|

تکنیک های کاری که میتونن از یه آدم معذب به یه بلبل زبون تبدیلت کنن؛ خجالت هوتوتو میشه

اگر شما هم به هنگام حضور در یک جمعی معذب و خجالتی هستید، اصلا نگران نباشیر چرا که میتونید خیلی راحت با این روشا حستون رو کنترل کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از موارد از درون و ذات افراد میاد. مثلا اینکه یکی به صورت خودجوش همیشه میتونه سخنران خوبی باشه. یادمه یکی از دوستام میگفت مدین شرکت ما حتی از موضوعاتی که ازشون هیچی نمیدونه هم میتونه به راحتی واسه جمع صحبت کنه! در حالی که دوست من اگه میخواست تو جمعی حرف بزنه حتی اون چیزهایی که بلد بود و از بر، هم یادش میرفت چرا چون خجالتی بود و کم رو! اگر شما هم یک فرد معذب و کم رو باشد بی شک دوست من رو درک می کنید، چرا که این موضوع از درون هر آدمی میاد و خب کسی که این مدلیه چیکار کنه؟ بی شک برای خودش که آزاردهنده هست، خدا نکنه کسی هم بهش تیکه ای از این بابت بندازه، بیشتر و بیشتر ناراحت کننده خواهد شد.

معذب بودن چیزیه که میتونه به کم رویی و خجالت تنه بزنه. در واقع وقتی شما مدام تو جمع مراقب حرف زدن و واکنش‌هاتون باشید و دائم در حال ارزیابی موقعیت و دیگران هستید، یعنی دارین به شدت  خودآگاهانه "به معنای منفی و بیشتر به معنی تفسیر و ارزیابی جمع در ذهنتون" عمل میکنید که این اصلا خوب نیست و میتونه لذت بردن از جایی که هستید رو از شما بگیره.

راهکار خجالتی نبودن

حقیقت اینه که برای بعضی از آدمها فرقی نداره که تو چه جمعی باشن، عاشقانه باشه یا دورهمی دوستان، و یا شاید هم یک رویداد اجتماعی، به هر حال معذب بودنه زیاد و اضطراب باعث میشه که چیزی از اون جمع متوجه نشن! اما باید چه کرد؟ با ما همراه باشید تا بتونیم با هم این حس رو کنترل کنیم.

1- خانوم خانوما، آقای محترم نفستون رو کن کنید!

اولین و یکی از موثر ترین کارهایی که میشه انجام داد اینه که شما باید بتونید نفستون رو کند کنید. اینجوری که یه نفس عمیق بکشید و بعد چن لحظه ای صبر کنید. دوباره تکرار کنید… و دوباره!

نفس های خود را عمیق و بلند کنید تا زمانی که اضطراب درونتون کمتر بشه، خیلی کار ساده ایه. وقتی شما نفس خود را کند کنید در واقع ماشه واکنش آرامش سازی رو در بدن خود فشار داده اید! به گفته کارشناسان، تنفس با عصب واگ مرتبطه که خب مسیری بین شکم تا مغز رو طی میکنه و مستقیما تحت تأثیر الگوی تنفس هستش. پس بدون ذره ای شک به نتیجه این عمل، حتما انجامش بدید.

راهکار خجالتی نبودن

2- بدنت رو تو یه وضعیت قاطعانه قرار بده

شاید فکر کنید تاثیر نداره، اما حتی ذره ای شک نکنید که حالت بدن در ایجاد اعتماد به نفس تاثیر فراوونی داره. مثلا شما فرض کنید تو حالت قوز کرده ایستاده اید و یا اینکه سعی دارید تا کمترین فضا رو اشغال کنید، قطعا این سبک بدنی شما هم بر روی ذهن خودتون تاثیر گذار هستش و با کم دیدنه خودتون اضطراب و پوچ بودن رو در خود بیشتر کرده اید، و هم اینکه روی دید و ذهنیت دیگر افراد تاثیری مستقیم گذاشتین که اونها هم شما رو کم ببینند و حتی خیلی جدی نگیرند!

مثلا ایستادن با پاهایی که کمی از هم فاصله دارند و دست‌ ها روی کمر قرار گرفته اند میتونه یک روش بسیار عالی برای بالا بردن اعتماد به نفس شما بشه. خیلی عجیبه اما اگه اگر همیشه کمرتون رو راست نگه دارید و دستاتون رو بالا باشه، اعتماد به نفس به شکل ناخوداگاه درون شما ایجاد خواهد شد و حس معذب بودن هم کمر میشه!

راهکار خجالتی نبودن

3- زبان بدن بسته رو بلدی؟ این کارارو نکن!

زبان بدن فقط درباره کارهایی که باید انجام بدیم نیست، بلکه شما باید کارهایی که نباید انجام داد رو هم یاد بگیرید. نشونه های زبان بدن بسته چیاست؟

پاها یا بازوهای روی هم افتاده

اینکه بدنت رو از دیگران دور کنی یا خم شدن به سمت مخالف 

یا اینکه پاهاتو از شخصی که داری باهاش صحبت میکنی دور کنی

قوز کردن

پایین نگه‌ داشتن سرت

یا اینکه لبخند نزنی و نمایش کم‌ ترین حالات چهره

وول خوردن!

راهکار خجالتی نبودن

4- وول خوردن ممنوع

در واقع وول خوردن و تکون دادن اعضای بدن اونهم بی دلیل، میتونه این رو نشون بده که شما مضطرب هستید یا تمرکز کافی رو ندارید! وقتی شما با پاتون ضرب می گیرید و یا اینکه با گردنبندتون بازی می کنید و شاید هم ناخن هاتون رو می جوید و تند صحبت می کنید کاملا داره به اطرافیان میفهمونه که اون ریلکسی لازمه رو ندارید و حتی عصبی هستید.

البته که همیشه این چیز ها نمای سیاه مداره و روانشناسا میگن گاهی بازی کردن با یکسری اسباب بازی های خاص میتونه به بالا بردن سطح تمرکز افراد کمک کنه، اما به شرط اینکه وقتی با یک نفر برای اولین بار ملاقات دارید این کار رو انجام بدید! چون به اون شخص ه حس مضطرب بودن ارسال خواهید کرد.

راهکار خجالتی نبودن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی