|

ست کردن فرش با پرده / یکی رو زمینه یکی رو هوا ولی اگه بهم نیان زمین و زمان بهم میریزه

در این مقاله در خصوص ست کردن فرش با پرده صحبت کردیم و یه سری اصول رو برای این منظور بهتون معرفی کردیم که در این زمینه به کارتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زیبایی دکوراسیون این روزا از دغدغه های اصلی خانوم ها بشمار میره چرا که بالاخره دکور هر جوری که باشه اون رو به پای خانوم خونه مینویسن و کمتر کسی رد پای آقایون رو در این زمینه دنبال میکنه که خب حق هم دارن چون میشه گفت خانوما یه جورایی رئیس خونه بشمار میرن و اون ها هستن که معلوم میکنن چی کجا باشه از ریزترین آیتم تا درشت ترین آیتم که خب حالا ما در این مقاله در خصوص یه آیتم درشت میخواهیم صحبت کنیم یعنی فرش چرا که ست بودن فرش با دکوراسیون یکی از مسائل مهمی هست که شما باید بهش توجه ویژه داشته باشید چون گفتیم که این وسیله در بین وسایل خونه درشت بشمار میره از این رو توجه های بسیاری رو به خودش جلب میکنه پس باید با سایر المان های موجود در دکور مچ باشه.

اما یه موضوعی که هست اینه که خیلی ها فرش رو با المان های درشت و توی چشم مثل خودش ست میکنن مثلا بیشترمون به دنبال اصول ست کردن فرش با مبل هستیم چرا که این دو وسیله در کنار هم بسیار در فضا به چشم میان و هر دو روی کف زمین قرار میگیرن بنابراین بسیار مهم هست که شما در این زمینه ها انتخاب هایی داشته باشید که بهم بیان و به زیبایی در کنار هم بدرخشن. حالا تو این مطلب میخواهیم در همین راستا یعنی مچ بودن فرش با دکور در مورد ست کردن فرش و پرده براتون صحبت کنیم چرا که مچ بودن اون ها با هم میتونه یه زیبایی خارق العاده و منحصر به فرد به فضا ببخشه، پس در ادامه با ما همراه باشید.

ست کردن فرش با پرده

ست کردن فرش و پرده از نظر رنگ

خب پرده و فرش میتونن توی خونه رنگ های متفاوتی داشته باشن و هیچ قوانینی برای این که چطور در این زمینه اونا رو ست کنیم وجود نداره ولی یه سری دستورالعمل برای این منظور وجود داره که میشه با پیروی کردن از اون ها به اون نتیجه ی دلخواهی که مدنظرتون هست برسید تا یه دکوراسیون زیبا و به روز داشته باشید. در این بین هم شما باید در ابتدا فرش رو در نظر بگیرید و از اون الهام بگیرید چون طبیعتا اول فرش خریداری میشه و بعد پرده بنابراین میشه برای رنگ پرده از رنگ فرش ایده گرفت و خب از اون جایی هم که فرش انواع مختلفی داره یعنی میتونه کلاسیک و چند رنگ و یا مدرن و تک رنگ باشه میتونید رنگ پرده رو با یکی از رنگ های موجود در فرش ست کنید و از اون رنگ برای رنگ پرده استفاده کنید و به این صورت این دو آیتم رو بهم مرتبط کنید.

ست کردن فرش با پرده

ست کردن فرش با پرده با توجه به جنس پارچه ی پرده

پرده ها جنس های مختلفی دارن از این رو پارچه های اون ها میتونه با هم متفاوت باشه و صد البته این پارچه ها ویژگی های خاص خودشون رو هم دارن بنابرین شما میتونید برای ست کردن فرش و پرده به سراغ مچ کردن اون ها با جنس پرده برید.

به این صورت که اگر یه فرش پنبه ای و یا یه فرش پشمی دارید به سراغ ترکیب کردن اون ها با پرده های پنبه ای برید که فرش رو بیشتر و بیشتر برجسته کرده و به چشم میارن و میتونن احساس صمیمیت رو در فضا ایجاد کنن.

در صورتی هم که فضاتون بزرگ و سقف خونتون بلند بود میتونید به سراغ پرده هایی از جنس مخمل برید که با فرش های ایرانی و یا هر فرش دیگه ای که براق باشه به خوبی ست میشن و یه فضای لاکچری به وجود  میارن.

این رو هم در نظر بگیرید که اون دسته از پرده ها ها که پشمی هستن برای آب و هوای سرد و مناطقی که این شرایط رو دارن بسیار انتخاب بهتر و کاربردی هستن. پرد های شفاف و نازک هم میتونن گرمای بیشتری رو به خونه منتقل کرده و حس خوبی در فضا ایجاد کنن.

ست کردن فرش با پرده

ست کردن فرش با پرده با توجه به اندازه ی پرده

از نظر اندازه در کل سه تا پرده هست: اون هایی که روی زمین میشینن، اون هایی که خیلی سخت کف رو لمس میکنن و یا اون هایی که تا آستانه پنجره بالا میرن که خب در اصل هر کدوم از این پرده ها رو میشه با یه فرش خاص ترکیب کرد مثلا در صورتی که یه فرش ایرانی بزرگ و یا یه فرش ضخیم و پشمی دارید میتونید به سراغ پرده هایی که کف رو لمس میکنن برید و یه جلوه ی پر زرق و برق به فضا ببخشید و یا در صورتی که اندازه ی فرش شما کوچک هست پرده های کوتاه که فضا رو دلبازتر به نظر میارن انتخاب بهتری براتون هستن.

ست کردن فرش با پرده

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها