|

سبک دکوراسیون آرت دکو / از وقتی با این چیدمان آشنا شدن خونم صد برابر مجلل تر شده

دکوراسیون ها انواع مختلفی دارند که یکی از اونها سبک آرت دکو می باشد و در این مطلب قراره با این سبک مجلل و زیبا آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دکوراسیون منزل نیز به مانند بسیاری از دیگر موضوعات سبک های مختلفی دارند. اتفاقا میشه گفت دکوراسیون ها از دست مواردی هستند که در این زمینه دارای ادعا می باشند، چرا که با ارائه سبک های منحصر به فرد که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارند، نگاه افراد رو به خود خیره کرده اند. در این مطلب قراره با یکی از جذاب ترین سبک ها آشنا بشیم. سبک آرت دکو.

سبک آرت دکو یک سبک بسیار با شکوه در بین سبک های دکوراسیون داخلی خونه محسوب میشه که زیبایی و انرژی خاصی داره. البته که این سبک بعد از حضور سبک مدرن در طراحی های داخلی، این سبک از دور خارج شد اما تو سال های اخیر طراحان به این نتیجه رسیدن که میتوان از ویژگی ها و عناصر آرت دکو استفاده کرد و با نگاهی مجدد بهش سبکی مدرن تر و امروزی تر در خونه ها اجرا نمود. از خوشگلی های این سبک میشه به اشکال هندسی مورد استفاده، متریال جذاب، رنگ‌ های برجسته و تند مثل متالیک و استفاده از لوازم نورپردازی درخشان اشاره کرد که در ادامه بیشتر باهاشون آشنا خواهیم شد.

دکوراسیون سبک آرت دکو

سبک آرت دکو دقیقا چه مواردی برای دیزاین میخواد

وقتی به خونه هایی که به این سبک طراحی شده اند نگاه می کنیم، خونه هایی گرم و با شکوه و البته مجلل می بینیم که به شکل تکرار شونده ای از رنگ‌ ها، سبک نورپردازی، متریال و اشکال هندسی تقریبا مشابه استفاده نموده اند.

دکوراسیون سبک آرت دکو

رنگ ها در دکوراسیون به سبک آرت دکو

یکی از ویژگی های بارزی که در سبک آرت دکو وجود داره رنگ هاییست استفاده میشه. در اینجا ما رنگ هایی رو می بینیم که درخشان، براق، برجسته و در اکثر مواقع گرم هستند. این خصوصیات در رنگ‌ های به کار رفته به این دلیله که طراحان بیشتر از لهجه‌ های فلزی برای رنگ‌ پردازی استفاده می‌ کنند. طلایی، نقره ای، کروم  و مشکی متالیک مورد پسند سبک آرت دکو می باشد. این در حالیه که شما میتونید در ورژن جدید آرت دکو رنگ هایی مثل کرم و بژ یا رنگ‌ های خنثی‌ تر ببینید و با اضافه کردن چند عنصر مختلف به رنگ زرد، قرمز، سبز، آبی، صورتی، لاکی و غیره برجستگی اونها رو به رخ بکشید و بولد کنید.

دکوراسیون سبک آرت دکو

نورپردازی ها در سبک جذاب آرت دکو

یکی از راههای ساده جهت رسیدن به دکوراسیون آرت دکو استفاده از نورپردازی های خاص خودش می باشد. در این سبک، نورپردازی میتونه با اشکال هندسی ترکیب بشه تا طرحی نو و درخشان به وجود بیاره. بنابراین میتونید به راحتی و با دست از از عناصری به ماند لوستر برای چنین دکوراسیونی استفاده نمایید. اغلب وسایلی که برای نورپردازی های مدرن انجام میشن دارای خطوط مدرن آیرودینامیک و متقارن با حداقل جزئیات، اشکال پلکانی و سایه‌ های متفاوتی هستند که از لامپ‌ ها انعکاس میشه.

دکوراسیون سبک آرت دکو

اشکال هندسی و مبلمان در دکوراسیون آرت دکو

اگر تصمیم خود را گرفته اید که از این سبک در طراحی داخلی منزل خود استفاده نمایید، پس باید به جذابیت های بصری فکر کنید. بنابراین میتونیم بریم سراغ هر شکل هندسی که بتونه احساسات ما رو درگیر خود کرده و تحت تاثیر قرار بده. تز پرکاربردترین اشکال هندسی در این سبک میتوان به زیگزاگ، دایره، مثلث، مستطیل و مربع اشاره کرد که در برخی گوشه‌ های تیز می بینید و در برخی دیگر انحنایی که حس بی نهایت به ما القا می کنند. این اشکال هندسی میتونن زیبایی برجسته‌ ای به سبک دکوراسیون داخلی خونه ما بدن. پس میتونیم خیلی راحت جهت رسیدن به سبک آرت دکو، از این اشکال برای انتخاب فرش، پرده، مبلمان، کاغذ دیواری و یا اکسسوری‌ ها استفاده کنیم.

دکوراسیون سبک آرت دکو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی