|

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی به روش رستورانی / همه نکات ریز و مهم لعاب دار و خوشمزه شدن

پلو و خورشت قورمه سبزی از اون غذاهای خاص و پر طرفداره! توی این مطلب طرز تهیه و نکات مهم پخت خورشت قورمه سبزی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پلو و خورشت قورمه سبزی یه غذای خاص در بین ایرونی هاست و خیلی ها معتقدن قورمه سبزی که مامانشون میپزه بهترین قورمه سبزی دنیاست! خب احتمالا هم درست میگن چون مامان ها و مامان بزرگامون از سر صبر و حوصله نکات ریز و مهم زیادی رو رعایت می کنن که غذاشون رو خیلی خوشمزه و عالی میکنه.

خورشت قورمه سبزی از اون غذاهاست که باید زمان نسبتا زیادی رو برای پختش در نظر گرفت و نکات مهمی رو رعایت کرد تا حسابی جا افتاده و لعاب دار و خوشمزه بشه. توی این مطلب طرز تهیه یه خورشت قورمه سبزی فوق العاده رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ghorme-sabzi4

مواد لازم برای تهیه خورشت قورمه سبزی

گوشت گوسفندی 300 گرم

سبزی خورشتی پاک شده و شسته شده 400 گرم

لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی 150 گرم

پیاز یک عدد

لیمو عمانی ۴ عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

آب جوش به میزان لازم

روغن به میزان لازم

*این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و شما میتونید بسته به تعداد نفراتی که قصد دارید واسشون خورشت قورمه سبزی بپزید، این مقادیر رو کم و زیاد کنید.

ghorme-sabzi5

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

مرحله اول

لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی رو از شب قبل 2 بار بشویید و سپس خیس کنید. در این مدت 2 تا 3 بار هم آبش رو عوض کنید.

مرحله دوم

پیاز رو نگینی خرد کنید و داخل یک قابلمه، با مقداری روغن تفت بدید تا سبک و طلایی بشه. سیر رو هم له کنید و به پیاز اضافه کنید، وقتی عطر سیر بلند شد، گوشت گوسفندی رو خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. گوشت رو تفت بدید تا رنگش تغییر کنه. فلفل سیاه و زردچوبه رو هم اضافه کنید.

ghorme-sabzi-3

مرحله سوم

در این مرحله لوبیا رو آبکش کنید و همراه گوشت یکی دو دقیقه تفت بدید. بعد 4 تا 5 لیوان آب جوش و کمی نمک داخل قابلمه بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا به جوش بیاد، سپس حرارت رو کم کنید.

مرحله چهارم

لیمو عمانی ها رو داخل آب گرم قرار بدید تا تلخی اونها گرفته بشه. سبزی ها رو ساطوری خرد کنید و داخل یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و سبزی خورشتی رو با کمی نمک داخلش تفت بدید.

ghorme-sabzi-2

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت وقتی که گوشت و لوبیا نیم پز شد، سبزی سرخ شده رو به خورشت اضافه کنید و هم بزنید و اجازه بدید آروم بجوشه. حدود 45 دقیقه بعد، لیمو عمانی ها رو به خورشت قورمه سبزی اضافه و نمک خورش رو هم اندازه کنید.

مرحله ششم

بعد از 3 تا 4 ساعت که خورشت آروم آروم جوشید و جا افتاد، قورمه سبزی خوشمزه ما حاضره و می تونید همراه پلوی زعفرونی و یا کته سرو و نوش جان کنید.

ghorme-sabzi-1

نکات مهم پخت خورشت قورمه سبزی

-بهترین گوشت برای تهیه خورشت قورمه سبزی، گوشت گوسفندی همراه با استخوان و چربیه. این ترکیب طعم لذیذی به خورشت میده.

-لوبیا رو حتما از شب قبل خیس کنید. این کار باعث میشه نفخش از بین بره و بعد از پخت بافت نرمی پیدا کنه.

-لیمو عمانی رو حتما در آب داغ قرار بدید تا تلخی اون گرفته بشه. اگر مزه ترش بیشتری دوست دارید میتونید آبغوره یا آبلیمو هم به خورشت اضافه کنید.

-موقع سرخ کردن سبزی، اون رو تند تند هم بزنید تا ته نگیره و نسوزه. اگر سبزی حین سرخ کردن بسوزه مزه تلخی به خورشت میده.

-هرچه بیشتر سبزی رو تفت بدید رنگ خورشت تیره تر میشه.

خورشت قورمه سبزی برای لعاب دار شدن و جا افتادن به حرارت ملایم و زمان زیادی نیاز داره. حدود 3 تا 4 ساعت به پخت این غذا اختصاص بدید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها