|

چیکار کنیم باد گرم پنکه سرد و خنک شه؟/ قراره هر چی اسپیلت و کولر آبی جلوش لُنگ بندازه

در این مقاله درباره ی این که چیکار کنیم باد گرم پنکه سرد و خنک شه صحبت کردیم و یه سری راهکار در این زمینه بهتون ارائه دادیم.

لینک کوتاه کپی شد
8

شایانیوز- یه سری از کارها هستن که شاید در وهله ی اول سخت نیان و خب سخت هم نیستن ولی وقت گیر هستن و این موضوع حسابی میره روی مخ آدم چون شما حسا کنید که برای شستن پرده ها و اتو کردن اون ها باید چقدر زمان بذارید در حالی که میتونید به راحتی هر چه تمام تر با ترفند هایی برای شستن پرده بدون چروک شدن زمانی که برای این کار میذارید رو نصف کنید که خب این موضوع واقعا عالیه چون از زمان صرفه جویی شده میتونید به یه شکل دیگه استفاده کنید و کارهای مود علاقتون رو در اون مدت انجام بدید و از گذر زمان لذت ببرید و حتی به جاش اینستاگردی کنید و همستر بازی کنید!

خوشبختانه هم این روزا ترفند در هر زمینه ای پیدا میشه از تشخیص هندوانه خوب بگیر تا شستن میله و چدن های روی گاز و اصلا فرقی نمیکنه که چطور انجام دادن چه کاری براتون سوال شده کافیه که در خصوص اون کار توی اینترنت یه سرچ ساده انجام بدید و بعد خیلی راحت چم و خم کار دستتون بیاد چرا که ترفندها رو قبل از شما عده ی زیادی تست کردن و یه جورایی میشه گفت امتحانشون رو پس دادن از این رو شما میتونید بهشون اعتماد کنید. حالا در این مقاله هم میخواهیم در خصوص یه سری ترفند برای خنک کردن باد پنکه براتون صحبت کنیم که به کارتون میاد چرا که خیلی ها از باد گرم پنکه شکایت دارن، پس با ما همراه باشید.

چیکار کنیم باد گرم پنکه سرد و خنک شه

برای خنک کردن باد پنکه اگر بیرون خنکه درز پنجره رو باز بذارید

شاید تا به حال این رو شنیده باشید که شما میتونید قدرت خنک کنندگی پنکه رو با باز گذاشتن درز پنجره بیشتر کنید که خب این موضوع بسیار جالبه پس پنجره رو باز کنید و فن رو جوری تنظیم کنید که هوای بیرون توی پره های پنکه جریان پیدا کنه چون این کار باعث میشه که تمام هوای مطبوع و خنک از بیرون خونه به داخل اون راه پیدا کنه یعنی در اصل با این کار دارید هوای خنک رو جایگزین هوای گرم داخل خونه میکنید.

به این موضوع هم حواستون باشه که این ایده تنها و تنها در صورتی که بیرون خونه از داخل خنک تر باشه جواب میده و قابل استفاده هست از این رو یه ترفند کاری برای خنک کردن فضای داخلی موقع عصر و یا شب بشمار میاد.

چیکار کنیم باد گرم پنکه سرد و خنک شه

تو گرم ترین حالت روز برای خنک شدن با پنکه چیکار کنیم؟

در صورتی که مایل هستید که فضای داخلی خونه رو در طول روز با کمک پنکه خنک کنید نباید به سراغ ترفند قبل برید چون گفتیم که استفاده از اون برای خودش تایم و زمان داره و اگر شما وسط ظهر پنجره رو به هوای خنک شدن باد پنکه باز بذارید باد گرم بیرون با باد گرم پنکه ترکیب میشه و شاید حتی فضا رو گرم تر هم کنه.

در اصل سودمندیه پنکه برای این که فضای شما رو در طول روز خنک کنه توی اون نسیمی که ایجاد میکنه نهفته چرا که شما در صورتی که تو یه هوای گرم با وزش یه نسیم خنک توی آفتاب مواجه بشید میتونید واقعا خنک کننده بودن اون نسیم رو درک کنید از این رو باید از این موضوع جهت خنک نگه داشتن خونه استفاده کنید چون پنکه در اصل یه نسیم مصنوعی و ثابت ایجاد میکنه که در صورت قرار گرفتن در نزدیکیتون این نسیم توسط شما بیشتر حس خواهد شد پس باید جای پنکه رو درست تنظیم کنید.

در اصل بهترین جا برای پنکه در چه توی خونه و چه در هر فضایی بودن توی ارتفاع هست مثلا در دفتر کار باید اون رو وی میز کار قرار بدید و توی خونه به عنوان مثال روی پیشخوان آشپزخانه و خودتون هم درست در مجاور اون قرار داشته باشید تا اینجوری خنک بشید.

چیکار کنیم باد گرم پنکه سرد و خنک شه

برای خنک شدنه باد پنکه به یخ نیاز دارید

پنکه ها به تنهایی نمیتونن جهت خنک کردن هوای گرم کار زیادی انجام بدن و همه ی ما این رو میدونیم چرا که اون ها در انتقال هوای گرم از یه اتاق و ایجاد یه نسیم خنک کارشون درسته و یه جورایی هوا رو در فضا به جریان میندازن اما خب اینجوری هم نیست که دست شما برای خنک کردن فضا با پنکه به هیچ جایی بند نباشه چون این کار شدنیه ولی شما به یه چیز در کنار پنکه نیاز خواهید داشت و اون یخ هست!

بله جای تعجب نداره شما به یه ظرف که در اون یخ قرار دادید نیاز دارید و باید پنکه رو در یه سطح بلند قرار بدید و بعد به یه طریقی کاسه ی یخ رو جلوی پره های اون بذارید و هوایی که از پنکه به جریان میفته رو به یخ ها برسونید که این هوا در مجاورت یخ ها با هوای سرد اطراف اون ها تلفیق میشه و فضا رو خنک میکنه.

چیکار کنیم باد گرم پنکه سرد و خنک شه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها