|

سوسک خونتو گرفته و هر جاش راه میری باید بپری هوا؟ این ترفندا رو بزن هوتوتو میشن

اگر شم هم از سوسک هراس دارید و دیگه نمیدونید چه کنید که از بین برن، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا برای همیشه از شرشون حلاص بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا شما هم از سوسک بدتون میاد و چندشتون میشه. اصلا مگه کسی هم وجود داره که از این زشتوک خوشش بیاد؟ سوسک ها حشرات موذی و آلوده ای هستند که میتونن به شدت باعث آلودگی محیط هم بشن و اگر تو خونه دیده ببینیمشون از لحاظ روحی هم هرچند کم، اما ناراحت کننده هستند. سوسک های فاضلاب از لحاظ بهداشتی میتونن آلودگی رو جابجا کنند که خب این واقعا بده و تو بعضی از خونه ها هم مداما تو دستشویی و حمام دیده میشن به طوری که واقعا اعضای خونه رو مضطرب می کنند. ار شما هم از دست خونواده هایی هستید که از این مشکل دیگه کلافه اید، پس حتما با این مطلب و راه های از بین بردن سوسک های فاضلاب همراه باشید تا راحت تر از اونچه که فکرشو می کنید از شرشون خلاص بشید.

از بین بردن سوسک فاضلاب با محلول پیاز

برای این راه حل ابتدا یک عدد پیاز و یک قاشق جوش شیرین آماده کرده و اونها رو با هم ترکیب می کنیم. این مواد رو باید در گوشه های منزل بریزیم تا سوسک هایی که در سوراخ ها و کناره های دیوار قایم شدن و تو دید نیستن، از مخفیگاه خود خارج بشن. سپس برای نابودی اونها از روش های مختلف مثل اسپری سوسک کش و یا دمپایی و پشه کش و … استفاده کنید.

ترس-از-سوسک

سوسک فاضلاب رو با گازوییل از بین ببر

گازوییل میتونه به سرعت سوسک های چاه توالت خونه شما رو از بین ببره و اونهارو را تو کمترین زمان می کشد. بوی این ماده میتونه سوسک ها رو آزار بده و اونهارو از محل مورد نظر فراری میده. به همین دلیل خیلی از مردم هستند که از این ماده برای از بین بردن این جانوران موذی به کار میبرن و نتیجه بدی هم نمیگیرند. استفاده از گازوییل باید به صورت مستقیم در چاه آشپزخانه و توالت ریخته بشه. برای این منظور یک لیوان از این ماده رو درون چاه بریزید و منتظر فرار دسته جمعی سوسک ها باشید و مراقبت کنید که یهو نترسید!

استفاده از سموم شیمیایی برای از بین بردن سوسک ها 

قطعا اسپری های سوسک کش بسیاری هستند که البته شیمیای اند و باید احتیاط های لازمه رو داشت، اما میتونن به کمک شما بیان و به جهت از بین بردن سوسک های داخل حمام و توالت اقدامات مورد نیاز رو داشته باشند. 

1653654_363

اما برای جلوگیری از بازگشت سوسک ها چه کنیم؟

پس از رفع کامل این مشکل و هوتوتو شدن سوسک های موذی، برای جلوگیری از بازگشت دوباره اون ها میتوان از روش های زیر استفاده کرد:

- پر کردن منافذ و سوراخ های خونه مثل محل شیرهای وان اگر وان ندارید، از بین بردن ترک های ساختمان

- استفاده از تله های چسبی اون قسمتایی که سوسک ها خیلی رفت و آمد دارند

- استفاده از چسب های سوسک برای نابودی سوسک ها

- استفاده از سوسک کش های شیمیایی برای فراری دادن این حشرات موذی

c41c6c7f-38af-4f43-ac86-c68eead525ab

سوسک ها چرا وارد خونه میشن؟

در صورتی که محیط زندگی شما تمیز نباشه، خورده های غذا روی زمین جمع میشه و باعث میشن مواد غذایی مورد نیاز برای رشد سوسک ها رو فراهم کنید. در صورتی که جای مورد نظر شما غذا جمع نشه، فرایند تخم ریزی انجام نمیشه و سوسک ها هم به تدریج محیط زندگی خودشون رو عوض می کنن. توجه کنید خورده نون هایی که به کف آشپزخونه میچسبن، چربی های چسبیده به سینک و… همه و همه باعث کثیفی و آلودگی فضا میشن. پس برای از بین بردن سوسکای فاضلابی باید به نظافت و تمیزی خونتون توجه بسیاری داشته باشید. یکی از مهمترین دلایل زیاد شدن سوسک ها و در کل جانوران موذی، تخلیه چاه های فاضلاب هستش که با روشای مختلفی باید مورد بررسی قرار بگیرن. برای جلوگیری از رشد بیش از حد سوسک باید مراقبت کنید و چاه فاضلاب خونه رو به موقع تخلیه کنید.

از دیگر دلایل وجود سوسک ها مکان های آلوده ای هستش که بستر مناسبی واسه رشد جانوران موذی رو فراهم می کنه، مثل سطل زباله. به همین دلیل خالی کردن زود به زود سطل زباله و جلوگیری از آلودگی در سطل و اطرافش یک اصل اساسی برای از بین بردن سوسک های فاضلاب می باشد.

330427814

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی