|

ایراد مشترک ایرانی ها تو چیدن وسایل خونشون چیه؟ / اینارو حل کنی خونت میشه آس ترین

اگر شما هم تو خونتون حس می کنین یه جای کار میلنگه اما نمیدونید چی تو چیدمان ایراد داره، پس حتما به این مطلب سر بزنید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اصولا ما ایرانی ها عادت داریم یه جور چیدمان و دکوراسیون خونمون رو ببریم جلو که گویی کلا برای دل کردم داریم وسیله میخریم و دیزاین می کنیم. آخه اغلبمون دلمون میخواد تجمل گرایی رو پیش بگیریم که این موضوع از کمش گرفته تا متوسط و حد زیادیش تو خونه زندگیامون دیده میشه. مثلا میری میبینی متراز خونه خونواده ایکس یا ایگرگ کلا 90 متره اما به زور و با کلی دنگ و فنگ، دو دست مبلمان درش جا داده چرا چون میخواسته هم مبل راحتی داشته باشه و هم استیل! ـخه چرا!

خب همین میشه که دکوراسیون خونه دیگه به معنای واقعی و اصولیش نیست و به سمت و سوی دفرمه شدن میره دیگه! یا مثلا به شخصه دیدم که فرد یخچالش آبسرد کن داشته ها، اما باز رفته دستگاه آبسردکن خریده و به دلیل کمبود جا تو آشپزخونه، اون رو تو هال و پذیرایی جا داده و همین یه مورد بدترین بلا رو سر دکور پذیراییش آورده! بله یکی از بهترین ایرادهایی که از خونه های ایرانی میشه گرفت اینه که وسایل بلا استفاده و یا غیر ضروری رو خریداری میکنن!

اما دوست دارین ریز بینانه تر وارد قضیه بشیم  خونمون رو به سمت دکوراسیون اصولی و درست بریم؟ پس با ادامه مطلب ما همراه بشید.

چیدمان اصولی خانه

مثلا به عملکرد لوازم تو خونه دقت نمی کنیم!

ما باید به وسایلی که میخریم دقت کنیم حالا از چه لحاظ؟ از این لحاظ که سبکشون به سبک دکوراسیون ما بیاد. بله! خرید اکسسوری و لوازم مطابق با دکورمون یکی از اصلی ترین اصول درست دکوراسین هستش. مثلا اینکه بریم بازار و یه اکسسوری یا دکوری فانتزی حسابی روح ما رو تسخیر کرده باشه در حالی که سبک چیدمان و لوازم ما تو خونه به شکل نئوکلاسیک هستش! خب نمیاد دیگه!!

یا اینکه کابینت های مکا از جنس ممبران و با تزیینات جزیی و مینیمال هستش اما یهو میایم یه اکسسوری فانتزی میخریم و اینجاست که قیافه کل کابینت ها رو تغییر دادیم چرا چون لحظه ای از یه وسیله خوشمون اومده! پس بهتر نیست به نفسمون غلبه کنیم و از خریدش صرف نظر کنیم؟ 

چیدمان اصولی خانه

چرا به نور تو دکوراسیون داخلی حواست نیست؟

نور خیلی مهمه و تو معماری سنتی ایران هم بازی با تور یکی از عناصر مهم ت دکور محسوب میشه. البته که این روزا هم دیگه خیلی از خانوما به هنگام خرید و یا اجاره خونه به پنجره ها توجه ویژه یا دارند و حواسشون هست. اما نکته اینجاست که آیا ما به لایه بندی نور مصنوعی تو شب هم توجه داریم؟

مثل اینکه واسه روشنایی خونمون فقط از یه لوستر چند شعله استفاده کردیم؟ شاید هم اومدیم و از نوار های ال ای دی کمک گرفتیم که باعث میشن خونه به دشت دلگیر طور بشه و بیشتر نقش تزئینی داره و دکوری! بله نور به شدت تو خونه تاثیر داره و شما میتونید با نورپردازی درست یا غلط حسابی فضای خونه رو از این رو به اون رو کنید. خوب یا بد شدنش خیلی بستگی به انتخاب شما داره.

چیدمان اصولی خانه

چیدمان اصولی خانه

واسه کابینت ها بیش از حد دستگیره استفاده نکن؛ راه حل داره

ممکنه که فضای آشپزخونه ما طوری باشه که کابینت ساز عزیز شونصد تایی برامون کابینت طراحی کرده، در این صورت احتمالا کابینت هیا زیادی به صورت افقی و عمودی در کنار هم ساخته میشن که هر کدوم محل نگهداری خوراکی یا ظروف شما باشند. خب تا اینجا مشکلی نداره، اما اگه قرار باشه واسه تک به تک در ها دارای دستگیره باشن بی شک جلوه کابینت ها به هم میریزه چرا که باعث شلوغی بیش از اندازه فض میشه. حال راه حل چیه؟ اینه که برای کابینت ها از دستگیره مخفی استفاده کنیم و یا اینکه اگر کابینت ها به سبک نئوکلاسیک هستن و نقش دستگیره ها خیلی مهمه، برای برخی از اونها دستگیره تزئینی و شلوغ استفاده کنیم و برای برخیشون هم از دستگیره های خیلی مینیمال و ساده استفاده کنیم. 

چیدمان اصولی خانه

تو دکوراسیون خونه اصلا تاثیر هنر رو دست کم نگیر

یکی دیگه از ایراد های اصلی که میشه به خونه های ایرانی گرفت اینه که یا اصلا به تاثیر هنر تو دکور توجهی دارند، و یا اینکه بیش از اندازه توجه دارند که خب هر چیزی زیاد یا کمش خوب نیست! پس تعادل یادمون نره. حالا منظور از هنر ایرانی چیه؟ یعنی صنایع دستی ایرانی، فرش ایرانی، تابلو خط‌ های ایرانی، نقاشی ایرانی و غیره که میتونن فضای خونه ما رو از این رو به اون رو کنند. اما نه روی همه دیوار ها، بلکه یک دیوار رو نقطه کانونی در نظر بگیریم و بعد تابلو یا اکسسوری مورد نظرمون رو نصب کنیم. یا مثلا تو بوفه ها به جای اینکه کلا از ظروف کریستالی فرانسوی بهره برید، متنوع باشید و ظروف مینا کاری شده اصفهانی رو فراموش نکنیم.

چیدمان اصولی خانه

چیدمان مبلمان میتونه خونت رو از این رو به اون رو کنه

تا به حال بارها راجب چیدمان مبلمان صحبت کردیم، اما اونچه که در غالب کلیت مشخصه اینه که اتوبوسی چیدن مبل ها اصلا حرکت جالبی نیست. شاید بگین وقتی مهمون میاد اینجوری همه میتونن راحت بشینن که خب ما هم در پاسخ میگیم اینجوری در عوض نمیتونن ارتباط چشمی و دورهمی طور با هم برقرار کنند! 

پس بهتره که تو انتخاب چیدمان مبل سلیقه داشته باشیم و در کنار دیزاین مبلمان، از اصول غافل نشیم.

چیدمان اصولی خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها