|

اصول ست کردن فرش و مبل / اینجوری بخوای نخوای کلاس خونه بالا میره شیک بودن اتفاقی نیست

در این مقاله در خصوص ست کردن فرش و مبل صحبت کردیم و یه سری ترفندها برای این منظور بهتون معرفی کردیم که به کارتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- همه ی ما دوست داریم که دکور خونمون طوری باشه که زبانزد همه ی فک و فامیل باشه که خب برای دستیابی به این موضوع خیلی ها میرن به سراغ یادگیری یه سری اصول و قواعد از دکوراسیون و با اجرای اون ها در چیدمان خونشون اون دکوراسیونی که مدنظرشون هست رو میسازن البته که یه عده در این بین معتقد هستن که تنها باید برای این موضوع پول باشه تا به اون چیدمان رویایی که توی نظرشون هست برسن در حالی که برخی از اوقات پیش میاد که تنها با جابجا کردن یه سری وسایل در دکور شما میتونید به هدفتون برسید و صد البته که در این بین باید از ست کردن وسایل با هم هم سر دربیارید مثل ست کردن فرش با دکوراسیون.

خب ست کردن هم برمیگرده به مرحله ی خرید یعنی شما باید در صورتی که میخواهید فرش بخرید به این دقت کنید که فرش خریداری شده توسط شما با سایر آیتم های موجود در دکوراتون همخونی داشته باشه مثلا فرش برای آشپزخانه با کابینت سفید باید یه جوری باشه که هم با کابینت ها ست باشه و هم به کاشی ها بیاد. پس ببینید که نه تنها باید وسیله ی تازه رو با سایر المان ها در دکور ست کنید بلکه باید در نهایت یه هارمونی زیبا در چیدمان ایجاد کنید که کاملا منسجمه. حالا در این مقاله هم در همین راستا برای این که بهتون کمک کنیم خرید بهتر و در نهایت دکور بهتر داشته باشید اون هم در زمینه ی فرش میخواهیم اصول ست کردن فرش و مبل رو بهتون یاد بدیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

اصول ست کردن فرش و مبل

برای ست کردن فرش و مبل هر دو رو یه رنگ انتخاب کنید

همیشه پیش پای ما برای هر تصمیمی یه راه راحت تر و یه راه سخت تر وجود داره که بسته به این که کدوم رو انتخاب کنیم به یه سری نتایج میرسیم مثلا در خصوص ست کردن رنگ مبل و فرش یه راهش این هست که هر دوی اون ها رو یه رنگ انتخاب کنید تا اینجوری هیچ ریسکی نکرده باشید و به فضا ظاهر یکدست و ساده بخشیده باشید مثلا در صورتی که مبلمانتون کرمی هست فرش رو هم به همین رنگ انتخاب کنید. البته در این حالت شاید فضا منسجم به نظر بیاد ولی یه موضوعی که وجود داره این هست که شاید یه جوری باشه که احساس بی روحی و یکنواختی از فضا دریافت بشه که برای جلوگیری از به وجود اومدن این حس باید در انتخاب سایر المان ها به سراغ رنگ های دیگه بریم.

اصول ست کردن فرش و مبل

برای ست کردن فرش و مبل از دو رنگ متفاوت استفاده کنید

یکی دیگه از راه های ست کردن فرش و مبل با هم استفاده از دو رنگ و یا بیشتر هست که در این حالت دستتون برای انتخاب بسیار بازتر خواهد بود به این صورت که شما میتونید یه فرش رنگی پنگی بخرید که یکی از رنگ های موجود در اون با رنگ مبلمانتون ست باشه بنابراین در این حالت شما میتونید فرش های زیبا و رنگارنگی تهیه کنید که هر رنگ رو که مدنظر شما باشه رو دارن و میشه به راحتی اونا رو با هر رنگ مبلی ست کرد.

اصول ست کردن فرش و مبل

برای ست کردن فرش و مبل از رنگ های همخوان استفاده کنید

هیچ قانونی مبنی بر این که باید رنگ فرش و مبل شما با هم ست باشن وجود نداره و حتی در این بین شما نیازی به این که به سراغ رنگ های نزدیک بهم برید هم ندارید و میتونید از دو تا رنگ که اصلا نزدیکی با هم ندارن و حتی متضاد هم هستن استفاده کنید ولی این دو رنگ در نهایت باید بهم بیان و ست بشن که برای این منظور میتونید پالت رنگ ها رو چک کنید و صد البته حتی از سلیقه ی خودتون هم بهره بگیرید.

اصول ست کردن فرش و مبل

فرش رو با کوسن ها ست کنید

شاید شما فرش و مبل رو خریداری کرده باشید ولی بین اون ها هماهنگی و هارمونی آنچنانی حس نکنید و به نظرتون بیاد که یه جای کار میلنگه و این آیتم ها باهم ست نیستن که برای این که این دو آیتم رو با هم ست کنید میتونید از کوسن ها استفاده کنید یعنی به جای این که فرش رو با مبلمان ست کنید یه سری کوسن ست با اون تهیه کنید و فرش رو با اون ها مچ کنید.

اصول ست کردن فرش و مبل

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها