|

چطور گل رو بدون تغییر شکلو رنگ خشک کنیم/ گلایی که دلبر میده رو راحت تا ابد موندگار کن

در این مقاله در خصوص خشک کردن گل بدون تغییر شکل و رنگ صحبت کردیم تا به راحتی گل های طبیعی که هدیه میگیرید رو خشک کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری وقتا هست که شما میتونید با آگاهی داشتن از طریقه ی انجام بهتر و راحت تره یه کاری زمان رو برای خودتون ذخیره کنید مثلا در مورد شستن پرده ها شما میتونید با استفاده از روش شستن پرده بدون چروک شدن زحمت اتو زدن اون رو از سرتون باز کرده و وقتی براش نذارید که خب این واقعا عالیه و چه خوب میشه که برای همه ی کارها یه همچین حرکتی زد که میشه گفت تقریبا این کار شدنیه چون شما میتونید با استفاده از ترفندها که این روزا خوشبختانه در زمینه های مختلف وجود دارن انجام کارها رو سرعت ببخشید حالا میخواد تمیز کردن میله و چدن های روی گاز باشه و یا شستن توت فرنگی! 

البته که در این بین ترفندها تنها و تنها سبب نمیشن که کارها سریع تر انجام بشن بلکه با وجود اون ها شما میتونید مهارت های خودتون رو در زمینه های مختلف بالا ببرید مثلا خیلی از افراد هستن که دوست دارن گل هایی رو که به عنوان کادو دریافت میکنن رو خشک کنن و گل خشک شده شون رو نگهداری کنن ولی خب میدونید بعضی وقتا تا گل بیاد خشک بشه یه سری تغییرات ظاهری در اون ایجاد میشه که از ریخت و قیافه میفته بنابراین برای خیلی ها سوال هست که چطور گل رو بدون تغییر شکل و رنگ خشک کنیم که با یه سری ترفند این موضوع شدنی هست و شما میتونید خیلی راحت انجامش بدید که در این مقاله به این ترفندها پرداختیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

خشک کردن گل

خشک کردن گل با اسپری مو و تافت

میشه برای خشک کردن و نگهداری از گلی که کادو گرفتید از حالت دهنده ی مو و تافت استفاده کنید و با استفاده از این مواد کاری کنید که گل های طبیعیتون طوری خشک بشه که رنگ، حالت و شکل اون ها تغییر نکنه. برای استفاده از این ماده هم کافیه که یه مقدار تافت رو اسپری کنید روی گلتون تا یه لایه روی اون شکل بگیره و از شکنندگیش جلوگیری کنه درست مثل همون کاری که با موها میکنه.

خشک کردن گل

خشک کردن گل ها به روش شیمیایی

شما میتونید برای خشک کردن گل های طبیعیتون از یه روش شیمیایی استفاده کنید و برای این منظور به نمک، جوش شیرین و خاک رس نیاز دارید و باید این مواد رو با هم ترکیب کنید و بعد گل ها رو با این مواد بپوشونید تا رطوبت اون ها به طور کامل گرفته بشه و در کمترین زمان ممکن خشک بشن.

خشک کردن گل

آویزون کردن گل از روی طناب

یکی از وش های ساده ی خشک کردن دسته گل طبیعی و زیبایی که دارید آویزون کردن اون هست اونم با یه طناب و یا بند و نخ محکم که برای این کار باید انتهای گل هاتون رو با یه طناب ببندید و بعد اون رو برعکس آویزون کنید حالا طناب رو میتونید به یه میخی که رو دیوار زدید ببندید و یا از رخت آویز اویزون کنید.

برای این که از گل هاتون هم بیشتر محافظت کنید میتونید با استفاده از روزنامه اونا رو بپوشونید تا یه وقت گلبرگ هاشون نریزه. بعد از این هم که گل ها خشک شدن خیلی آروم طناب رو از اون ها جدا کنید و بعد به گلدون و یا باکسی که برای نگهداریشون در نظر گرفتید انتقالشون بدید فقط توی جابجاییشون نهایت دقت رو داشته باشید توصیه میکنیم برای این هم که گل هاتون گرد و خاک نگیرن اونا رو توی تنگ شیشه ای نگهداری کنید.

خشک کردن گل

خشک کردن گل ها با سیلیکا ژل

سیلیکا ژل در اصل یه رطوبت گیر عالی هست که برای لوازم الکترونیکی استفاده میشه و توی بسته های اون ها قرار میگیره تا یه وقت توی جابجایی رطوبت نگیرن که خب شما میتونید از این رطوبت گیر برای خشک کردن گل های طبیعیتون هم استفاده کنید. در ابتدا برای خشک کردن گل هاتون به این روش باید شاخه های اضافیه گل ها رو جدا کنید و بعد اونا رو داخل یه سطل قرار بدید و به مقدار کافی سیلیکا ژل درون ظرف بریزید و دقت کنید که به خوبی روی گل ها از این ژل بریزید طوری که کاملا در این ماده غرق بشن اما دقت کنید که داخل گلبرگ ها نرن دونه های این ژل.

بعد هم درب سطل رو بذارید و برای این که گل ها خشک بشن ظرف رو در یه محیط خشک و خنک قرار بدید و بعد از این که گل ها هم خشک شدن با کمک یه اسپری ثابت کننده اونا رو اسپری بزنید و بعد داخل یه گلدون قرارشون بدید و از زیباییشون لذت ببرید.

خشک کردن گل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها