|

جاهای دیدنی تهران / تعطیلی عید فطر همه حمله میکنن شمال تهران خلوته برو حالشو ببر

واسه تعطیلات عید فطر لازم نیست حتما کلی پول خرج کنید و برید سفر، اینجا جاهای دیدنی ترهان رو یاد بگیر و با خونواده برو.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب عید نوروز تموم شد و خیلی از خونواده ها به سفر رفتن و خیلی ها هم خونه نشین بودن چون به نظرشون عید همه جا شلوغه، یا اینکه سرگرم مهمونی رفتن و اومدن بودن و خلاص اینکه به مسافرت نرفتن و نگه داشتن واسه تعطیلات عید فطر. آخه میدونید که امسال عید فطر نزدیک به عید نوروز هستش و اینجوری تو فروردین دو بار تعطیلیه درست حسابی داریم. خب چه میشه کرد؟ خیلیا میرن سفر و خیلی ها هم تو شهر خودشون هستن. خب هر !شهری خوشگلیا و جاهای دیدنی خودش رو داره. بسیاری از افراد هستن که تهران رو دست کم میگیرن و فکر میکنن که تو این شهر بزرگ با هوای آلوده، دیگه جایی برای دیدن وجود نداره، در حالی که اصلا اینچنین نیست.

میپرسید یعنی چی؟ یعنی تو پایتخت ایرانمون مکان های دیدنی زیادی وجود داره که هم تاریخی هستن و هم طبیعتی. اما خب اینجوریه که همه بلدشون نیستن و به همین دلیل خونواده ها بار و بندیل رو میبندن و اغلب هم میرن شمال! اما شما بیاید و به پیشنهاد ما عمل کنید. مثلا اینکه سفر نرید و در عوض با جاهای جالب و جذاب تهران آشنا بشید. میپرسین کجاها؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بگیم کجاها.

جاهای دیدنی تهران

خانه نیما یوشیج رو حتما ببینید

خیلی از افراد بر این نظرند که دلشون میخواد خونه افراد مشهور و بزرگ رو ببینن و بدونن چطور و کجا زندگی میکردن. مثلا خونه نیما یوشیج که خب در اصل هم خونه وی بعد از ازدواج بود، تو خیابون دزاشیب تهران قرار داره. در واقع این خونه توسط خود نیما و همسرش ساخته شده، اینجوری که با عشق و البته پولی که نیما از مادرش قرض گرفته بوده میسازن. اونچه که هست اینه که خونه این زوج عاشق بعد از اینکه روزهای ناخوشی رو گذروند، سرانجام در سال 1400 بود که بازسازی و مرمت شد. به همین دلیل حالا پذیرای دوستداران نیما یوشیج و علاقمندان شعر می باشد.

جاهای دیدنی تهران

بازارچه پارک لاله با حال و هوای بهاری

تو فصل بهار به سر میبریم و حال و هوای خوب هنوز تو خیلی جاها حس میشه. اگر علاقمندید تا چنین انرژی رو دریافت کنید میتونید سری به بازارچه پارک لاله بزنید. این بازارچه در ضلع غربی این پارک هستش که انواع متنوعی از محصولات، از دست‌ سازه‌ های دانشجویی تا صنایع دستی و خوراکی‌ ها رو میتونید با قیمت مناسب درش پیدا کنید.

جاهای دیدنی تهران

کارخونه آرگو واقعا جذابه

در اینجا باید گفت حمیدرضا پژمان با زیرکی و نبوغ مخصوص به خودی که داشت، یکی از کارخونه های تولید کننده نوشیدنی ایران در دهه 40 و 50 شمسی رو به یه مرکز فرهنگی هنری خاص و متفاوت در تهران تبدیل کرد. این کارخونه با متراژ 1860 متر مکعب، چند گالری، کافه، فروشگاه هنری، کتابخونه، اتاق آرشیو، حیاط و غیره رو در خود جای داده که جالب هستند.

هیجان انگیزترین قسمت بازدید از کارخونه آرگو، بنای اصلی کارخونه می باشد که معماری دوست‌ داشتنی آن تا حالا چندین جایزه معتبر تو حوزه های معماری دریافت کرده است جایزه هایی همچون جایزه معماری آقاخان که از آن خود نمود.

گر میخواین با حمل و نقل عمومی به این مکان دیدنی برسید، میشه که از ایستگاه متروی فردوسی در خط 4 و اتوبوس‌ های خط 1، از میدون آزادی به تهران پارس، کمک گرفته و بعد از پیاده شدن در ایستگاه فردوسی باید به سمت خیابون تقوی برید تا تابلوی کارخونه رو ببینید. بازدید از این مجموعه از یکشنبه تا جمعه، از ساعت 15 تا 9 می باشد.

جاهای دیدنی تهران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی