|

تور تاجیکستان رو که بری تازه میفهمی ماه عسل یعنی چی / عمرا اگه احساس غربت کنی بینشون

برای رفتن به تور تاجیکستان نیازمند اخذ ویزای توریستی این کشور هستید که دو ماهه هست و صدور اون هفت روز کاری وقت میگیره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سفر رفتن میتونه تاثیر بسزایی توی روحیه ی هر فردی داشته باشه و علاوه بر اون هر سفری با خودش کوله باری از تجربه دارن و احتمالا هم میدونید که خیلی از افراد معتقد هستن که انسان ها رو باید در سفر شناخت چرا که سفر میتونه همراه با سختی ها و چالش های فراوانی باشه اون هم خارج از محدوده ای که شما با اون آشنایی دارید و بنابراین این که شما چه رفتاری نشون بدید گویای خیلی چیزها خواهد بود. در بین مسافرت هایی که در بین ایرانی ها مرسومه تور تاجیکستان هم یکی ازسفرهای مهیج و خاطره ساز هست که ایرانی ها به اون علاقه ی بسیاری نشون دادن و در سال های اخیر استقبال بیشماری شده ازش.

اما در خصوص تور تاجیکستان براتون بگیم که این کشور رو میشه کوچکترین کشور در آسیای میانه بشمار آورد که دارای جمعیت بسیار کمی هم هست. تاجیکستان یه کشور کوهستانیه که با کشورهایی نظیر ازبکستان، افغانستان، چین و قرقیزستان دارای مرز مشترک هست و پایتختش شهر دوشنبه هست که بزرگترین شهر این کشور و از مقاصد توریستی اون محسوب میشه. تاجیکستان اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران داره که احتمالا بدونید یکی از اون ها زبون مشترک ماست و شما میتونید با تور تاجیکستان به کشوری سفر کنید که شاید به هیچ وجه در اون احساس غریبی نکنید! حالا در ادامه بیشتر راجبه شرایط این سفر براتون میگیم.

تور تاجیکستان

جاذبه های گردشگری تور تاجیکستان

پر بازدید ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری که میتونید توی تور تاجیکستان از دیدن اون ها لذت ببرید عبارتند از:

  • پارک رودکی: این پارک زیبا در شهر دوشنبه یعنی پایتخت این کشور واقع شده. نکته ای که این پارک رو خیلی خاص میکنه استفاده از مجسمه های رنگی در طراحی پارک هست که به قدری زیبا و فریبنده هستن نظر هر رهگذری رو به خودشون جلب میکنن.
  • دریاچه آب های نقره ای علاءالدین: این دریاچه رو میشه یکی از چشم نوازترین جاذبه های دیدنی در تور تاجیکستان به شمار آوورد؛ این دریاچه خیلی وسیع هست و به همین دلیل شما میتونید تفریحات آبی بیشماری رو اطراف اون ببینید و ازشون استفاده کنید.
  • سالن باله تاجیکستان: دیدن این مکان به اون دسته از افرادی که به دیدن جاذبه های فرهنگی این کشور علاقه دارن بسیار توصیه میشه. این سالن رو میشه یکی از بزرگ ترین سالن های اپرا و باله در آسیای مرکزی به شمار آوورد.
  • قلعه حصار: این قلعه در فاصله ی 30 کیلومتری شهر دوشنبه واقع شده و قدمت اون برمیگرده به دوره ی سامانیان، در داخل این قلعه شما میتونید به بازدید از موزه ی مردم شناسی موجود در اون بپردازید.

تور تاجیکستان

آداب و رسومی در تاجیکستان

پیش از این که عازم تور تاجیکستان بشید بد نیست حتی شده به عنوان گردشگر هم یه سری از آداب و رسوم مردمان این کشور رو بدونید که عبارتند از:

  • علاقه ی زیاد تاجیکی ها به خانواده؛ شاید این موضوع براتون جالب باشه که علاقه و وابستگی به خونواده در این کشور به قدری زیاد هست که خیلی از زوج ها بعد از ازدواج همچنان با خونواده شون زندگی میکنن!
  • رفتار و منش محتاطانه تاجیکی ها؛ مردمان این دیار بی نهایت محافظه کار هستن یعنی شاید یهو خیلی باهاتون رفتار دوستانه داشته باشن ولی در عین حال همون موقع رفتار گستاخانه ای ازشون سر بزنه، با این حساب میشه گفت که مردم خونگرمی نیستن.
  • اهمیت ویژه شون به به ماه عسل که زبونزد هست؛ شاید دونستن این نکته هم براتون جالب باشه که مردم این کشور طولانی ترین ماه عسل ها رو در دنیا برگزار میکنن و به مدت چهل روز میرن ماه عسل برای خودشون!
  • تاجیکستان هم مثل ایرانی یکی از جشن های باستانی که داره نوروزه و از این لحاظ با رسم و رسومات ایران گره میخوره.

تور تاجیکستان

بهترین زمان برای رفتن به تور تاجیکستان

پامیر و فان دوتا از کوه های بی نهایت زیبای تاجیکستان هستن که مناظر فوق العاده دیدنی دارن و نباید فرصت دیدن اون ها رو در سفر به این کشور از دست بدید بنابراین باید این نکته رو در نظر بگیرید که تاجیکستان از جمله کشورهایی هست که آب و هوای قاره ای داره یعنی تابستون هاش گرمه و زمستون هاش سرده و با این حساب هر چقدر به سمت شهره های مرتفع تری برید با سرمای بیشتری مواجه خواهید شد. بنابراین با این حساب میشه گفت که بهترین زمان برای رفتن به این تور از ماه ژوئن شروع میشه و تا اواسط ماه سپتامبر ادامه داره چون در این زمان تقریبا همه ی مناطق آب و هوای خوبی دارن و میتونید از همشون دیدن کنید.

تور تاجیکستان

تور تاجیکستان ویزا میخواد؟

تاجیکستان به افرادی که قصد تفریح در این کشور رو دارن ویزای توریستی دو ماهه اعطاء میکنه که صدور اون تقریبا هفت روز طول میکشه و نیازمند ارائه ی مدارک زیر هست:

  • پاسپورت معتبری که حداقل شش ماه به تاریخ انقضای اون مونده باشه
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • کارت اعتباری معتبر برای پرداخت آنلاین هزینه ویزا که در صورت درخواست حضوری 30 دلار، درخواست آنلاین 50 دلار و در صورت درخواست فوری صدور ویزا هم باید 70 دلار پرداخت کنید.
  • تصویر 6*5 از صورت خودتون
  • ارائه برنامه سفر، فیش رزرو بلیط، هتل و آدرس محل اقامت احتمالیتون

تور تاجیکستان

هزینه ی تور تاجیکستان

از مهمترین عواملی که در هزینه و قیمت تور تاجیکستان موثر هستن میشه موارد زیر رو اسم برد:

  • زمان برگزاری تور
  • مدت زمان برگزاری تور
  • هتل رزرو شده و امکانات رفاهی مربوط به اون
  • هزینه های مربوط به وعده های غذایی
  • هزینه های مربوط به خرید بلیط
  • هزینه های تهیه و صدور ویزای توریستی تاجیکستان

به طور معمول هزینه های مربوط به این تور به دلار حساب میشه و شاید با توجه به نوسانات بازار این ارز، بالا و پایین بشه ولی در حال حاضر تور هفت شب و هشت روز با هواپیما و اقامت سه شبه در شهر دوشنبه،  دو شبه در شهر پنجکنت و دو شبه در شهر خجند و در هتل چهار ستاره 975 دلار هست.

تور تاجیکستان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی