|

معرفی گیاهان آپارتمانی ساکولنت / این قلمبه های دلبر هر جا باشن مثل یه خانوم شیک هستن

گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که یکی از اونها ساکولنت ها هستند و در این مطلب قراره با انواع اونها آشما بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حضور گل و گیاه تو هر خونه ای لازمه. مخصوصا با وجود پرورش های خاص و خوشگلی که جدیدا مد شده و از طرفی هم گلدان های جذاب و مردنی که طراحی و تولید میشه، اصلا مگه میشه از این گیاهان آپارتمانی جذاب گذشت؟ گیاهان آپارتمانی انواع بسیار مختلفی دارند. از مدل های آبشاری گرفته تا گونه هایی که برگ های عظیم الجثه دارند. از فسقلی های کم توقع گرفته تا اون دست از گیاهانی که به شدت لوس و حساس هستند و تا بهشون میگی بالا چشمت ابروعه قهر میکنن و نیاز به مراقبت های زیادی دارند. تا به حال خیلی زیاد در رابطه با گیاهان آپارتمانی صحبت کردیم، اما اونچه که مشخصه اینه که اونقدر زیاد هستن که خیلیاشون رو خیلی از افراد اصلا نمیشناسن و یا کمتر بهشون توجه می کنند. مثلا تا به حال هرچی گل و گیاه برگ سبز و خوشگل بوده مورد بررسی قرار دادیم، اما این بار رفتیم سراغ ساکولنت ها. ساکولنت ها گیاهانی سخت جون هستند که قطعا همه ما دیدیمشون، اما کمتر بهشون توجه کردیم. اگر شما نیز از طرفداران این کوچولوهای خوشگل هستین، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

ساکولنت ها برای افراد مبتدی که تازه میخوان یاد بگیرن چجوری از گیاه مراقبت کنند میتونن خیلی مناسب باشند. ساکولنت ها به خشکی به شدت علاقمند هستند و اصلا از آب و هوای مرطوب خوششون نمیاد. این گونه از گیاه مقدار بسیار بالایی آب رو داخل برگ های خودش نگه میداره و میتونه توی زیستگاه و شرایط های مختلف رشد کنه.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

گیاه پاندا، این بچه هم خوشگله هم کم توقع

یکی از انواع ساکولنت های آبدار و گوشتی گیاه پاندا، گوش گربه ای یا کالانکوئه تومنتوسا می باشد که تو ایران به لب سوخته هم شهرت داره. گیاه پاندا دارای برگ هایی پهن و کرکی هستش که البته کرکاش نقره ای رنگ هستن با حاشیه ای دندونه دار که رنگ آجری تیره داره و میتونه یه عالمه آب رو داخل برگاشش ذخیره کرده و نگه داره. گیاه پاندا از دتس ساکولنت هایی محسوب میشه که خیلی خوب میتونه با شرایط مختلف سازگار بشه و با کمترین هزینه سالها خوشگلاسیون فضای مورد نظر شما باشه.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

سمپریوم میتونه رنگی باشه، دلبر و ظریف

سمپریوم ها چهل گونه مختلف دارند که خب جزو ساکولنت ها محسوب میشن و با برگ های گوشتی و آبدار معمول به شکل غنچه رشد می کنند. این گیاه میتونه خیلی خوب و قابل توجه در مقابل سرما مقاومت کنه و از اونجایی که شرایط نگهداریش به شدت آسونه، طرفداران بسیاری رو جذب خود نموده. مخصوص طرفداران گل گیاه که مبتدی هستند! عمر سمریوم ها خیلی زیاد و طولانیه و میتونه گل هایی زیبا بده که به رنگ های صورتی ، قرمز و یا بنفش هستند.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

گل سنسیو ساقه هاش بلندن و خوشگل

جالبه که هر کدوم از ساکولنت ها چند اسمه هستند و این گیاه نیز هم به گل سنسیو، و هم به کاکتوس رشته مرواریدی یا کاکتوس دانه تسبیحی گیاهی مشهوره و چندساله و همیشه سبز با برگ های کروی شکل و گوشتی هستش. گل سنسیو در برابر خشکی مقاومت خیلی خیلی خوبی داره و رشد بالا و ساقه های دنباله دارش یه خوشگلیه پرطرفدار به این گل بخشیده. این گیاه میتونه خیلی سریع رشد کنه و به دلیل بافت گوتی که داره مقدار قابل توجهی از آب رو داخل برگای خودش نگه داشته و در برابر کم آبی مقاومت خوبی داره.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

هاورتیا گورخری شکل گورخره و قد کوتاه

هاورتیا گورخری گیاهی کوتاه قد و بدون ساقه محسوب میشه که خب همونطور که از اسمش هم پیداست، ظاهری گوخری طور داره. این ساکولنت نیز به دلیل داشتن برگ هایی تیره و نوک تیز و البته رگه های برجسته سفید رنگ، یه قیافه گورخری به خود گرفته و به همین دلیل پسوند گوخر رو از آن خود نموده. برگ های گیاه هاورتیا شباهت زیادی به آلوئه ورا دارن و میتونن به مانند دیگر ساکولنت ها مقدار زیادی از آب رو داخل خود نگهداری کنند. فراموش نکنید که هاورتیا گورخری واسه رشد نیاز به نور زیاد اما از نوع غیر مستقیم داره و رطوبت کمی هم میخواد.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

افوربیا تریگونا قرمز

این ساکولنت ظاهر جالب و متفاوتی داره. افوربیا تریگونا قرمز یا درخت شیر آفریقایی یکی از زیباترین گونه های ساکولنت محسو میشه با ساقه قرمز سه وجبی، ساختار و بافتی مشابه کاکتوس دارد. از این گیاه میتوان در فضای خونه و یا نمایشگاه و گلخانه ها استفاده کرد و زینتی زیبا به فضا داد. مدل برگ های افوربیا تریگونا شبیه به یال شیر میشه و با توجه به ظاهرش و اینکه مقاومت بالایی در برابر شرایط نگهداری داره، خیلی پرطرفداره و علاقه مندان زیادی داره..

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی