|

خونه شیک و مدرن با پرده زبرا / نزدیک عیده وقتش رسیده به خونه حال و هوای تازه بدی

یکی از انواع پرده های آماده در بازار که ظاهر خونه ما رو مدرن و زیبا میکنه، پرده زبرا نام داره که توی این مقاله با این نوع پرده آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پرده ها یکی از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی هستن. انتخاب پرده مناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل ما، تاثیر مهمی در شیک و زیبا شدن خونه مون داره. پرده ها میتونن خیلی سنگین و ضخیم و پرتشریفات باشن و هم میشه خیلی ساده و سبک انتخابشون کرد و این بستگی به سلیقه ما داره. یکی از انواع پرده های آماده در بازار که ظاهر خونه ما رو مدرن و زیبا میکنه، پرده زبرا نام داره که توی این مقاله میخوایم بیشتر با این نوع پرده آشنا بشیم و بدونیم چجوری بهترین پرده زبرا رو انتخاب کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید...

zebra7

پرده زبرا چجور پرده ایه؟

پرده زبرا چند سالی میشه که مورد استقبال زیادی قرار گرفته و دلیل این استقبال میتونه کارایی راحت، ظاهر شیک و مدرن و قیمت مناسب اون باشه. با پرده زبرا میتونید خیلی راحت ورود نور به خونه یا محل کارتون رو کنترل کنید و این مورد هم به محبوبیت این پرده اضافه کرده.

zebra4

این پرده از نوارهای پارچه ‌ای مات و تور تشکیل شده که به صورت افقی و یک‌ درمیون قرار گرفتن. شما با تنظیم نوارها می ‌تونید میزان نور و حریم خصوصی اتاق رو کنترل کنید. پرده زبرا رو بیشتر برای آشپزخونه و اتاق ها استفاده میکنن و همینطور این پرده برای محل کار هم بسیار کاربردی و زیبا هست.

از پرده زبرا چطور میشه استفاده کرد؟

پرده زبرا عملکرد ساده ای داره و کافیه با زنجیری که در کنار پرده تعبیه میشه نوارهای افقی متناوب تور و پارچه رو بچرخونید تا روی هم قرار بگیرن. اگر میخواید نوردهی سایه روشن و متعادل داشته باشین، پرده رو جوری تنظیم کنید که نوارهای مات مقابل هم و نوارهای تور روبروی هم قرار بگیرن. اینجوری نور از نوارهای توری عبور میکنه و نور سایه روشن خواهید داشت. برای داشتن حداکثر نور و دیدن بیرون هم می‌تونید پرده‌ رو به صورت کامل بالا یا هر قسمت پنجره جمع کنید.

zebra6

برای حفظ حریم خصوصی یا تاریک شدن اتاق هم کافیه نوارهای مات رو روبروی نوارهای تور قرار بدید. نوارهای متناوب تور و پارچه به شما این امکان رو میدن که میزان نور و حریم خصوصی رو در فضای خودتون به خوبی کنترل کنید.

جنس مرغوب پرده زبرا رو انتخاب کنید

بهترین پارچه ای که در تولید پرده زبرا استفاده میشه پلی استر نام داره که کیفیت اون، قیمت پرده رو تعیین میکنه. این پارچه دوام بالایی داره، ضد آب و ضد الکتریسیته ساکنه و خیلی کم گرد و غبار رو جذب میکنه. نکته جالب در مورد این نوع پارچه اینه که شما به راحتی و با دستمالی مرطوب میتونید اون رو تمیز کنید.

zebra5

آشنایی با انواع پرده زبرا

پرده زبرا در طرح های متنوعی تولید میشه تا سلیقه همه افراد رو پوشش بده. این پرده رو در طرح های ساده، چوب، گونی بافت، دو رنگ، پلیسه، ژاکارد، گلدوزی و خامه دوزی، موج دار، بافت برجسته و... در بازار میتونید پیدا کنید و طرح و مدل متناسب با محل زندگی یا کارتون رو انتخاب کنید.

zebra3

zebra1

توی این مقاله با پرده زبرا و انواع اون آشنا شدیم. اینجا هم میتونی مطلبی در مورد پرده مناسب پذیرایی بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها