|

این چند روز تعطیلی کجا برم مسافرت خوشگذرونی؟ / گردشگرا اینجا ها رو ترکوندن تو هم برو

اگر شما هم دلتون میخواد با خونواده تو این ایام تعطیل برین سفر، پس حتما قبلش به این مطلب سر بزنین و از جاهای خوشگل پیشنهادیه ما استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایرانِ ما سرزمینی هستش که چهار فصله و به همین دلیل هم از نظر شرایط آب و هوایی بسیار خاص و منحصر به فرده. از ویژگی های چهار فصل بودن اینه که گردشگران زیادی رو جذب خود میکنه چرا که شما میتونید با سفر به شهر های مختلف آب و هوای متفاوتی رو تجربه و اینجوریه که مثلا در حالی که شمال داره برف میاد، جنوب کشور گرم باشه با آفتابی سوزناک. 

این در حالیه که ممکنه تو یه شهر دیگمون هوای بهاری رو تجربه کنیم و اون یکی شهر پاییز رو تو خودش جای داده باشه! خب ما ایرانی ها تو تقویممون تعطیلی زیاد داریم و مناسبت ها اونقدری هستند که میشه خیلی کارا کرد. مثلا برای تعطیلی چند روزه که در پیش داریم بی شک خیلی ها دلشون میخواد یه سفر برن و تو این هوای سرد سال ببینیدن جاهای دیگه چه خبره. اگر شما هم چنین قصدی دارید، پس با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با چند جای دیدنی و جذاب ایرانمون اشنا بشیم.

iran

1-  کویرهای ایران و زیبایی های فراوون

کویر اسمش کویره، اما در واقع به شدت جذابه و تجربه ای بی نظیره. سفر به کویرهای ایران میتونه خاطره ای گرم از روزهای سرد و یخبندان زمستون رو برای شما بسازه. از اونجایی که ایران یه کشور گرم و خشکه، خب دشتای کویری بسیاری در همه جا به خصوص قسمت مرکز می بینیم که گسترده شدن. از کویر لوت گرفته که یکی از گرم ترین نقاط روی زمینه، تا کویر مرنجاب، رو میتونید با سفر به کویرهای خوشگل ایران تو زمستون رو تجربه کنید و از قدم زدن روی ماسه های کویر لذت ببرید چرا که آسمون پر ستاره و فوق العاده کویر بالای سرتونه. پس اگه از علاقه مندان سفر تو زمستون هستید، حتما به کویر های ایرانمون سر بزنید و عشق کنید.

galaxy-milky-way-stars-desert

2- جزایر خلیج فارس و نمایی فوق العاده از دریا

جزیره های خلیج فارس واقعا قشنگن. یکی دیگه از مقاصد گردشگری خیلی خوب واسه فصول سرد سال، جزایر خلیج فارس هستش که خب با توجه به امکانات تفریحی و گردشگری که تو این مناطق دلچسب و هیجان انگیز وجود داره، بی شک سفر لذت بخشی رو برای شما به ارمغان میاره. 

جزیره های کیش و قشم و هرمز از دست پرطرفدار ترین جزیره های جنوب هستند که واسه زمستون به شدت پیشنهاد میشن. اگه برین به این جزیره ها علاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی خیلی خفنش که خدا آفریده، بهره مندی از تفریحات آبی هیجان انگیز این جزیره هم برای خوشگذرانی هر چه بیشتر شما فراهمه. 

9ae357eb-0482-4a33-8f80-a0b30a7503be

3- اردبیل و سفیدیِ برف

اردبیل از دست شهرهایی هستش که سرمای زیادی داره چرا که یکی از شهر های کوهستانی شمال غرب ایران محسوب میشه که اغلب ماه ها پوشیده از سفیدیه برفه. اگه دلتون مسافرت میخواد اردبیل یکی از بهترین جاهاست واسه گردشگری، که البته بیشتر برای اون دست از علاقه مندانی هستش که تماشای طبیعت بکر رو دوست دارن و موزه گردی و ورزش های زمستونی و دیدن جاهای دیدنی رو میپسندن. یکی از جاهایی که این استان رو نسبت به دیگر مناطق کوهستانی و شبیه به خودش خاص کرده اینه که چشمه های آب گرم زیادی مثل سرعین داره.

753922ec-38e7-4f8b-9f53-26e6d7be4f86

4- کردستان و جاذبه های تاریخی 

کردستان هم کوهستانیه و اینجوریه که جاذبه های تاریخی فراوونی داره و در واقع در دل خود جای داده. اگه رفتین کردستان حتما به دریاچه زریوار سر بزنید چرا که به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران شناخته شده. این دریاچه کوه های بسیار زیبایی داره همراه با درختانی زیباتر که در اطرافش احاطه قشنگی رو به رخ میکشن. وقتی برف زمستونی میاد این منظره به شدت منحصر به فرد و خوشگل میشه و از طرفی هم سطح دریاچه یخ میزنه که این نما هم زیبایی خاص خودش رو داره. البته مراقب باشید که اصلا روی یخ نرید چرا که قابل اعتماد نیست و پیشنهاد ما تنها به تماشای این منظره می باشد.

2LfYGDYISEXi5ZVXFRIHZQDZwaBFAvgotIBYyEJ2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی