|

تغییرات در آشپزخانه اجاره ای / فضات زوار در رفته شده جرئت نداری دست بزنی اینجوری کن

تغییرات در خونه های اجاره ای این مشکل رو دارن که نمیشه داخلشون خیلی دست برد، اما در اینجا با روش های راحت و ارزون آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک تنها زیبایی و تمیز بودن نشیمن و پذیرایی نیست که اهمیت داره و در واقع وقتی مهمونی میاد به خونه شما، بعد از قسمت هال، چشمش میفته به آشپزخونه و این موضوع رو بدونید اصلا امکان داره آشپزخونه رو یه دید ریز نزنه! پس خوشگلاسیون این فضا و همچنین تمیز بودن من جمله کارهایی محسوب میشه که از واجباته. از طرفی هم هیچکس پخت و پز و آشپزی کردن تو یه فضای قدیمی و رنگ و رو رفته رو دوست نداره و دلش میخواد فضایی که درش قرار داره و شاید ساعتها از روزمرگیش رو اونجا میگذرونه، شیک و مدرن باشه. ولی خب تو زندگی های امروزه چیزی به نام مستاجری دست و بال افراد رو بسته و در واقع بهشون اجازه نمیده تا کمی به خونه زندگیشون برسند. همه اینها در حالیست که به راحتی میشه تنها با انجام چند ترفند ساده و ارزان قیمت حال و هوای آشپزخونه اجاره ای قدیمی رو تغییر داد و محیطی لوکس و فضایی دلنشین جهت آشپزی ایجاد کرد. اینجوری یه جون به جونای خوشگلاسیون خونه هم اضافه میشه. در ادامه با ما همراه باشید.

کانتر-آشپزخانه-مدرن

فرش مناسب تهیه کنید

خب ممکنه پیش بیاد که کف آشپزخونه کاشی هایی قدیمی و زوار در رفته باشند، ولی چون صاحبخانه تذکر داده که هیچ تغییری ایجاد نشه نمیشه دستی به سر و گوشش کشید. اما میشه که با استفاده از یک فرش زیبا و مناسب، حس و حالی تازه به آشپزخونه داد. در واقع انتخاب یک فرش مناسب آشپزخونه به ابعاد و البته نوع دکوراسیون فضا بستگی داره. مثلا میشه که از قالیچه های ترک، گلیم فرش و فرش های ماشینی برای آشپزخونه های سنتی و کلاسیک استفاده کرد. از طرفی هم برای آشپزخونه های مدرن و ساده پیشنهاد میشه که از فرش های مدرن و دیجیتال غافل نشید.

b6b29d9e-a2db-4dad-8946-cda99496b893

بیرون آوردن قابلمه و ماهیتابه از کابینت

اگر شما خونه ای نقلی دارید که کابینت هایی محدود دارد، باید حواستون باشه که فضای کابین ها رو با قابلمه و تابه ها اشغال نکنید این فضاها ارزشمند هستند! مثلا بیاید یه قفسه برای قابلمه ها و تابه ها تهیه نمایید و یا اینکه جهت جلوگیری از اشغال فضای کف، اونها رو آویزان کنید. اینجوری دیگه باقی ظروف هم جا دارند و داخل کابینت میتونن برن.

69a9cda1-4eab-4164-94dd-4aeabdb6a431

نورپردازی قسمت زیر کابینت ها عالین

یکی دیگه از مواردی که میتونه تاثیری مستقیم و جذاب بر زیبایی آشپزخونه داشته باشه نورپردازی هستش. در واقع آشپزخونه ای که تاریک باشه خوب نیست چرا که هم اپشری ئ دیدن غذا سخت میشه و هم اینکه در نازیبا شدن این فضا به شدت کمک میکنه. مثلا چراغ‌ های نواری LED برای فضای زیر کابینت میتونن عالی باشند. نصب این سبک از چراغ ها فضارو دلپذیرتر و روشن تر خواهند کرد و در نهایت آشپزخونه ای جذاب با هزینه کم بهتون تحویل میدن.

645634

آوردن گیاهان آپارتمانی

یکی دیگه از بهترین راه کار ها جهت جون بخشیدن به فضای آشپزخونه استفاده از گل و گیاه آپارتمانی هستش که میتونه حسابی فضا رو خوشگلاسیون کنه و انرژی خوب بده. البته که باید به سراغ گیاهانی برید که نوسانات دمایی مقاومی داشته باشند و هوای آشپزخونه رو تصفیه کند. از طرفی جلوه زیبایی که این زیبارویان به محیط می بخشند بی نظیره. 

175eaa9e-c92b-45b4-a079-8612711556e1

کابینت ها رو تبدیل به شلف کنید

یا اینکه مثلا اگر در کابینت ها رو دوستشون ندارید میتونید با باز کردن درب برخی از کابینت ها اونها رو تبدیل به قفسه باز کنید. در واقع از این ایده به عنوان قفسه و شلف به جای کابینت در دار استفاده میشه. همچنین برخی از مدل‌های کابینت‌های قفسه باز کاملا شبیه یک کابینت استاندارد بوده و فقط در ندارد.

آشپزخانه-مدرن-مینیمال

کاشی چسبی های بین کابینتی

شاید هم با کاشی های بین کابینتی مشکل دارید و به نظرتون خیلی زشت و کثیف شده اند که خب در این صورت میتونید از بین کابینتی های چسبی کمک بگیرید و به سادگی دیزاین آشپزخونه رو از این رو به اون رو کنید. اونچه که هست اینه که این سبک از کاشی های چسبی با هزینه نه چندان بالایی تهیه میشن و میتونن فضای آشپزخونه و سرویس بهداشتی رو تنوع ببخشند.

bein-cabinet

خرید صندلی اپن کاربردی و متنوع

تو خونه های نقلیه الان سخت میشه لوازم رو جا داد. اگر میز ناهارخوری ندارید میشه که با خرید صندلی های مخصوص کانتر و آشپزخونه، یه فضای جذاب و کاربردی بسازید. این ایده در آپارتمان هایی که متراژ کمی دارند، به شدت میتونه مورد استفاده و شیک باشه. این صندلی ها اغلب سبک و قابل حمل هستند و قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارند.

Small-kitchen-decoration-6

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها