|

طرز تهیه کیک وانیلی ساده که هم خوشمزست هم زیاد پف میکنه / همراه با نکات پخت

کیک وانیلی ساده یک کیک بی نظیر خونگیه که می تونه کیک تولد و انواع جشن ها هم باشه. توی این مطلب، طرز تهیه کیک وانیلی ساده رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر تا حالا توی خونه کیک پخته باشی و نتیجه هم خوب بوده، حتما با لذت زیاد این کار آشنا هستی! از وقتی که عطر خوبش توی خونه می پیچه تا موقعی که کیک پف کرده رو از فر خارج می کنی و اجازه میدی خنک بشه تا زمانی که یه تیکش رو توی دهنت می ذاری و با یه جرعه چای یا قهوه میل می کنی، همش پر از لذت و زیباییه!

کیک هویج و گردو، کیک اسفنجی، کیک لیمو، کیک شکلاتی ساده و... از بهترین کیک های خونگی هستن که می تونی راحت و سریع توی خونه بپزی. کیک وانیلی ساده هم یک کیک بی نظیر دیگه ست که می تونه کیک تولد و انواع جشن ها هم باشه. توی این مطلب، طرز تهیه کیک وانیلی ساده رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

vanilla-cake6

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی ساده

آرد یک و نیم پیمانه

شکر یک پیمانه

تخم مرغ ۴ عدد

شیر یک پیمانه

کره ۱۰۰ گرم

وانیل یک قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

vanilla-cake1

طرز تهیه کیک وانیلی ساده

مرحله اول

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. سپس آرد، بکینگ پودر و نمک رو مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

شکر، وانیل و کره رو داخل یک ظرف گود می ریزیم و با دور تند همزن برقی اونقدر می زنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه. سپس شیر رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا تخم مرغ ها رو دونه دونه به این مخلوط اضافه می کنیم و همچنان با همزن می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

vanilla-cake4

مرحله سوم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در دو مرحله به مایه کیک اضافه کرده و با دور کند همزن یا لیسک در یک جهت هم می زنیم. در این مرحله نیاز به هم زدن زیاد نیست و در حد مخلوط شدن مواد کافیه.

مرحله چهارم

کف و دیواره های قالب رو با روغن مایع چرب می کنیم و در صورت تمایل کف قالب کاغذ روغنی پهن می کنیم. مایه کیک رو به شکل یکدست در تمام نقاط قالب می ریزیم و اون رو داخل فر می ذاریم.

حدود 35 دقیقه زمان میدیم تا کیک پف کنه و بپزه. بعد از این مدت فر رو باز می کنیم و با یک خلال دندون تست می کنیم. اگر مایه کیک به خلال دندون نچسبید کیک وانیلی ساده ما حاضره و می تونید از فر خارج کنید.

vanilla-cake2

مرحله پنجم

وقتی کیک خنک شد اون رو از قالب خارج کنید و داخل ظرف مورد نظرتون بچینید. کیک وانیلی ساده رو می تونید با مقداری خامه فرم گرفته، برش های موز و یا آناناس و مغز گردو یا مغز بادام تزئین کنید و یه کیک زیبا واسه جشن هاتون داشته باشید.

vanilla-cake3نکات پخت کیک وانیلی ساده

-مواد یخچالی رو حداقل از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشن.

-برای اینکه کیک پف بیشتری بکنه می تونید زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا کنید و جداگانه هم بزنید تا در نهایت بافت کیک لطیف تر بشه.

-در نیم ساعت اول پخت کیک، یه هیچ عنوان در فر رو باز نکنید وگرنه کیک شما به خوبی پف نمیکنه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها