|

رفع بوی بد لوله زیر سینک ظرفشویی / حالت از ظرف شستن بهم نمیخوره وقتی بو میزنه بالا

در این مقاله در خصوص راه هایی برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی صحبت کردیم که در صورت داشتن این مشکل میتونه براتون راهگشا باشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا خونه داری شکل جدیدی به خودش گرففته یعنی اینجوری شده که خیلی ها میخوان که امور مربوط به این موضوع رو سریع تر و راحت تر کنن و یه جورایی تسهیل در انجام اون ها ایجاد کنن که خب با توجه به مشغله های امروزی واقعا هم این موضوع ضروریه و شما باید به دنبال یاد گرفتن راه هایی برای سرعت بخشیدن به این امور باشید چرا که در صورت شاغل بودن شما این موضوع بسیار هم مهم تر میشه مثلا شاید به خاطر مشغله ی کاری وقت نکنید که هود رو هر روز تمیز کنید ولی میتونید برای آخر هفته با یه سری ترفندهای سه سوته به تمیز کردن هود بپردازید و خب در طول هفته هم سعی کنید که بیشتر رعایت کنید تا کمتر کثیف بشه.

بنابراین سعی کنید همیشه یه چندتا ترفند به روز برای تمیز کردن خونه توی دست و بالتون داشته باشید و خب امروز میخواهیم در خصوص ترفندهایی برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی براتون صحبت کنیم که احتمالا برای یکبار هم که شده براتون پیش اومده باشه این مشکل و خب بجز این که حالتون رو بد کنه واقعا چیز دیگه ای نداشته و موضوع جایی بدتر میشه که حتی مهمون هم داشته باشید و یهو بوی بد بزنه بالا و خب مهمون هم ابروهاش بره تو هم و  شما با دیدنش عرق شرم رو پیشونیتون بشینه ولی خب دیگه قرار نیست این اتفاق بیفته چون ما در این مقاله میخواهیم در خصوص رفع بوی بد سینک ظرفشویی براتون صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

رفع بوی بد سینک ظرفشویی

دلیل بوی بد لوله ی زیر سینک ظرفشویی

  • جمع شدن زباله و مواد غذایی در لوله ی فاضلاب: دقت کنید که روزانه چه چیزهایی رو توی سینک میشورید و ریخته شدن چه مواد غذایی در داخل سینک میشید که خب هر کدوم از اون ها میتون تو سیفون گیر کنن و یا به کناره های لوله ها بچسبن و به مرور زمان که باکتری ها موجب پوسیدگی اون ها میشن باعث ایجاد بوی بد بشن.
  • نشت کردن گازهای فاضلاب از طریق لوله های سینک: گاهی از اوقات پیش میاد که به علت تبخیر و یا نشستی آبی که توی لوله ها هست که به خاطره نبودن سیفونه گازهای فاضلابی تولید شده از لوله ها به داخل خونه نشت پیدا کنن که از قضا خیلی هم بوی بدی دارن. 
  • گرفتگی فاضلاب: برخی از اوقات هم تنها به علت یه گرفتگی جزئی و کوچولو توی لوله ها شما باید انتظار نشت بوی فاضلاب از طریق سینک آشپزخونه رو داشته باشید.

رفع بوی بد سینک ظرفشویی

رفع بوی بد سینک ظرفشویی با آب جوش

برای این منظور که یکی از راه های غیر شیمیایی به حساب میاد کافیه که یه کتری پر از آب رو روی شعله بذارید تا جوش بیاد و بعد اون رو به آرومی داخل سینک بریزید تا از لوله عبور کنه و بعد به مدت پنج دقیقه صبر کنید تا چربی ها رقیق بشن و بعد آب سرد رو باز کنید تا بقیه ی اون ها از داخل لوله پاک بشن.

رفع بوی بد سینک ظرفشویی

رفع بوی بد سینک ظرفشویی با سرکه سفید

برای این که بوی بدی که از داخل سینک ظرفشویی به مشام میرسه رو نابود کنید میتونید یه مقدار سرکه ی سفید داخل اون بریزید و به مدت نیم ساعت اصلا آب رو باز نکنید و اجازه بدید که سرکه داخل لوله ها بمونه و تاثیر خودش رو بذاره، حالا بعد از گذشت این مدت زمان وقت اون رسیده که شیر آب داغ رو با فشار زیاد باز کنید تو بقیه ی چربی هایی که داخل لوله باقی موندن پاک بشن و به راحتی از شر بوی بد اون ها خلاص بشید.

رفع بوی بد سینک ظرفشویی

رفع بوی بد سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه

برای امتحان کردن این روش جهت از بین بردن بوی بد لوله ی سینک ظرفشویی باید نصف لیوان جوش شیری رو به داخل لوله ی ی ظرفشویی بریزید و بعد یه لیوان سرکه رو بهش اضافه کنید و برای چند ساعت به هیچ وجه از آب استفاده نکنید و بذارید که محلول داخل لوله بمونه و کف کنه حالا بعد از گذشت این مدات زمان شیر آب داغ رو با فشار زیاد باز کنید تا باقی مونده ی چربی ها رو از داخل لوله بشوره و ببره.

رفع بوی بد سینک ظرفشویی

رفع بوی بد سینک ظرفشویی با روش‌ شیمیایی

در صورتی که تمایل به استفاده از روش های طبیعی برای از بین بردن بوی بد لوله ی زیر سینک ظرفشویی دارید میتونید به سراغ محلول های معروف در این زمینه برید مثل محلول صاف و که پیشنهاد میشه یک سوم از اون رو داخل لوله بریزید و بذارید که چیزی حدود نیم ساعت این محلول توی لوله ها بمونه تا تاثیر خودش رو بذاره و حالا بعد از گذشت این زمان آب داغ رو بدون فشار بالا باز کنید و بذارید که مواد باقی مونده و چربی ها رو به کلی بشوره و ببره. در صورتی هم که صلاح میدونید میتونید محلول رو برای مدت زمان بیشتری توی لوله ها نگه دارید.

رفع بوی بد سینک ظرفشویی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی