|

معرفی چند گیاه طبیعی مناسب اتاق خواب / یه خواب آروم و دلچسب در جوار گیاهان آرامبخش

میدونستی بعضی گیاهان طبیعی خاصیت آرامبخشی و تصفیه کنندگی هوا دارن و برای اتاق خواب عالین؟ در این مقاله با چند گیاه مناسب اتاق خواب آشنا میش…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شاید قبلا گیاهان طبیعی رو فقط داخل هال و پذیرایی یا آشپزخونه قرار میدادن. گیاهانی که نیاز به نور زیاد دارن کنار پنجره های نشیمن و توی بالکن بودن و گیاهان دیگه رو هم توی راه پله ها و راهروها میذاشتن. اما چند سالی میشه که گیاهان طبیعی راه خودشون به اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام هم باز کردن و تقریبا میشه چند گیاه و گلدون مناسب برای همه جای خونه پیدا کرد. گفتیم گیاهان طبیعی اتاق خواب! این دسته از گیاهان با خاصیت تصفیه کنندگی هوا و آرامبخشی که دارن، محیط مناسبی رو برای خواب شبانه و بین روز فراهم می کنن. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا چند گیاه مناسب برای اتاق خواب رو بهتون معرفی کنیم.

giahan2

گندمی

گیاه گندمی که گیاه نسبتا ارزان قیمت و در دسترسی ست، با خاصیت تصفیه کنندگی هوا، گیاهی مناسب برای محیط اتاق خواب شماست. این گیاه با نیاز متوسط به نور و آب، کار شما رو برای نگهداری از اون در اتاق خوابی که نور زیادی نداره، راحت میکنه.

نکته جالب در مورد گیاه گندمی اینه که اگر در اتاق خواب خودتون فضای کافی ندارید، می تونید گلدون گندمی رو آویزون کنید و با این کار شاخه ها و برگ های افشان اون، جلوه زیباتری پیدا میکنن.

giahan3

پتوس

پتوس یکی دیگه از گیاهان مناسب برای اتاق خواب به حساب میاد که ویژگی تصفیه کنندگی هوا رو داره و در عین حال گیاه منعطف و سازگاریه.

پتوس طلایی، پتوس ابلق و پتوس نئون انواع بهتری از پتوس ها برای نگهداری در اتاق خواب هستن و محیط رو برای شما زیبا و آرامش بخش می کنن.

giahan4

سانسوریا

سانسوریا یه گیاه جذاب و زیباست که چند سالی میشه که خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و خیلی جاها میشه اون رو دید. سانسوریا هوا رو به خوبی تصفیه میکنه و در تمام طول شبانه روز این کار رو انجام میده.

اگر گیاه سانسوریا در منزل دارید و داخل اتاق خواب از نور معمولی بهره می برید، در قرار دادن این گیاه در اتاق خواب خودتون لحظه ای شک نکنید.

giahan5

آلوئه ورا

گیاه بعدی که می تونه هوای خونه و اتاق خواب شما رو به خوبی تصفیه کنه و خواب آرامبخش و دلچسبی رو براتون فراهم کنه، گیاه الوئه وراست. این گیاه مقاوم به کم آبی هست و علاوه بر این برگ های خاص اون خاصیت درمانی و بهداشتی هم دارن و برای شادابی پوست هم بسیار مفیدن.

giahan6

نخل شامادورا

نخل شامادورا گیاه مقاوم به نور کم محسوب میشه و حتی میشه گفت نور زیاد برگ های اون رو می سوزونه! پس اگه اتاق خواب شما نور کمی داره و علاقمند هستید تا گیاه طبیعی در این مکان نگهداری کنید، نخل شامادورا با خاصیت تصفیه کنندگی خوبی که داره، بهترین انتخاب برای شماست.

giahan7

فیلو دندرون برگ قلبی

گیاه بعدی که برای نگهداری در اتاق خواب شما، گزینه خوبی به حساب میاد، فیلو دندرون برگ قلبی هست که با ظاهر جذاب و زیبای خودش، جلوه زیبایی به محیط می بخشه.

giahan8

فیلو دندرون برگ قلبی هوا رو به خوبی تصفیه کرده و محیط عالی برای خواب و استراحت شما مهیا میکنه. فقط نکته مهم در مورد این گیاه اینه که باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خونگی قرار بگیره چون برگ های اون سمی و خطرناک هستن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها