|

گیاهان آپارتمانی بالکنی / هوای خنکِ شبای بهاری با بوی این گلا و یه چایی کنارش چی بشه

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی بالکنی رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها این فضا رو زیبا جلوه بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه معنای لاکچری بودن فرق کرده یعنی شما لازم نیست که وسایل گرون و آنتیک بخری و بذاری گوشه ی خونه تا خونه و زندگیت شیک و پیک به نظر بیاد اگر یه ذره زرنگ باشی میری به سراغ گیاهان آپارتمانی خاص و با وجود اون ها دکوراسیون خودت رو مجلل جلوه میدی چون این دسته از گیاهان اغلب اندازه ی برگ هاشون بزرگ و پهنه و قدشون هم بلنده به همین خاطر شکل و ریخت لاکچری و لوکسی دارن و خب وقتی که شما اون ها رو در چیدمانتون جا میدید اون ها هم برای تشکر از شما فضا رو لاکچری نشون میدن البته که همه ی گیاهان در کار زیباسازی فضا میتونن مفید باشن و رو دست نداشته باشن حالا میخوان از گیاهان آپاتمانی لاکچری بشمار بیان یا نه.

ولی موضوعی که در این بین راجبه گل و گیاهان آپارتمانی وجود داره این هست که شما باید برای هر کدوم از اون ها در قسمت های مختلف خونه جا تعیین کنید یعنی در صورتی که مایل هستید فقط در یه گوشه از خونه از اون ها استفاده کنید باید این رو در نظر بگیرید که دما و نور در اون قسمت چطوره و با شرایط گیاه همخونی داره یا نه مثلا اینطوری نباشه که نور کمی به اون قسمت بتابه ولی گیاهی که شما برای بودن در اونجا تهیه کردید نیازمند نور زیاد باشه پس باید خواسته های گیاه رو مدنظر قرار بدید. حالا در این مقاله هم میخواهیم چندتا از گیاهان آپارتمانی بالکنی رو به شما معرفی کنیم که میتونید با وجود اون ها این فضا رو زینت ببخشید و مشخصه باید به سراغ اون دسته از گیاهانی برید که با این فضا میتونن اخت بگیرن، پس در ادامه برای شناختن اون ها با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی بالکنی

شمعدونی از گیاهان آپارتمانی بالکنی

یکی از مناسب ترین گیاهانی که میشه به خوبی ازش توی بالکن و تراس استفاده کرد گل شمعدون هست که علاوه بر ظاهر زیبایی که به فضای شما میبخشه محیط بالکن رو هم با بوی خوشی که داره معطر میکنه و به همین دلیل مورد توجه خیلی از کسانی که گل و گیاه پرورش میدن هست. از خوبی هایی که شمعدونی داره تنوع رنگی اونه چرا که شما میتونید این گیاه رو در رنگ های قرمز، صورتی، سفید و یا ارغوانی مشاهده کنید و با توجه به سلیقتون به سراغ رنگ دلخواهتون برید.

همچنین شمعدونی از سرعت رشد بسیار بالایی برخورداره و در صورتی که مایل باشید در مدت زمان کوتاه بالکن رو از زیبا کنید میتونید به این گیاه اعتماد کنید. دقت کنید که برای رشد هر چه بهتر شمعدونی نور و آب زیاد براش فراهم کنید و خاکش رو مدام مرطوب نگه دارید تا اینجوری شاهد شکوفه زدن گل های ریز و زیبای اون باشید.

گیاهان آپارتمانی بالکنی

بگونیا از گیاهان آپارتمانی بالکنی

برسیم به دومین گیاهی که به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی بالکنی بسیار مناسبه و میتونه در فضای تراس حسابی به چشم بیاد یعنی یگونیا که به دلیل پوشش برگی قلبی شمکلی که داره حتی در صورتی که گل هم نداشته باشه میتونه زیبایی و جلوه ی خاصی به محیطی که در اون قرار داره ببخشه. بگونیا هم در رنگ گل هاش مثل شمعدونی از تنوع بالایی برخورداره و به عنوان مثال شما میتونید گل های این گیاه رو در رنگ های صورتی، قرمز، سفید، نارنجی و حتی طلایی مشاهده کنید و از زیباییشون لذت ببرید.

دقت کنید که بگونیا به درد بالکن هایی میخوره که نور کمی دارن. همچنین برای رشد هر چه بهتر این گیاه باید رطوبت کافی رو برای اون فراهم کنید و به شکل منظم آبیاری بشه اما نباید خاکش زیاد خیس بمونه چون ممکنه ریشه بپوسه. برای رشد بهتر گل هاش هم کود مناسب برای این گیاه آماده کنید.

گیاهان آپارتمانی بالکنی

گل کاغذی از گیاهان آپارتمانی بالکنی

بوگین ویلیا یا گل کاغذی گیاهی هست که بومی مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری آمریکای جنوبی به ویژه پرو، برزیل و آرژانتین هست و به قولی بچه ی باکلاسی بشمار میاد که ظاهر خاصی هم داره و مشخصه که بچه ی فرنگه بنابراین میتونه در فضای تراس شما یه جلوه ی لاکچری ایجاد کنه و خیلی سال هست که در ایران به عنوان یه گیاه زینتی برای تزیین فضای باز و باغ ها مورد استفاده قرار میگیره. گل های کاغذی هم رنگ های متنوعی دارن مثل صورتی، بنفش، قرمز، نارنجی و سفید که میتونید چندتاشون رو در کنار هم تهیه کنید و نقطه ی کانونی بسازید.

گیاهان آپارتمانی بالکنی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها