|

با تور فیجی پول یه جزیره رو میدی نهصدتاشو میبینی! / ریز به ریز هزینه هاشم گفتیم برات

تور فیجی از اون دسته از سفرهاست که هر کسی توی عمرش باید بره چرا که این مجمع الجزایر آتشفشانی پر از دیدنیه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دوست دارید سفرتون به مناطق لوکس باشه و معماری های خلق شده به دست بشر رو ببینید یا بزنید به دل طبیعت و زیبایی های خلق شده به دست مادر طبیعت رو نظاره گر باشید؟ حالا اگر بهتون بگیم که یه سفر هست که هر دوی این دو امکانات رو باهم براتون فراهم میکنه چی، تور فیجی یکی از اون دسته از مسافرت هاست که علاقمندان به گردشگری و سفرهای ماجراجویانه بدون شک اون رو توی لیست بلندپایشون دارن و یا جزء سفرهایی هست که رفتن و یا قراره که برن.

تور فیجی شاید در نظر اول توی خیالتون یکی از اون دسته از تورهای خیلی گرون بیاد ولی باید بهتون بگیم که اینطور نیست و کنار تفرجگاه لاکچری اون میتونید اقامتگاه های ارزون و اقتصادی هم پیدا کنید و همچنین پیدا کردن غذای ارزون هم توی فیجی خیلی راحته و دور از دسترس نیست. بگیم از فیجی که مجموعه ای از جزایز آتشفشانی هست که توی جنوب اقیانوس آرام واقع شده و این جزیره متشکل از دو جزیره ی بزرگ به اسم های وانوا لوو و ویتی لوو هست، که حالا در ادامه بیشتر درباره ی تور فیجی براتون میگیم.

تور فیجی

آب و هوا در تور فیجی

جزایر منطقه ی فیجی که نهصدتا هستن عموما آب و هوی استوایی دارن و به همین علت برای تجربه ی یه تعطیلات ساحلی فوق العاده هستن. دمای هوا توی فیجی خیلی کم از محدوده ی تقریبا ثابت 26 تا 31 درجه ی سانتی گراد عبور میکنه. بادهای جنوب شرقی از ماه مارس تا نوامبر شروع به وزش میکنن و به همین علت باعث خشکی هوا میشن و فصل بارندگی در این منطقه از دسامبر تا آوریل شروع میشه.

اطلاعات لازم برای تور فیجی

  • این منطقه از لحاظ زمانی هفت ساعت و نیم از تهران جلوتره.
  • زبان رسمی در فیجی انگلیسی، فیجیایی و هندی فیجی هست.
  • واحد پول این جزیره دلار فیجی هستش.
  • شماره های ضرروی عبارتند از: پلیس ۹۱۷، اورژانس ۹۱۱، آتش‌نشانی ۹۱۰ و اورژانس بلایای طبیعی ۹۱۵
  • جهت رانندگی در این کشور از چپ هست.

تور فیجی

بهترین زمان برای تور فیجی

در کل میشه گفت که بهترین تایم برای رفتن به تور فیجی از اواخر اکتبر تا اوایل نوامبره چون توی این زمان قیمت پروازها و مهمانسراها در محدوده ی نرمال قرار دارن و انقدرا گرون نشدن. توی این زمان از سال خبری از بارش نیست، اب و هوا گرمه و سواحل و تفرجگاه ها خلوت تر از همیشه هستن.

هزینه ی غذا در تور فیجی

توی این مجمع الجزایر شما میتونید با پرداخت کردن تنها چهار دلار یه غذای ارزون میل کنید اما توی بیشتر رستوران های معمولی این کشور یه وعده ی غذایی چیزی حدود ده دلار قیمت داره و برای میل کردن غذا تو یه رستوران میان رده باید حدود سی دلار هزینه کنید. البته که توی بیشتر اقامتگاه های این جزیره سه وعده غذای شما هم با همون هزینه های اقامت حساب میشه که این یکی از مزایای سفر به این جزیره محسوب میشه.

در صورتی هم که خودتون آشپری کنید خرید مواد غذایی اولیه برای یه هفته بین سی و پنج تا پنجاه دلار هزینه در بر خواهد داشت.

تور فیجی

هزینه ی فعالیت های تفریحی در تور فیجی

جاهای دیدنی مثل پارک میراث ملی بوما، تالاب Beqa، پسیفیک هاربر، رود ناووا و.. در فیجی وجود داره که در خصوص هزینه های غواصی در سواحل این جزیره باید چیزی حدود 200 دلار پرداخت کنید. هزینه های مربوط به تورهای رودگردی حدود 500 دلار هست که فقط توی جزایر اصلی و بزرگ تر فیجی امکان پذیره. ورودی های مربوط به پارک های ملی در فیجی ارزونه و حدود 15 دلار قیمتشه.

در کل میانگین هزینه ی روزانه ی شما در تور فیجی در صورتی که توی هاستل اقامت داشته باشید و کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر اوقات خودتون آشپزی کنید و از وسیله های حمل و نقل عمومی برای جابجایی استفاده کنید، 75 الی 200 دلار فیجی میشه.

بنابراین برای به صرفه شدن قیمت تور فیجی باید توی غرفه های خیابونی که غذاهای حاضری دارن، غذا بخورید. تاکسی دربست نگیرید. در صورتی که قراره از محل اقامتتون دور بشید به قصد سفر به یه جزیره ی دیگه با خودتون وسایل ضروری مثل اب و غذا رو ببرید چون تو جزیزه های دورتر همه چیز گرون تره.

تور فیجی

ویزای تور فیجی

از ایران به فیجی پرواز مستقیم وجود نداره و بهترین مسیر پرواز با هواپیمایی اتحاد هست که دو توقف در ابوطبی و ملبورن یا هنگ کنگ داره و یک از شرایطی که باید برای تور فیجی فراهم کنید اخذ ویزای این کشوره که نزدیک ترین سفارتش به ایران در اماراته و باید مدارک زیر برای دریافت ویزای فیجی ارائه بشه:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس رنگی 6 در 4 با زمینه سفید
  • دعوتنامه از فیجی ( در صورت داشتن دعوتنامه امکان دریافت ویزا خیلی بیشتر میشه )
  • رزرو بلیط هواپیما
  • فرم ویزا فیجی
  • نامه تمکن مالی و گردش 3 ماه آخر سپرده بانکی
  • اطلاعات شخصی
  • کارت ملی و شناسنامه

تور فیجی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی