|

سرمای زمستون خونت رو سرد و افسرده طور کرده؟ / بانو جان مبلمان رو اینجوری بچین راحت

اگر تو این سرمای زمستون دلتون یه خونه گرم میخواد و به دور از افسردگی، پس حتما با این مطلب همراه بشید تا سبک چیدمان درست رو یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه خیلی میتونه تو روحیه افراد تاثیر بزاره. همونطور که یک تیپ جذاب میتونه فرد رو خوشحال تر از دیگر مواقع عادیش کنه! اونقدری چیدمان و لوازم خونه میتونن موثر باشن که حتی به نسبت فصلی که  قرار داریم هم حال و هوامون رو تغییر بدن. مثل اینکه خیلی از افراد هستند که تو فصل سرما دچار افسردگی میشن و حس سرما کم و بیش روی روحیشون تاثیر میذاره و حتی بی حال میشن. به نظر شما در این شرایط باید چه کرد؟ 

بی شک لوازم خونه میتونن کمک کننده برای شما باشند اما از اونجایی که خیلی از افراد نمیدونن چیکار باید کرد که به فضای گرم تر و پر انرژی تری رسید، ما در این مطلب آیتم های رو مطرح کردیم که کم کننده شما دوست عزیز هستند. پس اگر شما هم یه حس افسردگی طور تو این فصل دارید، بیاید و از خونتون شروع کنید. مطمئن باشید با این کار های ساده حس  حال خیلی بهتری پیدا خواهید کرد.

چیدمان خانه گرم

1- خانومی لوازم غیر ضروری رو از خونت حذف کن

اینکه شما اون دست از لوازمی که استفاده نمی کنید رو از خونتون حذف کنید بی شک میتونه به تزریق انرژی خوب به خونه خیلی موثر باشه و این موضوع در علم فنگ شویی هم اومده و روش تاکید شده. این حرکت یکی از اصول اصلی سبک مینیمالیسم می باشد که خب پیشنهاد می کنیم از وسایل کوچیک شروع کنید. مثلا میتونید یکی از اقلامی که یه چند تایی ازش داری رو به دیگران هدیه بدید. خیلی زود تند سریع نتیجه رو خواهید دید که یه خونه عاری از لوازم اضافه و به دور از شلوغی، چقدر میتونه انرژی مثبت ر به خونه و نشیمن شما هدیه بده.

چیدمان خانه گرم

2- مبلمان رو اینجوری مرتب کن

اینکه شما چطور مبلمان رو بچینید میتونه تاثیری کاملا مستقیم بر روی انرژی خونه داشته باشه به شکل قاب توجهی فضا رو آروم یا نا آروم کنه. خب تو خونه شما افراد معمولا کجاهای خونه راه میرن؟ کجاها بیشتر رفت و آمد هستش و کجای خونه رو کمتر قدم میزارین؟ متناسب با همه این موارد باید مبلمان خود را بچینید و در حالی که یه الگوی خوشگل و زیبا داره و به خونتون جلوه ای منحصر به فرد بخشیده اید، کاربردی هم باشه و مکالمه و معاشرت ها به درستی انجام بشه. 

فراموش نکنید که بهتره مبلمان رو یکم از دیوار فاصله بدید و از چسبوندن مبل ها به دیوار خودداری کنید. شما میتونید با انتخاب یه طرح چیدمان مناسب برای مبلمان خونه، هم فضا و هم جریان انرژی رو به حداکثر برسونید.

چیدمان خانه گرم

3- به ترکیب رنگا خیلی دقت کن

یکی از غلیظ ترین و تاثیر گذار ترین آیتم ها در تبدیل یک فضای بی روح  سرد به فضای گرم و دنج و آروم، استفاده از استراتژیک رنگ ها می باشد. ترکیبی از رنگ های مکمل و متضاد و البته الگوها و بافت های زنده رو به جهت ساخت یک چشم انداز بصری و عمیق آزمایش کنید. مثلا اینجوری که از پالت های رنگی شیطون و پرجنب و جوش و همچنین رنگ هایی که با سبک و سلیقه شخصی شما همخونی دارند، کمک بگیرید. 

استفاده از رنگ های این مدلی مثل قرمز تو دکوراسیون، میتونن انرژی فضا رو به فضا ببرند! و رنگ های خنثی مثل سفید هم منجر به خلق فضایی آرامبخش خواهند شد.

چیدمان خانه گرم

4- اکسسوری ها و دکوری ها چقدر میتونن موثر باشن؟

اکسسوری ها و دکوری ها درست به مانتد اکسسوری های داخل استایل هسن و میتونن به نمای کلی فضا یا ظاهر شما دیتیل و زیبایی دوچندان ببخشند. مثلا بیاین و لوازم دکوری که مورد علاقتون هستش رو به زندگیتون وارد کنید. این رو بدونید که به ایجاد فضایی سرزنده و آرامش بخش تو خونه شما کمک فراوونی خواهد کرد. یک مبل با رنگ پر جنب و جوش و یا یک میز قهوه با طراحی پیچیده یا یک قطعه هنری جذاب و خاص علاوه بر اینکه به جذابیت بصری میتونه اضافه کنه به ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای معاشرات و گفتگو نیز کمک خواهد کرد.

چیدمان خانه گرم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی