|

بهترین روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی / برق انداختن سینک استیل و چینی با یه بشکن

اگر شما هم دلتون میخواد سینک ظرفشویی رو حسابی برق بندازین اما دقیق نمیدونید با چه موادی، پس حتما با این مطلب همراه بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید فکر کنید که این یک مطلب به مناسبت خونه تکونی هستش و قراره راهکار هایی برای شستشو و برق انداختن سینک ظرفشویی در خونه تکونی بدیم! در حالی که سخت در اشتباهید چرا که در واقع سینک ظرفشویی جایی نیست تنها سالی یکبار به طور کلی شسته بشه و در واقع هفته ای یکبار باید به طور کل و درست حسابی نظافت بشه تا بتونه آلودگی و جرم ها رو در خودش نگه نداره. میدونید که جمع شدن مواد معدنی آب و خورده های بسیار ریز غذا و غیره باعث میشن تا سینک ظرفشویی شما به مرور زرد شده و جرم گرفته بشه که خب این هم از نظر زیبایی آشپزخانه به شدت ناخوشاینده، و هم به لحاظ آلودگی و ورود میکروب ها به ظروف میتونه تاثیر گذر باشه.

اما جدا از مسئله کلی تمیز کردن سینک، اینکه اصلا چطور میشه سینک رو تمیز و براق کرد جوری که عاری از ذره ای زردی بشه هم واسه خانوما چالشه! یعنی خیلی از خانوم ها نمیدونن دقیقا چه موادی بزنن که تمیز بشه و در نهایت ممکنه از مواد شوینده مضری همچون وایتکس استفاده کنن که به شدت قویه تو تمیزکاری، اما به مرور لک سیاه میندازه!

بنظرتون راه های دیگه ای هم هست؟ بله که هست، فقط کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید.

تمیز کردن سینک استیل و چینی

مراحل تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی

تو طول روز فقط ظرف ها نیستن که داخل سینک شسته میشن، بلکه خیلی از خوراکی ها به مانند مرغ و میوه ها و سبزیجات و غیره نیز در این فضا ریخته و شسته میشن که خب اگه سینک تمیز و پاکیزه نباشه، بی شک اونها رو هم آلوده خواهد کرد و باکتری های موجود باعث کدر شدن نیز خواهند شد. پس بهتره جدا از اینکه هفته ای یکبار به طور درست حسابی و خفن سینک رو تمیز می کنیم، روزانه نیز به شکل سبک تر این کار رو انجام بدیم.

تمیز کردن سینک استیل و چینی

  • برای شستن عمقیه سینک ظرفشویی اول باید خوب تمام آشغالای ریز و درشت و بریزید دور و بعد محلول شوینده رو آماده کنید. فراموش نکنید که بهتره برای شستن سینک های استیل از مواد شوینده خیلی قوی و اسیدی استفاده نکنید؛ چون همونطور که اشاره کردیم ممکنه سینک رو لک بندازه. در عوض برای اینکار میتونید از ترکیبی همچون مایع ظرفشویی، جوش شیرین، سرکه و آب لیمو استفاده کنید. چرا که خاصیت پاک کنندگی این مواد خیلی خوب و زیاده و باعث میشه تا سینک شما حسابی برق بیفته.

  •  تو مرحله بعدی باید یه اسفنج داشته باشید تا به این مواد آغشته کنید و همه جای سینک رو حسابی بکشید. یادتون نره که نباید به هیچ عنوان از سیم ظرفشویی استفاده کنید، چرا که موجب خط و خش انداختن سینک میشه. بریا تمیز کردن شیار هعا و سواخ هیا سینک هم میتونید از یه مسواک کمک بگیرید که خیلی خوبه.

  • در نهایت نیز تمام قسمت های سینک رو با آب داغ آبکشی کنید و حواستون باشه که حتما تهش هم یه دستمال نرم و حوله ای داشته باشید تا همه جای سینک رو خشک کنید و از تمیزیش لذت برید.

تمیز کردن سینک استیل و چینی

تمیز کردن سینک استیل و چینی

حالا نحوه تمیز کردن و برق انداختن سینک آلومینیومی و چینی

اما همه سینک ها که استیل نیستن و در واقع شما برای شستشو و نظافت سینک هایی که از جنس آلومینیوم و چینی هستند، از محلول پودر ماشین لباسشویی استفاده نمایید. شستشوی سینک های چینی سخت تر از باقی سینک هاست و نمیتونید هر ماده ای رو برای تمیز کردنش استفاده کنید. پودر ماشین لباسشویی میتونه به جهت تمیز کردن سیک های چینی و آلومینیومی خوب باشه و باعث لک شدنشون نشه. بعد از آبکشی سینک میتونید با یه روزنامه مچاله شده سینک رو به خوبی خشک نمایید.

تمیز کردن سینک استیل و چینی

یه روش دیگه هم برای تمیز کردن سینک ظرفشویی چینی هستش که اون استفاده از لیمو ترش می باشد. در اینجا شما باید لیمو ترش رو نصف کنین و روش نمک بریزید، اما نخوریدش! بلکه اون رو بر روی لکه ها بکشید و سپس سینک رو با آب و مایع شوینده مناسب شستشو دهید و با یه دستمال نخی هم خشکش کنید تا حسابی برق بیفته و تمام.

تمیز کردن سینک استیل و چینی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • اسد ارسالی در

    خانمها از این به بعد میتونند برند تو آشپز خونه وبشکن بزنند همه چی تمیز میشه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی