|

وای که این پرزای لباس بازی کثیفشونو تموم نمیکنن همه جا شده پر پرز / ترفندای پاک کردنش

اگه شما هم از دست پرز دادنای بی امون لباستون خسته شده اید، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا ترفندای تمیز کردنشون رو یاد بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا برای همه ما پیش اومده که خب یهو چشممون خورده و دیدیم لباس قشنگمون پر از پرز شده. موهای ریزی که ممکه از لباس دیگه ای به لباس ما چسبیده باشه  یا حتی موی حیوانات خونگی. تو فصل سرد سال هم به سر میبریم و ممکنه لباسی بخرید و یا داشته باشید که پرز پس بده و بزنه به لباس های دیگه ای که زیر یا روی آن پوشیده اید. حس خوشایندی نیست و یه انرژی منفی بهمون منتقل میکنه مگه نه؟

اینجاست که هرچی دست به کار هم بشیم و با دست بخوایم دونه دونه برداریم واقعا اعصاب آدمو به هم میریزه و باز میبینی یکی دیگه از یه جای دیگش زد بیرون. تازه علاوه بر اینکه باعث زشت شدن اون لباس میشه، میتونه تو غذامون هم بریزه و اینجاست که دیگه کلافه کنندگیش تکمیل میشه! اما خب هر مشکلی راه حلی داره و این مشکل نیز ترفند هایی داره که راحت میشه از شرش خلاص شد. پس با ما همراه باشید.

چجوری از پرز دادن لباس جلوگیری کنیم؟

اول از همه اینکه وقتی میخواین لباسی رو بخرین حتما به نوع جنس آن دقت داشته باشید. اگر لباسی انتخاب میکنید که بافت آن دارای ریشه های کوتاه و نخ های کوتاه هستش و در عین حال لباس از بافت های درشتی تشکیل شده، پس احتمال این رو بدید که زیاد پرز بده. پس خانوم و یا آقای گرامی دقت داشته باشید که بافت لباس شما محکم و مناسب باشه. مثلا اگر لباس هایی رو بخرید که از جنس نخ و ابریشم و پنبه می باشند پرز کمتری رو تولید می کنند و هرچقدر که به سراغ لباس های با بافت مصنوعی بردی پرز بیشتری تولید خواهند کرد و با پشمالو های ریزشی بیشتری روبرو خواهید شد. 

تمیز کردن پرز لباس

با قیچی یا تیغ اصلاح پرز لباس رو هوتوتو کن

در اینجا شما دو راه دارید، یکی اینکه میتونید لباس رو بر روی زمین پهن کرده و سپس با یک قیچی ریز مثل قیچی اصلاح ابرو به ارومی و با دقت پرز های بلدی که بالا زده هستند رو بچینید که این کا نیاز به صبر و حوصله داره اما در هایت از شر پرز ها خلاص شده اید.

دوم اینکه می تونید با استفاده از یک تیغ اصلاح این کار رو انجام بدید. به این شکل که ابتدا باید لباس رو بر روی یک سطح صاف و سخت پهن کنید تا هی جمع نشه و سپس ژیلت رو طوری روی لباس بکشید که انگار دارید اصلاح صورت میکنید، به همون نرمی و نازکی. اینجوری پرز های ضخیم و اضافی کوتاه خواهدند شد.

تمیز کردن پرز لباس

تو شستن لباس خیلی دقت کنید

وقتی یک لباس رو بیش از اندازه و بدون در نظر گرفتن اصول شستشو بشویید، این لباس کم کم دچار آسیب خواهد شد. یکی از آسیب هایی که لباس میبینه همنیه که بعد از یه مدتی دچار پرز میشه و در واقع شما دیگه نمیتونید از اون لباستون به درست استفاده داشته باشید. لباس هایی که قابلیت پرز دادن دارند مثل لباس مخمل، پشمی و… رو سعی کنید تو ماشین لباسشویی و اون هم روی دور خشک کن قرار ندید چرا که این کار باعث میشه پرز دادن لباس به دلیل اصطکاک بین لباس ها و پارچه ها بیشتر بشه.

با غلتک چسبی پرز لباس رو از بین ببر

اگر هم علاقمندید تا یکم تخصصی تر این کار رو انجام بدید، پس بهتره از غلتک های چسبی استفده کنید چرا که غلتک های چسبی وجود دارند که مناسب جمع کردن مو، کرک و … هستند که خب برای جمع کردن کرک و موی حیوانات خونگی هم استفاده میشن و می تونید به کمک اونها پرزهای لباس رو از بین ببرید. بدین شکل که غلتک رو از بالا به پایین و از پایین به بالا روی اون قسمتی که پرزدار هستش بکشید تا پرزه رو به خوبی جمع کنه و در صورت کاهش عملکرد غلتک میتونید لایه چسبی اون رو عوض کنید تا دوباره کارش رو به خوبی انجام بده.

تمیز کردن پرز لباس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی