|

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با طعم عالی / بهت میگم تلخی و چربی بادمجونا رو چجوری بگیری

یکی از خورش های سنتی ایرانی که واقعا خوشمزه ست، خورش قیمه بادمجانه. طرز تهیه این خورش رو همراه با فوت و فن پخت، در این مقاله آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خورش ها انواع و اقسام زیادی دارن که توی هر منطقه از کشور با توجه به ذائقه مردمان اون ناحیه طبخ و سرو میشن. خورش هایی مثل قورمه سبزی، خورش کرفس، خورش قیمه، خورش گوشت و بادمجان و... همگی طعم و مزه بی نظیری دارن و حسابی هم محبوبن! یکی دیگه از خورش های سنتی ایرانی که واقعا خوشمزه ست، خورش قیمه بادمجانه. طرز تهیه و نکات پخت این خورش رو در این مقاله بهتون آموزش میدیم با این امید که امتحانش کنید و خوشتون بیاد. همراه ما باشید.

gheymebademjan-4

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه بادمجان

گوشت قرمز ۳۰۰ گرم

لپه ۱۵۰ گرم

بادمجان متوسط 4 عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

سیب زمینی متوسط ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

لیمو عمانی ۴ عدد

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

چوب دارچین یک تکه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن به اندازه کافی

این میزان مواد اولیه برای چهار نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفراتی که قصد داری واسشون خورش قیمه بادمجان درست کنی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

gheymebademjan-6

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

مرحله اول

برای شروع باید لپه ها رو از چند ساعت قبل بشوییم و خیس کنیم. بهتره در طول این مدت یکی دو بار آبش رو عوض می کنیم تا بوی بد لپه گرفته بشه.

مرحله دوم

پیازها رو نگینی خرد کرده و در قابلمه ای که داخلش روغن ریختیم، تفت میدیم. پیازها که سبک و کمی طلایی شد، گوشت خرد شده رو بهش اضافه کرده و تفت میدیم تا رنگ گوشت تغییر کنه. سپس زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و یکی دو دقیقه تفت میدیم. سپس لپه ها رو که آبکش کردیم به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می کنیم.

gheymebademjan-3

مرحله سوم

لپه ها رو چند دقیقه تفت میدیم تا بوی خامی اون گرفته بشه. رب گوجه فرنگی رو هم اضافه کرده و خوب تفت میدیم. بعد مقداری آب ولرم که روی مواد رو بگیره، اضافه کرده و حرارت رو زیاد می کنیم تا جوش بیاد. سپس شعله رو ملایم می کنیم تا گوشت و لپه بپزن.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها رو پوست گرفته و از طول به دو قسمت برش میدیم، بعد کمی نمک روی بادمجون ها می ریزیم و اجازه میدیم نیم ساعت بمونه. بعد از این مدت اونها رو خشک کرده و داخل ماهیتابه با حرارت متوسط سرخ می کنیم.

gheymebademjan-2

مرحله ششم

حالا باید تلخی لیمو عمانی رو بگیریم. توی یه ظرف آب گرم می ریزیم و لیمو عمانی ها رو داخلش قرار میدیم تا تلخی اونها گرفته بشه. نیم ساعت بعد لیمو عمانی رو به همراه چوب دارچین و زعفران دم کرده غلیظ به خورشت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

20 دقیقه پایانی، بادمجون های سرخ شده رو هم توی خورش می ریزیم و نمک رو هم اندازه می کنیم. سیب زمینی ها رو هم پوست گرفته و داخل روغن سرخ می کنیم.

وقتی خورش جا افتاد به همراه سیب زمینی سرخ کرده و کته داخل ظرف مورد نظرمون سرو می کنیم. نوش جان.

gheymebademjan-1

فوت و فن پخت خورش قیمه بادمجان

-نمک زدن به بادمجون، برای گرفتن تلخی اونها و جذب نکردن بیش از حد روغن هست. حتما این کار رو انجام بدید.

-وقتی بادمجون ها سرخ شد اونها رو روی حوله کاغذی قراربدید تا روغن اضافی خارج بشه و خورش قیمه بادمجان شما خیلی چرب نشه.

-اگر مزه ترش رو در غذا دوست دارید میتونید مقداری آبغوره هم به خورش اضافه کنید.

-پخت و جا افتادن خورش قیمه حدود دو ساعت زمان میخواد و با توجه به این زمان میتونید زمان اضافه کردن مواد اولیه رو در نظر بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی