|

بهترین جا برای تلویزیون در خانه / دکور خونه بنده تلویزیونه که همه اشتباه میذارنش

جهت جذابیت هر چه بیشتر دکوراسیون منزل، بهتره که جای مناسب تلویزیون رو بدونید تا باقی وسایل خونه رو حول محور تی وی چینش نمایید.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- بی شک هر وسیله ای در خانه جایگاه خاص خودش رو میطلبه. تنها اینکه ما چه سلیقه ای داریم مهم نیست و اینکه اصول چه حرفی میزنه نیز اهمیت داره. البته که اصول رو هم انسان هایی به مانند ما نوشته اند که درس طراحی داخلی رو خونده و طبق استاندارد ها ضوابطی تعیین کرده اند. بی شک این طراحان داخلی سلیقه خود را نیز در این اصول دخیل دونسته و اینجوری نبوده که بدون ذره ای دخالت نظر خود ضوابط رو بنویسند!

مثلا یکی از مهم ترین وسیله ها تو هر خونه ای تلویزیون هستش که نه تنها وجود و کاربرد خودش خیلی مهمه و تاثیرگذار، بلکه در زیباسازی فضا و دیزاین نیز بسیار پر اهمیته. این عنصر که تو هر خونه ای وجود داره، گاهی پیدا کردن جایگاه مناسبش در دکوراسیون خیلی سخت میشه. در واقع قرار دادن تلویزیون در نشیمن به نوع نقشه و طراحی داخلی هر خونه بستگی داره و به همین دلیل گاهی پیش میاد که افراد بعد از نقل مکان به خونه جدید نمیدونن بهترین جا برای تلویزیون کجاست! اما نگران نباشید چرا که در این مطلب قراره با یکسری اصول آشنا بشیم که میتونن کمکمون کنن تا به راحتی جایگاه درست تلویزیون رو پیدا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا یه تی وی وال جذاب ببینیم و سپس با بهترین فضا برای تلویزیون آشنا بشیم.

تلویزیون رو نزدیک این فضاها نذار تا کسی مزاحم نشه

تلویزیون وسیله ای هستش که دیگر وسایل مثل مبلمان رو حول محور خود جمع آوری میکنه. تلویزیون یک جور مرکزیت به حساب میاد که با پیدا کردن جای درستش، در واقع دیگر لوازم نیز جای درست خود را پیدا می کنند. یکی از بهترین ایده ها برای قرار دادن تلویزیون در نشیمن اینه که فضا های پر رفت و آمد رو انتخاب نکنید. باید تلویزیون رو جایی قرار داد که رفت و آمد کمتری وجود داشته باشه تا آرامش بیشتری برقرار بشه و فردی که میخواد در زمان استراحتش یه فیلم ببینه، مدام با آمد و رفت دیگر افراد خونه مواجه نباشه! مثلا هیچ وقت تلویزیون رو کنار ورودی آشپزخونه و یا درب ورودی که میشه همون ولکام، قرار ندید.

بهترین جا بریا تلویزیون در خانه

زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون

یکی دیگه از بهترین چینش ها اینبار برای مبلمان، زاویه دار بودن مبل با صفحه تلویزیون هستش. بهترین ایده برای نشیمن توسط مبلمان اینه که مبل رو جوری در اطراف تلویزیون بچینیم که یه فضای دنج و محصور کننده بسازه. اینجوری میتونیم با لذت و صمیمیت بیشتری به دیدن برنامه های محبوب خود بنشینیم.

بهترین جا بریا تلویزیون در خانه

همچنین فراموش نکنید که حتما مبلمان رو در فاصله مناسبی از تلویزیون قرار بدید جایگاهش رو باید نسبت به سایز و میزان بزرگی صفحه نمایش در نظر بگیرید. وقتی تلویزیون خیلی بزرگ باشه نزدیک بودن زیاد مبلمان بهش باعث آزار چشم بعد از مدت نه چندان طولانی خواهد شد. از طرفی هم سعی کنید که تلویزیون رو در راستای محور اصلی و کشیدگی خونه قرار بدید. به این شکل شما میتونید چیدمان بهتری برای مبلمان پذیرایی خود داشته باشید و همچنین تاثیرگذاری تلویزیون در اتاق پذیرایی نیز بیشتر خواهد شد.

بهترین جا بریا تلویزیون در خانه

قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور یعنی پنجره

نور و منبع نور در هر فضا اهمیت خاص خودش رو داره. وضعیت قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور نیز نکته ای بسیار مهم است. در اینجا باید بدونید که اصلا نباید تلویزیون رو پشت به پنجره قرار بدید. در واقع گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره هم باعث کم نور تر شدن خونه میشه و شما با یک صفحه بزرگ جلوی نور رو گرفته اید. هم اینکه خود صفحه تلویزیون تاریک میشه چرا که یه منبع نور بزرگ پشت سرش قرار داره. اینجوری چشم ها نیز به شدت دچار اذیت خواهند شد.

بهترین جا بریا تلویزیون در خانه

قرار دادن تلویزیون کنار منبع گرمایشی ممنوع

این یکی از بزرگترین اشتباهاته که وقتی زمستون میشه و هوا سرد، تلویزیون رو کنار شومینه قرار بدیم. چرا که در این هوا بهترین مکان برای استراحت و نشستن کنار شومینه هستش، پس اگه در فضای داخلی منزل شما شومینه وجود داره، بهتره که تلویزیون رو در مجاورت شومینه قرار ندید چرا که استراحت در این فضا باعث میشه که فاصله کمی با تلویزیون داشته باشیم و برای چشم آسیب رسان خواهد بود. همچنین نباید منبع گرمایشی مثل رادیاتور و شوفاژ رو پشت تلویزیون قرار بدیم!

بهترین جا بریا تلویزیون در خانه

تلویزیون باید اینجوری باشه تا از همه جا بهش دید باشه

بهتره که تلویزیون رو جایی در از خونه بذاریم که تقریبا از همه قسمت ها برای دیدن تلویزیون دید مناسبی داشته باشند. یادتون نره که اصلا نباید مبل یا صندلی پشت به تلویزیون باشه.

بهترین جا بریا تلویزیون در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها