب گرم و مایع ظرفشویی

شاید در دسترس ترین ماده شوینده برای هر خونه ای، مایع ظرفشویی باشه. از ترکیب این ماده شوینده و آب گرم میشه چربی های گاز رو تمیز کرد. یک سوم فنجون مایع ظرفشویی رو در دو لیوان آب گرم مخلوط کن و با یه اسفنج و یا اسکاچ نرم روی اجاق گاز بکش. سپس با یه دستمال خشک، تمام سطح گاز رو تمیز کن. شاید لازم باشه تا چند بار این کار رو انجام بدی تا همه اثرات مایع ظرفشویی رو از روی گاز از بین ببری.

gaz-estil4

جوش شیرین برای تمیز کردن لکه های سخت

اگه لکه هایی روی صفحه و دیگر قسمت های اجاق گازت هست که با مایع ظرفشویی تمیز نمیشن نیازه تا راهکار دیگه ای رو امتحان کنی. با استفاده از مقداری جوش شیرین و آب گرم یه خمیر رقیق درست کن و بذار حدود 15 دقیقه روی لکه های سرسخت چربی بمونن. بعد با یه دستمال نمدار، خمیر جوش شیرین رو تمیز کن.

gaz-estil1

سرکه؛ پاک کننده قوی لکه های چربی

احتمالا می دونی که سرکه چه کاربرد شگفت انگیزی در خونه داری داره. باید بگم که اجاق گاز رو هم می تونی با این ماده طبیعی برق بندازی. مقداری سرکه سفید رو روی سطح گاز اسپری کرده و بعد از چند دقیقه با یه دستمال تمیز و نمدار سطح گاز رو تمیز کن.

stove-being-cleaned1

تمیز کردن میله های چدنی گاز

میله های چدنی گاز بعد از مدتی استفاده، به محلی برای تجمع جرم و چربی تبدیل میشن و باید تمیز بشن. برای تمیز کردن اونها، محلول غلیظی از جوش شیرین و آب درست کن و این قطعات رو به مدت یک ساعت داخل محلول قرار بده. پس از گذشت این مدت زمان با کمک یک برس یا مسواک کهنه، چربی ها رو که حالا نرم شدن، تمیز کنی و سپس میله ها رو آبکشی و خشک کنی.

با استفاده از خمیر جوش شیرین و یه برس یا مسواک کهنه هم می تونی چربی های سوخته و انباشته شده روی میله های چدنی گاز رو به راحتی تمیز کنی.

stove-being-cleaned6

در این مقاله چند راهکار ساده برای تمیز کردن گاز و میله های چدنی ارائه شد. اینجا میتونی یه مطلب در مورد تمیز کردن دیوار پشت گاز ببینی و بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها