|

میخوام آشپزی کنم چندشم میشه انقدر دیوار پشت گاز چربه / تو هم ناراحتی؟ لم داره بیا بگم

برای پاک کردن چربی های آشپزخونه یه عالمه زحمت میکشی و میسابی؟ خب اشتباه میکنی چرا چون اینجا ترفند یادت دادم هلو!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه خونه تمیز و آراسته فقط با خرید یه عالمه مبلمان و وسایل متنوع لاکچری نیست که شما برید بازار و جیب مبارکتون رو برای خرید خالی کنید. البته که این رو هم بگیم خرید لوازم با کیفیت و خوش آب و رنگ پنجاه درصد قضیه هستش و اینجوریا هم نیست که از این جملات کلیشه ای بگیم که کیفیت مهم نیست و همه گرونیا بیخودن! بلکه بر این نظر هستیم که تنها خرید آیتم ها اهمیت ندارن و اونچه که به همون اندازه میتونه مهم باشه، تمیز نگه داشتن و مراقبت از وسایل و محیط می باشد. مثلا یکی از قسمتهای مهم تو هر خونه ای آشپزخونه هستش. آشپزخونه خودش یه فضای خدماتی به حساب میاد چرا که درش انواع و اقسام پخت و پز ها و شستشو ها انجام میشه. 

از طرفی هم به همون میزان خودش نیاز به شستشو و تمیز کاری داره و اگه ازش غافل بشید یهو می بینین ای وای کوزه گر داره از کوزه شکسته آب میخوره و خود آشپزخونه جان تو آلودگی و کثیفی غرق شده!

اما یکی از معضلات تمیز کاری تو آشپزخونه اینه که شما بخواین چربی های سخت رو پاک کنید. چربی هایی که پشت دیوار آشپزخونه هستند و سمج طور چسبیدن. اما در این شرایط باید چه کرد؟ با ادامه مطلب ما همراه بمونید تا بگیم باید چه کرد!!

Untitled

ساده ترین شگرد واسه از بین بردن لکه چربی از دیوار

از بین بردن لک روغن از دست لکه هایی نیست که خیلی نگران کننده باشه و شما خانوم عزیز می تونید در وهله اول ساده ترین راه حل رو انتخاب کنید و با یک پارچه گردگیری و آب به تمیز کردن دیوار مورد نظر بپردازید. اگر لکه اونقدر ها قدیمی نباشه بی شک با همین ترفند ساده پاک خواهد شد.

با سشوار میتونی لکه چربی از دیوار رو محو کنی

یه روش کاربردی برای از بین بردن لکه روغن بر روی دیوار که احتیاجی به آب و خیس کردن دیوار نداره، به کار گیری سشوار و البته یک دستمال حوله ای هستش. برای انجام این کار اول با سشوار لکه روغن را گرم می کنیم تا یکم گرم و رقیق بشه. بعد با حوله مورد نظر و یا یه دستمال روی لکه روغن می کشیم تا لکه رو به خودش جذب کنه. این کار رو تا زمانی که لکه روغن پاک بشه انجام بدید و بدونید یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن لکه روغن می باشد.

348483_991

سرکه، علاج خیلی از کثیفی ها! لکه چربی رو از بین ببر

از طرفی هم اگر دیوار خونتون با رنگ روغنی نقاشی شده، یه راه حل خوب به جهت از بین بردن لکه روغن از رو دیوار، میتونه استفاده از محلول آب و سرکه باشه. یه مخلوط از آب و سرکه به نسبت یک به دو درست کنید. آخه سرکه میتونه تو پاک کردن لکه های روغنی خیلی تاثیرگذار باشه. پارچتون رو با این ترکیب آغشته کنید و لکه هارو به خوبی پاک کرده و از بین ببرید. همچنین سرکه راهی مناسب برای پاک کردن چربی از روی کابینت های آشپزخونه نیز می باشد.

6-simple-tricks-for-cleaning-kitchen-tiles-1024x682

از روی دیوار گچی چجوری لکه چربی رو ازبین ببریم؟

اما به جهت از بین بردن لکه چربی بر روی دیوار گچی چیکار کنیم؟ در اینجا شما برای از بین بردن لکه چربی روی دیوار گچی میتونید یکم جوش شیرین رو با آب ولرم مخلوط کنید و ازش برای تمیز کردن سطوحی که خیلی چربن استفاده کنید. برای اینکار اول باید یه لیوان آب گرم به میزان (۲۴۰ میلی لیتر) رو با یه لیوان جوش شیرین مخلوط کنید و بهم بزنید تا یه شکل خمیری پیدا کنه. شما با استفاده از یه پارچه و یا یک اسفنج میتونید خمیری که از آب و جوش شیرین ساختین روی لکه‌ های چربی و روغن بمالید. چند لحظه صبر کنید و بعد با استفاده از یه پارچه تمیز خمیر رو از روی سطوح چرب و کثیف پاک کنید. بعد محل مورد نظر رو ببینید که آیا لکه‌ ها از بین رفتن یا خیر.

همونطور که بالار هم اشاره کردیم پاک کردن لکه و چربی از روی دیوار خیلی کار سختی نیست و تنها کافیه تا یکی از روش های بالایی رو استفاده کنید و تمام.

Untitled (1)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی