|

طرز تهیه کشکو دامغانی / یه غذای ساده اما لذیذ و مقوی

کشکو دامغانی یه غذای محلی فوق العاده خوشمزه و مقویه که خیلی راحت و سریع آماده میشه و مزه خوبی هم داره. توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گوشه گوشه ایران رو که سر بزنی با غذاهای خیلی متنوعی روبرو میشی که خیلی هاشون ساده اما مقوی و خوشمزه هستن. بر خلاف تصور خیلی ها که غذای گوشتی رو فقط قبول دارن و میلی به خوردن غذاهای بدون گوشت ندارن اما غذاهای فوق العاده زیادی هست که بدون گوشت آماده میشه. غذاهای خوشمزه ای مثل میرزا قاسمی، باقالاقاتق، عدس پلو، کوکو سبزی و...

کشکو دامغانی هم یه غذای محلی و فوق العاده خوشمزه و مقویه که خیلی راحت و سریع آماده میشه و مزه خوبی هم داره. توی این مطلب می خوام این غذای محلی خوشمزه رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

kashku5

مواد لازم برای تهیه کشکو دامغانی

بادمجون 3 عدد

پیاز 2 عدد

گوجه فرنگی 4 عدد

سیر 4 حبه

کشک به میزان دلخواه

گردو 5 عدد

نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه، پودر زیره و فلفل سیاه به میزان دلخواه

kashku4

طرز تهیه کشکو دامغانی

مرحله اول

بادمجون ها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. سپس 15 دقیقه داخل آب نمک بذارید تا تلخیش گرفته بشه. بعد آبکش کنید و با کمی روغن سرخ کنید.

مرحله دوم

پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید سپس داخل یک قابلمه با کمی روغن تفت بدید وقتی طلایی شد زردچوبه، پودر زیره، فلفل سیاه رو بریزید و کمی تفت بدید و بعد نعنا خشک رو اضافه کنید و سپس گوجه فرنگی ها رو که پوره کردید اضافه کرده و اجازه بدید آب گوجه فرنگی کشیده بشه.

kashku3

مرحله سوم

وقتی مایه داخل قابلمه به روغن افتاد، گردوها رو که خرد کردید همراه با بادمجون های سرخ شده و مخلوط کشک و آب به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم

اجازه بدید حدود 15 دقیقه بجوشه بعد کشکو دامغانی خوشمزه ما آماده ست و می تونید همراه نون خشک و پیاز خام سرو کنید. نوش جان.

kashku6

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای غذایی، کیک و شیرینی و دسر دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها