|

واسه دیزاین خونه چه رنگایی میتونن خیلی خیلی به ذوق بیارنم؟ / معلومه رنگای اصیل ایرانی

اگر از رنگ های یکنواخت خسته اید، ما پیشنهادی عالی براتون داریم اون اینه که از رنگای اصیل ایرانی غافل نشید و تو دکور خونتون ازشون لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب تو این جهان و کهکشان ها رنگ فراوونه. بیش از اونچه که من و شما فکرشو کنیم رنگ وجود داره که با ترکیب رنگ های اصلی و فرعی ساخته شده. اما یک سری رنگ هستش که به نام اصیل ایرانی شناخته شده می باشد. دلتون میخواد رنگ و بوی سنت و قدمت ایرانمون تو خونتون بپیچه و از معماری سنتی ایران پیروی کنید؟ شاید الان کمی تا قسمتی جبهه بگیرید و بگید بابا من دلم مدرن بودن دکوراسیون میخواد که خب باید بگیم صبور باشید و با ادامه مطلب همراه بمونید تا نظرتون رو کاملا تغییر بدیم. 

خبر داشتین که ایران زمین رو به 9 رنگ خاص می شناسند که به ما اختصاص داره؟ پس چه بهتر که تو دکوراسیون خونمون از ترند های مدرن استفاده کنیم همراه با رنگای اصیل ایرانی. به نظر من که این ترکیب فوق العادست. 

دکوراسیون به رنگ اصیل ایرانی

رنگ های اصیل ایرانی کدوما هستن؟ ماشالا به این قشنگی!

رنگای اصیل ایرانی شامل صورتی ایرانی، سبز ایرانی یا همون فیروزه‌ای، نیلی ایرانی، عنابی ایرانی،آبی لاجوردی، اُخرایی یا نارنجی ایرانی، آبی ایرانی،قرمز ایرانی، گل سرخی ایرانی می باشند که بیش از اندازه زیبایی دارند. اما چرا این رنگا به اسم ما شناخت شده؟

چرا به اسم ایران؟

اجازه بدین براتون مثال هایی بارز بزنیم. مثلا از اونجایی که ایران یکی از اولین کشورهایی هستش که معادن لاجورد درش به وفور دیده میشه، رنگ آبی لاجوردی این رنگ منحصر به فرد به نام ایران شناخته شده.

از طرفی هم مثلا رنگ اُخرایی یا نارنجی ایرانی، رنگ جذاب خاک هرمزگان هستش که این رنگ نیز به نام ایران ما ثبت شده.

دکوراسیون به رنگ اصیل ایرانی

اما این رنگا رو چجوری بیاریم تو دکوراسیون خونه؟ مثلا اتاق خواب

قطعا پالت رنگی که برای اتاق خوابمون استفاده می کنیم باید یه حس آرامش و راحتی بهمون دست بده. به همین دلیل طراحان بر این نظرند که واسه این فضا اصلا به دنبال رنگ هایی که حرارت زیادی دارن و خیلی هیجانی هستند به مانند قرمز نرینم. در عوض به سراغ رنگ های آروم اقیانوسی بریم و آسمون و دریا رو به اتاقمون بیاریم. 

اگه بخوایم از بین رنگ های ایرانی انتخاب کنیم میتونیم نیلی رو استفاده کنیم که متمایل به رنگ بنفشه. شاید هم لاجوردی و آبی ایرانی که هر سه مختص به ما هستند. 

اگر اتاق شما کوچیکه و با استفاده کامل از رنگ های آبی حس سرما بهتون دست میده، پس پیشنهاد می کنیم که از آبی ها در کنار رنگ هایی مثل طوسی، زرد و یا حتی سفید استفاده نمایید.

دکوراسیون به رنگ اصیل ایرانی

دکوراسیون به رنگ اصیل ایرانی

از رنگ های اصیل ایرانی تو آشپزخونت به کار ببر

رنگ هایی که برای این فضا میتونن عالی باشن همواره رنگ هایی هستند که کمی خاص باشن و بتونن جلوه ای جالب به آشپزخونه بدن. در این بین استفاده از رنگ های سبز ایرانی مثل فیروزه ای میتونه ایده ای متفاوت و جذاب باشه.

دکوراسیون به رنگ اصیل ایرانی

حالا چجوری؟ ما میتونیم کابینت های آشپزخونه رو یا حتی دیوار ها به این رنگ در بیاریم. از طرفی هم فراموش نکنید که از رنگ فیروزه ای برای کاشی کاری های ایرانی نیز استفاده بسیاری میشه. اینجوری شما دعوتی شیک از معماری سنتی ایرانی به آشپزخونه خود داشته اید.

واسه نشیمن به سراغ کدوم رنگ ایرانی اصیل برم بهتره؟

خب قسمت نشیمن و پذیرایی تو هر خونه ای محلی برای نشست و دورهمی و گفتگو هستش که خب در اینجا میتونیم از رنگ های گرم استفاده کنیم. اما قطعا انتخاب رنگ های غلیظ و پر حرارتی مثل قرمز مناسب دیوار پذیرایی و یا مبلمان نیست. پس میتونیم بریم سراغ آیتمی دیگر تا اصیل بودن رو به رخ بکشیم. 

مثلا از رنگ‌ های عنابی ایرانی و قرمز ایرانی استفاده کنیم که از جمله رنگای پر حرارت ایرانی هستند و در صنعت فرش باقی ایرانی نیز به شدت مورد استفاده قرار می‌ گیرند. تازه واسه اکسسوری ها و کوسن ها هم ایده های ی ناب و جذاب هستند.

دکوراسیون به رنگ اصیل ایرانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها