|

طرف دروغ گفتنش مثل آب خوردنه؟ خب اینجوری زبان بدن رو بشناس و بفهم باهات چند چنده!

آدما شاید بتونن کلامی که از زبان میاد رو کنترل کنن اما کمتر کسی میتونه زبان بدنش رو کنترل کنه و شما با یادگیریش میفهمید کی چی میگه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما آدما این مدلی هستیم که تو شرایط های متفاوت واکنش های مختلف داریم. البته که برخی افراد هستند که چون زبان بدن بلدن ممکنه درون ما رو حتی بهتر از خودمون متوجه بشن. اما در مجموع گاهی پیش میاد که شاید ما بتونیم به راحتی چیزی رو در کلاممون پنهان کنیم، اما قطعا در فیزیک و چشمامون نمیتونیم به طور کامل کنترلش کنیم. اگر شما هم قصد دارید کمی تا قسمتی از زبان بدن رو یاد بگیرین و بفهمین شخص مقابلتون چی میگذره توش، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

1- فرد از تماس چشمی فرار میکنه و یا چشماش رو میماله که کسی شک نکنه

البته که خودداری از نگاه همیشه هم نشونه دروغ گفتن نیست، اما اگر فرد مقابل شما دائما چشماش رو به سمت چپ و راست حرکت میده باید بگیم که در حال دروغ گفتنه! البته که معمولا ادما برای اینکه حرفشون یادشون بیاد به سمت پایین نگاه می کنن تا تمرکز بیشتری بگیرن اما اگر شما شک دارید و میخواید بدونید فرد راست میگه یا نه، بهتره که سوالات جزئی تری ازش بپرسید.

man-thinking

2- افرادی که دائم خودشون رو با گوشی مشغول میکنن تا کمتر حرف بزنن

اگر کسی رو دارید که دائما چشمش به گوشیشه، بدونید که اون شخص ترسی داره. ترس اینکه پیامی بیاد رو گوشیش و کسی ببینه! اگر شریک عاطفی و یا دوست شما جدیدا یهو این مدلی شده و دائما سرش به گوشیه و از مواجهه شدن با شما رغبتی نشون نمیده باید بیشتر به رفتار های او دقت کنید.

3- از حرف زدن با شما هی طفره میره

معمولا آدما برای صحبت با فرد دیگر به خصوص شخصی که آشناست، بدن خود را به سمت فرد خم میکنن و یا تغییری در فیزیک خود دارند. این در حالیه اگر شخصی که داره با شما صحبت میکنه این مدلی نیست، پس قطعا یه تغییری کرده . البته که این موضوع در فضای مجازی هم هست و به این شکله که فرد جواب شما رو ساعت ها بعد میده که خب این هم مشخصه دیگه چخبره!

البته که ممکنه یکی هم پیدا بشه که واقعا دلش بخواد از فضا دور بشه که خب بهتره در این شرایط راحتش بگذارید تا اذیت نشه.

7626c6e6-df76-47ad-883b-fc8c44fc4841

4- اگه فرد تند تند پلک میزنه احتمالا موذب شده

اگر دیدین فرد بیش از اندازه پلک میزنه بدونید که احتمالا موذب شده و راحت نیست و یا مثلا اگر می بینید که شخص خیلی کم پلک میزنه بدونید و آگاه باشید که اون شخص داره حرف و یا دروغ بعدیش رو آماده میکنه. مثل شعبده باز ها که برای اعمال حرکت بعدیشون پلک نمیزنن تا کسی متوجه نشه.

5- استفاده از دست و پاها در این شرایط نشونه چیه

افراد معمولا در هنگام صحبت مخصوصا وقتی که میخوان درگیری بیشتری از لحاظ کلامی با شخص داشتنه باشن از دست و پایها خود استفاده می کنند. مثلا هر دستان خود را همگام با حرف ها تکون میدن اما اگه دیدن شخص مورد نظر از هر دو دست استفاده میکنه بدونی که احتمال دروغگوییش رفته بالا.

از طرفی هم اگر شخص پاهاشو ضربدری کرده احتمالا خجالت کشیده و در حالی که دستاش ضربدری یه حالت دفاعی گرفته. 

Untitled

6- تن صدایی که عجیب لو میده

تن صدا خیلی مهمه. اگر دیدین شخص لحن صداش ریز تر و یا با لرز شد بدونید که احتمالا یه خالی بندی تو کار هست و یه جای کار میلنگه.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی