|

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر / یه کیک عالی با بافت نرم و پف زیاد

کیک اسفنجی یکی از کیک های راحته که توی خونه و حتی بدون فر و داخل تابه هم میشه پخت. در این مطلب طرز تهیه این کیک خوشمزه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پختن کیک توی خونه خیلی لذت بخشه مخصوصا اگه بچه کوچیکی داشته باشید که همراهتون باشه و کمک تون کنه! این کار تجربه خوبی برای بچه میتونه باشه تا مهارت های جسمی و ذهنی خودش رو بالا ببره و بهتر رشد کنه. کیک های زیادی در دسته کیک خونگی قرار می گیرن؛ مثل کیک وانیلی، کیک هویج و گردو، کیک لیمو و...

کیک اسفنجی یکی دیگه از کیک های ساده و راحته که توی خونه میشه درستش کرد. این کیک رو میشه بدون فر و داخل تابه هم پخت. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر رو بهتون آموزش بدیم. تا آخر همراهمون باشید.

esfanji-cake5

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی

آرد 2 پیمانه

شکر یک پیمانه

شیر یک پیمانه

تخم مرغ 4 عدد

روغن مایع دو سوم پیمانه

وانیل یک دوم قاشق چایخوری

بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری

esfanji-cake2

طرز تهیه کیک اسفنجی

مرحله اول

آرد رو با بکینگ پودر مخلوط کرده و دو تا سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

زرده ها و سفیده های تخم مرغ رو جدا می کنیم. دقت کنید که زرده تخم مرغ وارد سفیده ها نشه. سفیده ها رو با همزن برقی و دور تند و یا همزن دستی اونقدر می زنیم تا رنگش کاملا سفید بشه و اگر ظرف رو برگردونید، از ظرف نریزه. سپس اون رو داخل یخچال می ذاریم.

esfanji-cake1

مرحله سوم

زرده های تخم مرغ رو همراه شکر و وانیل با همزن برقی یا همزن دستی می زنیم تا کرم رنگ بشه. روغن و شیر رو به آرومی اضافه کرده و همچنان هم می زنیم تا کاملا مخلوط بشن.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر رو کم کم و در چند مرحله به مخلوط زرده و شیر اضافه کرده و با دور کند همزن می زنیم. این کار رو با لیسک هم می تونیم به صورت دورانی انجام بدیم.

esfanji-cake4

مرحله پنجم

سفیده تخم مرغ رو به مایه کیک اضافه کرده و مواد رو با لیسک به آرومی و به شکل دورانی در یک جهت مخلوط می کنیم تا یکدست بشه.

مرحله ششم

یک تابه تفلون مناسب رو با روغن مایع چرب می کنیم. شعله پخش کن روی شعله گاز قرار میدیم تا گرم بشه.

مرحله هفتم

مایه کیک رو داخل تابه ریخته کمی تکون میدیم تا سطح کیک صاف بشه. اون رو روی شعله پخش کن قرار می دیم و حدود 45 دقیقه زمان میدیم تا کیک بپزه.

esfanji-cake3

مرحله هشتم

بعد از پخت کیک، تابه رو از روی حرارت برمی داریم و وقتی کیک خنک شد اون رو برش می زنیم و داخل ظرف مناسب می ذاریم. می تونیم روی کیک اسفنجی بدون فر رو با پودر قند، پودر بادام و پودر پسته تزئین کنیم. نوش جان.

اگه به آشپزی و کیک پزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها