|

سفر رفتی مشهد این جاهای دیدنی و تفریحی رو از دست نده / شهر امام رضا رو حرفه ای بگرد!

مشهد پر از جاهای تفریحی و دیدنیه که توی این مقاله بهت معرفی میشن. این دفعه که به مشهد سفر کردی، در کنار زیارت واسه دیدن اونا هم برنامه بریز.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سالی چند بار به مشهد سفر میکنی؟ شاید هم هر چند سال یه بار گذرت به این شهر میفته! فقط به قصد زیارت امام رضا(ع) میای یا بدت نمیاد توی مشهد تفریح هم بکنی؟ باید بگم که این شهر پر از جاهای تاریخی، تفریحی و دیدنیه که توی این مقاله میخوام بهشون اشاره کنم تا این دفعه که به مشهد سفر کردی، در کنار زیارت، واسه دیدن اونا هم برنامه بریزی و کلی بهت خوش بگذره. پس تا پایان این مقاله همراهم باش...

آرامگاه فردوسی

قطعا یکی از بهترین جاهایی که میشه توی مشهد بهش سر زد و کلی لذت برد آرامگاه شاعر بزرگ حماسه سرای ایرانی، یعنی فردوسیه. بنای باشکوه آرامگاه فردوسی در وسط باغ آروم، بزرگ و باصفایی قرار داره که مخصوصا در فصل بهار، بسیار تماشایی میشه.

didaniha-mashhad1

بنای آرامگاه فردوسی به شکل مکعب بزرگیه که روی اون ابیاتی از اشعار این شاعر بزرگ حک شده. مزار شاعر معاصر بزرگ مهدی اخوان ثالث و مزار استاد شجریان در فضای باغ آرامگاه فردوسی قرار گرفته و سرزدن به اون‌ ها حتما لطف زیادی داره. علاوه بر این موزه‌ ای از اشیای تاریخی و کتاب‌های خطی در سمت چپ آرامگاه قرار داره.

آدرس: مشهد، کیلومتر ۱۶ جاده قوچان، انتهای بلوار شاهنامه، شهر تاریخی توس

بقعه هارونیه

اگر در سفر به مشهد به دیدن آرامگاه فردوسی رفتین، سر راهتون از بقعه یا گنبد هارونیه هم بازدید کنین. بقعه هارونیه یک بنای آجری بزرگ و پر رمز و رازه که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد کاربری اون وجود نداره. جالبه که بدونین این اثر تاریخی، تنها بنای به جا مونده از شهر تاریخی توسه.

didaniha-mashhad2

در بین عامه مردم بنای هارونیه، با عنوان زندان هارون شناخته می‎شه اما شکل بنا شباهتی به زندان نداره و طبق مستندات تاریخی نمی‌شه هیچ ارتباطی بین این اثر تاریخی و هارون‌الرشید خلیفه عباسی پیدا کرد.

آدرس: کیلومتر ۱۶ جاده قوچان، بلوار شاهنامه، نرسیده به آرامگاه فردوسی

موزه بزرگ خراسان

بعضیا عاشق گشتن توی موزه‌ های بزرگ و غرق شدن توی تاریخ و قدمت وسیله ‌های قدیمی هستن. اگر شما هم جزو این دسته هستین موزه بزرگ خراسان گزینه خوبی برای شماست تا در سفر به شهر مشهد نصف روز رو به دیدن اون اختصاص بدین.

didaniha-mashhad3

این رو باید بگیم که موزه بزرگ خراسان، اولین موزه استاندارد ایران پس از انقلابه. اشیای قیمتی با جنس‎های مختلف شیشه، سفال، چرم، چوب، گچ و فلز در بخش‎ های مختلف این موزه قرار داره. بخش قرآن ‎های نفیس و کتب خطی قدیمی از بخش‎ های دیدنی و جذاب موزه بزرگ خراسانه.

این رو هم بگم که در کنار بازدید از این موزه میتونین در پارک بزرگ کوهسنگی هم چرخی بزنین.

آدرس: انتهای خیابان کوهسنگی، داخل پارک کوهسنگی

چالیدره

خب همه که فقط اهل دیدن جاهای فرهنگی و تاریخی نیستن. بعضیا دلشون از تفریح، هیجان هم میخواد. واسه اونا هم گزینه خوبی پیشنهاد دارم که کمی خارج از شهره و اسمش چالیدره‌ هست.

didaniha-mashhad4

توی چالیدره شما میتونین سوار وسایل هیجان ‎انگیزی مثل بانجی جامپینگ، تله‎ سیژ، زیپ‎ لاین، تله‎ کابین و ترن کوهستان بشین ولی اگر خیلی اهل هیجان نیستین میتونین توی دریاچه قایق‎ سواری کنین. کافی‎ شاپ گردون، چند رستوران و چایخونه هم در مجموعه چالیدره وجود داره که تفریح شما رو کامل میکنه.

آدرس: طرقبه، کیلومتر 2 جاده نغندر

شهربازی قهرمانان

اگه شما هم جزو اون دسته از افرادی هستین که تفریحاتی مثل تله ‌سیژ و زیپ ‌لاین جوابگوی حس هیجان ‌طلبی ‌تون نیست، پیشنهاد بهتری براتون دارم! شهربازی قهرمانان با بزرگترین ترن هوایی کشور و کلی بازی هیجان ‌انگیز دیگه خوراک کساییه که دلشون به هیجان کم راضی نیست!

didaniha-mashhad5

اگه به مشهد سفر کردین و دلتون کلی هیجان خواست حتما به شهربازی قهرمانان سری بزنین.

آدرس: بلوار خیام شمالی، میدان سپاد

سرزمین موج‌ های خروشان

میونه‌تون با تفریحات آبی چطوره؟ اگه عاشق آب و آب ‌بازی هستین پیشنهاد من به شما برای گذروندن شاد و مفرح یه روز در سفر به مشهد، سرزمین موج‎ های خروشانه!

didaniha-mashhad6

در این پارک آبی میتونین از تعداد زیادی سرسره آبی، رودخونه موج، دریاچه متلاطم، استخر، غار نمک، ترامپولین، سونای خشک و بخار، زیپ ‎لاین سرپوشیده، سالن فیش اسپا، پینت ‌بال لیزری، پارک کودک و سالن ماساژ استفاده کنین.

آدرس: کیلومتر 2 جاده شاندیز

باغ گیاهشناسی

مورد بعدی که میخوام توی این مقاله بهتون معرفی کنم باغ گیاهشناسیه! باغ گیاهشناسی مشهد حقیقتا یک مرکز تفریحی تموم‎ عیاره. جایی که در اون انبوهی از گل‎ ها و گیاهان، چندین دریاچه مصنوعی پر از ماهی ‎های رنگارنگ، باغ پرندگان، پارک ژوراسیک، دهکده اقوام و صنایع دستی، چندین رستوران، کافی ‎شاپ و دمنوش ‌سرا در فضایی وسیع و سرسبز وجود داره و گذران وقت در اون حتما خاطره ‎ای به‎ یادموندنی براتون میسازه.

آدرس: بلوار جمهوری اسلامی، نرسیده به پل غدیر

didaniha-mashhad7

پارک ملت

پارک ملت بزرگترین پارک در فضای شهری مشهده و توی هر فصل حال ‎و هوای خاص خودش رو داره. قدم زدن کنار دریاچه اون که پر از مرغابی و غازه و درختای بید مجنون که شاخه‌هاشون رو تا نزدیکی آب پایین آوردن، لذت زیادی داره.

جالبه بدونین توی تعطیلات نوروز پارک ملت با انواع گل‎ های رنگارنگ و زیبای بهاری مثل لاله تزئین میشه و مناظری زیبا در این پارک به وجود میاد که واقعا بی‌ نظیره.

didaniha-mashhad8

شهربازی، قسمت ویژه بانوان، استخر، سالن تئاتر و کافه و فروشگاه‎ از امکانات دیگه پارک ملت مشهده.

آدرس: ابتدای بزرگراه وکیل‎ آباد

سخن پایانی

قطعا تعداد جاهایی که در سفر به مشهد میشه رفت، خیلی زیاده. توی این مقاله به معروف‌ترین اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهر اشاره کردم. مشهد به واسطه تعداد خیلی زیاد گردشگران و زائرانی که به این شهر سفر می‌کنن امکانات رفاهی و تفریحی زیادی داره. ده‌ ها پارک، چندین پارک آبی، ده‌ ها شهربازی و... توی مشهد وجود داره که با جستجویی ساده میتونین اونا رو پیدا کنین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • سعید ارسالی در

    دوست عزیز بله سفر گردش چه زیارتی باشد یا تفریحی زیارتی فرقی نمیکند با دوستی که تازه از شهر مقدس مشهد برگشته بود صحبت میکردم که چطور و چگونه با قیمتهای بالا خجالت زده همسر و فرزندان خود شده است و نتوانسته بود جاهای مدنظر شمارا بروند و بیشتر در پارکها میرفتند خودم هم که رفته بودم میپرسیدند ایرانی هستید یا خارجی قیمتش فرق میکرد برای توریستها گرانتر بود متاسفانه شهر مقدس را با رنگ و لعاب مختلف به سمت دیگری سوق داده اید بله خوب است اما اگر بتوان رفت که با این شرایط حسرت بر دل زائر فقط میگذارد ولا غیر

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی