|

نزدیک عیده جرم و کثیفی کاشی های آشپزخونه روی اعصابن؟/ بشمار سه همه رو برق بنداز

کاشی های آشپزخونه در معرض جرم گرفتن هستن و باید به طور منظم تمیز بشن. در این مقاله راه های برق انداختن کاشی آشپزخونه رو باهم مرور می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تمیز کردن خونه جزئیات زیادی داره که باید برای اون برنامه ریزی کرد تا بشه به همه کارها رسید. در این بین تمیز کردن آشپزخونه به خاطر پخت و پز و بخارهای چرب کمی سخت تره و با جزئیات بیشتری همراهه. مثلا تمیز کردن گاز، برق انداختن سینک، از بین بردن بوی بد لباسشویی و چیدمان اصولی کابینت ها فقط چند مورد از کارهای زیاد داخل آشپزخونه محسوب میشن. کاشی های آشپزخونه هم خیلی در معرض جرم گرفتن و کثیف شدن هستن و باید به طور منظم تمیز بشن وگرنه ظاهر ناخوشایندی به آشپزخونه میدن. توی این مقاله راه های برق انداختن کاشی آشپزخونه رو باهم مرور می کنیم. تا پایان همراه من باش...

kashi2

کاشی آشپزخونه رو به طور منظم تمیز کنید

برای اینکه جرم و کثیفی روی هم تلنبار نشه و لکه ها سرسخت نشن، باید کاشی های آشپزخونه رو به طور منظم تمیز کرد. اینجوری کار ما برای تمیز کردن آشپزخونه خیلی راحت میشه و نیاز به زحمت و زمان زیادی نیست.

از شوینده های قوی استفاده نکنید

برای تمیز کردن کاشی های آشپزخونه بهتره تا جای ممکن از مواد طبیعی و مواد شوینده معمولی استفاده بشه تا لعاب و ظاهر کاشی های شما آسیب نبینه.

kashi4

در ادامه چند روش ساده برای تمیز کردن کاشی های آشپزخونه رو باهم یاد میگیریم که خونه تکونی رو برای ما راحت تر میکنن.

تمیز کردن کاشی آشپزخونه با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده عالی برای تمیزکاری توی منزل محسوب میشه که خاصیت سایندگی و تمیزکنندگی خوبی داره. برای تمیز کردن کاشی با جوش شیرین، خمیری از این ماده و آب درست کنید و اون رو روی سطح کاشی ها بمالید و بعد با یک دستمال تمیز سطح کاشی رو پاک کنید.

kashi7

تمیز کردن کاشی آشپزخونه با سرکه

سرکه سفید یکی دیگه از مواد طبیعی پاک کننده ست که کمک بزرگی به خانومای خونه دار برای تمیزکاری میکنه. یک فنجان سرکه سفید رو با یک فنجان آب داغ مخلوط کرده و داخل یک بطری اسپری بریزید. سپس، این محلول رو روی کاشی ‌ها اسپری کرده و با یک اسفنج یا پارچه نرم تمیز کنید.

تمیز کردن کاشی آشپزخونه با تمیزکننده سطوح

مواد تمیزکننده سطوح که انواع اون در بازار وجود داره گزینه خوبی برای تمیز کردن کاشی های آشپزخونه به حساب میاد. مقداری از این محلول رو روی سطح کاشی ها اسپری کنید و بعد با دستمال تمیز کنید.

kashi3

تمیز کردن کاشی آشپزخونه با مایع ظرفشویی

اگر مواد طبیعی با محلول های تمیزکننده سطوح در دسترست نبود، میتونی از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن کاشی های آشپزخونه استفاده کنی. نصف فنجان مایع ظرفشویی رو با دو فنجان آب داغ مخلوط کنید و داخل یک بطری اسپری بریزید. سپس، این محلول رو روی کاشی ‌ها اسپری کرده و با یک اسفنج یا پارچه نرم تمیز کنید.

kashi6

بندکشی ها رو با مسواک کهنه تمیز کنید

اگر کاشی های آشپزخونه شما بندکشی هایی داره که جرم گرفتن و کثیف شدن، بهتره محلول آب و سرکه یا خمیر جوش شیرین رو به وسیله یک مسواک کهنه روی درزهای کاشی بکشید و بعد از اینکه تمیز شد اون ها رو با دستمال نمدار پاک کنید.

kashi1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی