|

کیک سیب و دارچین رو توی خونه بپز و از عطر و طعم بی نظیرش لذت ببر / روش پخت تضمین شده

کیک سیب و دارچین با طعم و عطر فوق العاده ای که داره، محبوب خیلی هاست و در این مقاله طرز تهیه اون رو بهتون آموزش بدیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- چی بیشتر از یه تیکه کیک خونگی و یه لیوان چای تازه دم یا یه فنجون قهوه خوش عطر توی یه عصر بهاری مزه میده؟ من که میگم هیچی بهتر از تجربه این تصویر نیست! کیک پختن و شیرینی پزی توی خونه لذت زیادی واسه خیلی ها داره و میتونه اعضای خونواده رو به مهر دور هم جمع کنه وقتی که نتیجه با عشق کیک پختن خانم یا آقای خونه رو در کنار هم میل می کنن! کیک های خونگی زیادی هست که طرز تهیه راحت و سریعی دارن؛ مثل کیک هویج و گردو، کیک لیمو، کیک یخچالی و... کیک سیب و دارچین هم با طعم و عطر فوق العاده ای که داره، محبوب خیلی هاست و ما قصد داریم در این مقاله طرز تهیه اون رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-sibodarchin7

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین

آرد ۲ و نیم پیمانه

تخم مرغ  4 عدد

شکر یک پیمانه

سیب متوسط 2 عدد

آب یک پیمانه

دارچین ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع یک پیمانه

بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

وانیل نوک قاشق چایخوری

cake-sibodarchin4

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

مرحله اول

سیب ها رو پوست می گیریم و به چهار قسمت مساوی برش می دیم و هر قسمت رو سه یا چهار قسمت مساوی به صورت خلالی می بُریم.

مرحله دوم

دو قاشق شکر و دو قاشق دارچین رو به سیب های خرد شده اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم. سیب ها رو کنار می ذاریم تا با شکر و دارچین مزه دار بشه.

cake-sibodarchin1

مرحله سوم

تخم مرغ ها رو که از یک ساعت قبل از یخچال کردیم و به دمای محیط رسیده رو داخل یک کاسه می ریزیم و با شکر و وانیل با دور تند همزن برقی می زنیم تا کرم رنگ و حجمش دو برابر بشه. حدود 8 دقیقه لازمه تا مواد رو با هم مخلوط کنیم.

مرحله چهارم

آب رو اضافه کرده و کمی با دور کند می زنیم تا مواد یکدست بشن. روغن رو هم اضافه می کنیم و چند ثانیه دیگه هم می زنیم تا روغن در مایه کیک ترکیب بشه.

cake-sibodarchin2

مرحله پنجم

آرد و بکینگ پودر رو که از قبل با هم مخلوط کرده و سه بار الک کردیم رو در دو مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم. در این مرحله از دور کند همزن برقی استفاده می کنیم و مواد رو فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله ششم

کف قالب مناسبی رو کاغذ روغنی پهن کرده و کمی آرد می پاشیم تا کیک به قالب نچسبه. نصف مایه کیک رو داخل قالب می ریزیم و نصف سیب ها رو به آرومی روی اون می چینیم.

مرحله هفتم

بقیه مایه کیک رو هم داخل قالب می ریزیم و بقیه سیب ها رو روی سطح کیک می چینیم.

cake-sibodarchin6

مرحله هشتم

فر رو از قبل با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم می کنیم. قالب رو در طبقه وسط فر به مدت حدودا 40 دقیقه قرار میدیم. وقتی که کیک پخت اون رو از فر خارج کرده و اجازه می دیم کاملا خنک بشه. سپس از قالب خارج کرده و با پودر قند تزئین می کنیم. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی