|

جذاب ترین ایده های هوشمندانه با نور مخفی / واسه دیزاین خونه هی مبل نخر خانوم شل سلیقه

وجود نور مخفی تو هر خونه ای لازمه چرا که هم به خوشگلاسیون فضا کمک میکنه و هم میتونه محیطی اسرار آمیز بسازه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک تنها لوازم و وسایل نیستند که میتونن دکوراسیون منزل رو بسازند و به زیباسازی فضا کمک دارند. یکسری از آیتم ها به مانند نورپردازی نیز بسیار پر اهمیت هستند و میتونن کمک فراوونی داشته باشند. نورپردازی هم به لحاظ کاربردی و نوردهی، و هم از نظر خوشگلاسیون یکی از اصول اساسی در تزیین خانه به ویژه پذیرایی محسوب میشه که در دکوراسیون های مختلفی همچون سبک مینیمال، سبک آرت دکو، سبک بوهمیان و مانند آن، جایگاه و نوع به خصوصی داره. در واقع استفاده از چیزی به نام نور مخفی، یکی از انواع نورپردازی های امروزه هستش که بسیار متداوله و نسبت به گذشته تفاوت پیدا کرده. هنگامی که شما نور های اصلی رو خاموش می کنید و نور مخفی ها روشنن، یه حس مرموزانه ای به فضا انتقال داده میشه که جلوه ای بسیار چشمگیر دارند. در این مطلب قراره با نور مخفی، این نور اسرارآمیز و کاربرد آن آشنا بشیم. پس اگر قصد دارید تا یه ایده نو به فضاتون دعوت کنید، با ادامه مطلب ما همراه باشید.

full-living-room-wall-of-shelving-with-lighting-100720-203-01

نورپردازی با نور مخفی چه اهمیتی در پذیرایی خونه داره؟

همونطور که میدونید تو هر خونه ای پذیرایی مرکز توجه مهمانان هستش. اگر شما خونه ای با متراز کم داشته باشید که پذیرایی و نشیمن ادغام شده باشند، در این صوت پذیرایی شما دقیقا همون فضاییه که خونواده درش دور هم جمع میشن. پس اهمیت نورپردازی درش بسیار پر اهمیت خواهد شد. اگر در پی این هستید تا یه حس خوب به فضای پذیرایی تون ببخشید، نور مخفی دقیقا همون چیزیه که شما به دنبال آن هستید و باید به کار ببرید.

Secret-Lighting-livingroomlighting-contemporarylighting-hiddenlighting

نور مخفی ها جهت برجسته سازی ویژگی ها استفاده میشن و در معماری یه گزینه بسیار مناسب محسوب میشن. در واقع لامپ های نور مخفی سایه ای که به هنگام استفاده از لامپ ایجاد میشه رو حذف میکنه و میتونه زیبایی یکدستی هم فضا ببخشه. به علاوه اینکه این سبک از نور ها میتونن حس صمیمیت و در عین حال اسرارآمیزی رو در فضا القا کنند و به بزرگنمایی محیط نیز کمک کننده هستند. اگر در دکوراسیون منزل و یا نمای ساختمون از نور مخفی استفاده کنید، حس درامی در سبک های مختلف ایجاد کرده اید. 

Living-Room-Lighting-Ideas-C-25-06-1024x640-1

ایده نورپردازی لایه ای بر روی دیوار پذیرایی

معمولا در نور مخفی های لایه ای از طیف های رنگی مختلفی به کار میره که به ای سبک نورپردازی بر اساس حس و حال نیز گفته میشه.چرا که ممکنه در یک لایه از نور زرد، و در لایه دیگر از نور سفید یا مهتابی استفاده بشه و از طرفی هم در لایه دیگر نوری مسی رنگ ببینید که هر کدوم حس متفاوتی به فضای پذیرایی می بخشند. نورپردازی لایه ای المانی هستش که تزیینیه و نمیشه ازش گذشت. چرا که یه حس هارمونی و سازگار و البته هماهنگ به فضا میده. نور مخفی لایه لایه میتونه برای قسمت هایی همچون سقف، دکوراسیون کنافی پشت تی وی، دور پنجره ها و یا حتی شومینه قرار بگیره و جلوه جذابی داشته باشه.

MvLLtE32g3YUduathcJ3gM-970-80.jpg

نورپردازی LED مخفی، بعد غروب بی نظیره

با نور مخفی ریسه‌ ای LED تو پذیرایی میشه که یه جذابیت بی نظیر به فضا بخشید تا مهمونا در این فضا آرامش، اسرار و زیبایی رو ببینند و محو بشن و یه شب رویایی رو کنارتون بگذرونن. میتونید به عنوان پیشنهاد در سقف کاذب ، فرورفتگی‌ ها، و یا کف خونه از این نور مخفی استفاده کنید تا یه حس بسیار خاص در فضا داشته باشید. این ایده بکر رو استفاده کنید و بعد از غروب آفتاب ازش لذت ببرید. 

V9ZVrGQcTsHnkcUbZj8zBh-970-80.jpg

از نور مخفی در  المان‌ های دکوراتیو کمک بگیرید

همونطور که بالاتر هم اشاره شد پذیرایی مهمترین بخش در هر خونه به حساب میاد که خب معمولا المان های مختلفی برای دیزاین و چیدمان رو در خود داره. یکی از اونها معمولا تابلوهای دیواری در سبک های متنوع هستند 

download-1

استفاده از نور مخفی رنگی در نورپردازی دیوار پذیرایی

در اینجا جالبه که بدونید استفاده از چند ترکیب نور مخفی با رنگ های تند، میتونه سرزندگی و سازگاری خوبی به فضا ببخشه. اینجوری یه جلوه جوان پسندانه هم به محیط داده اید، اما این رو هم بدونید که انتخاب رنگ های تند به شکل اجباری نیست و فقط میتونه یک پیشنهاد باشه. چرا که انتخاب رنگبندی کاملا سلیقه‌ای هستش اما خب اگر بخواین از ترکیب رنگ‌های تند کمک بگیرید، حتما مطمئن باشید که این تم رنگی رو دوست دارید و در طولانی مدت از وجود آن خسته نخواهید شد.

nanoleaf-essentials-lightstrip-matter-header-scaled-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها