|

چیدمان و سازماندهی کمد کوچیک / خونت یه کف دسته دوشواری نداره همه خنزر پنزرا جا میشن

اگر واسه کمد دیواری تو خونه مشکل کمبود فضا دارید، اصلا اشکالی نداره چرا که با این راه حال ها همه وسایل جا خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه زندگی الکی نیست! وقتی ما تو یه خونه ای زندگی می کنیم، بی شک در اون چهار دیواری که داریم خیلی لوازم و وسایل جا دادیم. در حالی که این روزها با توجه به شرایط خانواده ها، خیلی از خونه ها دیگه کوچیک شدن و متراژ چندان بالایی ندارند، اغلب خانومای خونه کلافه میشن چرا چون نمیدونن اینهمه وسیله رو کجا و چجوری جا بدن! اما نگران نباشید چرا که تو این دنیا هر مشکلی یک یا چند راه چاره داره که میتونه خیلی خوشگل اون مشکل رو حل کنه.

همه ما عادت داریم که وسایل ریز و لباس و کیف و کفش ها رو داخل کمد ها قرار بدیم. بعد یهو می بینیم ای دل غافل بعد یه مدت چه شهر شامی درست شد و اینجا دقیقا نقطه ای هستش که دیگه ما نمیتونیم به کمدمون وسیله ای اضافه کنیم و از طرفی هم این شلوغی ها ممکنه باعث آسیب رسوندن به وسایل و لباس های ما نیز بشن. دیگه خیلی وقته که خیلی از خانومای خوش سلیقه از کمکی های جدید و راه های جذاب جهت جمع آوری کمد استفاده می کنند. اگر شما هم از دست بانوانی هستید که کلافه شدین و لانه که کل کمد رو بریزین دور، دست نگه دارید و تنها این مطلب رو تا ته برید، اونوقته که با راه حل های خیلی ساده اما کاربردی، یه کمد تر و تمیز تحویل خواهید گرفت.

سازماندهی کمد کوچیک

کمدت رو اینجوری پاکسازی کنی خیلی بهتره

اگر شما یک کمد کوچیک دارین با یه عالمه لباس که دیگه نمیدونین چیکارشون کنین، خب بهتره که یه روز بشینین لباس ها رو بیرون بیارین و مشخص کنین که کدوم لباس رو میخواین نگهداری و کدوم رو خیر. آیا به فضایی برای لباس های غیر فصلی، ملحفه و روتختی، کفش و دیگر لوازم جانبی نیاز دارید یا نه؟ پاکسازی فضا و اینکه بدونید از یک محیط چطور میشه استفاده کرد اهمیت بسیار زیادی داره. بهترین کار اینه که لباس هایی که یک ساله استفاده نکردین رو به کسی هدیه بدین و یا اگر خیلی کهنست دور بی اندازید. لباسی که یک ساله دست نخورده احتمالا باز هم نخواهد خورد! لباس های فصلی رو جمع اوری کرده و اون دست از لباس هایی که خیلی استفاده میشن و دسته بندی کنید جلو چشم.

سازماندهی کمد کوچیک

لوازم و هرچی داری رو گروه بندی کن

بعد از اینکه کمد رو پاکسازی کردید حالا نوبت به این میرسه که همه چیز رو دسته بندی کنید. این کار به شما کمک میکنه تا اقلام شبیه بهم رو کنار بزارید و راحتم پیداشون کنید. دسته هایی مختلف از شلوار جین ها و یا ژاکت ها، جوراب ها و لباس زیر و غیره، هر کدوم فضای مشخصی داشته باشند بهتره کاره.

91a777792e95e00134d097b3487f4e86855ac96a_16374سازماندهی کمد کوچیک07153

جای کفشا پیش لباسات نیست

این رو بدونید که جای کفش ها داخل کمد لباس ها نیست، چرا که کفش ها فضای زیادی رو اشغال می کنند و حتی گاهی باعث کثیف شدن لباس ها نیز خواهند شد. بهترین ایده اینه که برای کفش ها یه کمد جداگانه داشته باشید و اونها رو به کمدی دیگری منتقل کنید. در واقع اینجوری کلی جای باز شده برای قرار دادن دیگر وسیله ها دارید.

سازماندهی کمد کوچیک

ازین باکس جدیدا کمک بگیر عالین

جدیدا فضاهای ذخیره سازی و باکس هایی مد شده اند که میتونن جهت نظم دهی بسیار عالی باشند. شما میتونید از این نظم دهنده ها خریده و به راحتی لوازم خود را دسته بندی کنید. از سبد های مختلف با طرح و رنگ های متفاوت کمک گرفته، و برای دکوراسیون فضا استفاده نمایید. اینجوری هم همه چیز رو از آشفتگی در میاره و هم به جهت نظم دهی که داشته، یه زیباسازی مناسب نیز خواهد کرد. از الگوهای شلوغ دوری کرده و با استفاده از نگهدارنده های موجود، جهت نگهداری لباس های خود کمک بگیرید.

سازماندهی کمد کوچیک

از دیوار غافل نشید و به کار بگیریدش

دیوار ها تنها میزبان تابلو ها نیستند و شما میتونید خیلی راحت تنها با نصب شلف ها و یا قفسه هی ذخیره سازی و آویز ها، از فضای عمودی نیز حداکثر استفاده خود را داشته باشید. اینجوری میتونید بدون اینکه فضای کمد رو اشغال کنید، به اون دست از اقلامی که هروز استفاده می کنید خیلی راحت دسترسی داشته باشید.

سازماندهی کمد کوچیک

کمدت لاغره؟ اینجوری فضاسازیش کن

در واقع استفاده بهینه از یک فضا خیلی بستگی به خودتون دهر. شما میتونید از یه کمد دیواری باریک یک استفاده کنید، میتونید ده استفاده کنید. اگر فکر می کنید که کمد دیواری تون اونقدری لاغر و کوچیکه که جای هیچ ذخیره سازی دیگه ای نیست، پس به تصور زیر نگاهی بیازید. شما با قفسه بندی کمد و همچنین با قرار دادن لوازم کوچک بر روی قفسه های کمد میتونید خیلی راحت از بهم ریختگی ها جلوگیری کنید. از سبد ها و سطل ها غافل نشید و با استفاده ازشون با سرعت کمدتون رو تمیز کنید.

سازماندهی کمد کوچیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی