|

عاشقان اکبر جوجه دستا بالا/ این دفعه اکبر جوجه رو با انار و گردو تو خونه خودت بپز

توی این مقاله یکی از بهترین ورژن های اکبر جوجه رو یاد می گیری. یه اکبر جوجه عالی با یه سس عالی تر که خودت درست می کنی و لذتش رو می بری...

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیه که اسم غذای خوشمزه ای مثل اکبر جوجه رو بشنوه و دهنش آب نیفته؟ یه غذای معروف که دیگه هر کسی میره شمال، حتما یه وعده رو به خودش جایزه میده و خوشحال برمیگرده شهرش! اگه اهل آشپزی هستی حتما میدونی که اکبر جوجه به شکل های مختلف درست میشه اما من میخوام توی این مقاله یکی از بهترین ورژن های اکبر جوجه رو بهت یاد بدم. یه اکبر جوجه عالی با یه سس عالی تر که خودت درست میکنی و لذتش رو میبری. تا پایان همراهم باش و این دستور پخت عالی رو امتحان کن...

akbarjuje2

واسه اونایی که نمی دونن بگم که اکبر جوجه اسم یک رستوران مشهور زنجیره ‌ای در ایرانه که برای اولین بار اون رو در سال ۱۳۳۲ شخصی به نام علی اکبر کلبادی نژاد در شهر گلوگاه استان مازندران تاسیس کرد و بعد‌ها فرزندانش اون رو در خیلی از شهرهای شمالی ایران گسترش دادن.

akbarjuje5

جالبه بدونی اکبر جوجه اون قدیما یه قهوه خانه بین راهی بود و معروفترین غذایی که اونجا به مسافران ارائه میشد، چلو جوجه مخصوص بود که خیلی پرطرفدار بود. این جوجه مخصوص به سبک خاصی پخته میشد و همراه با رب انار و برنج زعفرونی در اختیار مشتریان قرار میگرفت. شاید حاج اکبر نمیدونست یه روزی این غذا این همه معروف بشه و خیلی از رستورانا از دستور اون برای جلب مشتری بیشتر استفاده کنن.

akbarjuje1

مرحله اول: مزه دار کردن و سرخ کردن مرغ

مرغ کوچک یک عدد (حدود 900 گرم)

پودر سیر یک قاشق چایخوری

پودر پیاز یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه

زعفرون دم کرده غلیظ

مرغ رو از وسط نصف کن و کاملا تمیزش کن و بشور. داخل ظرف گود با پودر پیاز، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زعفرون مخلوط کن، روی ظرف رو بپوشون و بذار نیم ساعت مزه دار بشه.

ماهیتابه رو با روغن زیاد روی حرارت بالا بذار، کاملا که داغ شد مرغ رو داخلش بذار و مرتب از روغن روی مرغ بریز. حدود 25 دقیقه زمان لازمه تا مرغ بپزه و سرخ بشه. در آخر کمی کره روی مرغ بذار تا عطر کره رو به خودش بگیره. جوجه خوشمزه ما حاضره.

akbarjuje6

مرحله دوم: تهیه سس انار و گردو

گردو یک لیوان

رب انار رقیق شده یک لیوان

پودر سیر نصف قاشق چایخوری

پودر پیاز نصف قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه

کره 15 گرم

گردو رو کاملا له کن و داخل ماهیتابه با حرارت کم 5 دقیقه تفت بده. کره، پودر سیر، پودر پیاز، نمک و فلفل رو بریز و هم بزن. در آخر رب انار رقیق شده رو اضافه کن و بذار حدود 15 دقیقه روی شعله کم بجوشه.

akbarjuje7

مرحله سوم: تهیه کته زعفرونی

برنج رو با کمی روغن و نمک بذار کته بشه و کمی پلوی زعفرونی هم درست کن. وقتی دم کشید، به اندازه کافی پلو داخل ظرف سرو بکش، روی اون پلوی زعفرونی بریز. مقداری از سس رو کنار پلو کف ظرف پهن کن و اکبر جوجه رو روی اون بذار. کمی از سس هم داخل یه کاسه کوچیک بریز و کنار بذار و ضیاف طعم و مزه رو کامل کن. بهترین غذایی که میتونی برای ناهار واسه خودت و عزیزانت درست کنی و از خوردنش لذت ببری. اگه به آشپزی علاقمندی کلی دستور غذای عالی برات داریم که اینجا میتونی ببینی.

akbarjuje4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی