|

اگه اهل عصرونه ای تست پنیر با دیپ گوجه فرنگی بپز که رو دست نداره / میان وعده ای جذاب

قبول داری عصرونه گرم یه جور دیگه می چسبه؟ توی این مقاله یه عصرونه خفن یاد می گیریم که در عین حال که درست کردنش خیلی راحته، مزه خوبی هم داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اهل عصرونه هستی یا نه؟ اونایی که ساعتای 5 و 6 عصر از سر حوصله میرن توی آشپزخونه و بساط یه عصرونه پر و پیمون و خوشمزه رو راه میندازن و وقتی حاضر شد، یکی یکی بقیه اعضای خونه هم از راه میرسن و توی خوردنش باهاشون شریک میشن! قبول داری عصرونه گرم و پختنی یه جور دیگه میچسبه؟ خیلی بیشتر از کیک و بیسکوئیت یا فقط میوه و چای! توی این مقاله یه عصرونه خفن یاد میگیریم که در عین حال که درست کردنش خیلی راحته، مزه خوبی هم داره و احتمالا اگه یه بار درست کنی میره توی لیست عصرونه هات. حتی واسه یه شام سبک هم جوابه! پس تا اخر همراه باش و طرز تهیه ش رو یاد بگیر!

tost-panir2

مواد لازم برای درست کردن دیپ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی 3 عدد

سیر دو حبه

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

آویشن یک قاشق چایخوری

روغن زیتون به اندازه لازم

مواد لازم برای درست کردن تُست پنیر

نان تُست 4 عدد

پنیر چدار (گودا، موزارلا یا پنیر پیتزا) 200 گرم

پودر سیر، آویشن و فلفل سیاه

tost-panir3

طرز تهیه دیپ گوجه فرنگی

روغن زیتون رو روی حرارت ملایم قرار داده و فلفل سیاه، سیر و آویشن رو حدود یک دقیقه داخلش تفت بده. چون در آخر مواد باهم پوره میشن نیازی به خرد کردن سیر نیست. اگه از آویشن و فلفل نساییده هم استفاده کنی دیگه عالی میشه!

tost-panir5

بعد از گذشت یک دقیقه، 3 تا گوجه فرنگی خرد شده و نمک رو داخل روغن بریز و حدود 10 تا 15 دقیقه سرخ کن. نمک رو تست کن و اگر خوب بود حرارت رو خاموش کن و گوجه ها رو با گوشتکوب برقی پوره کن.

طرز تهیه تُست پنیر

پنیر رو رنده کن و پودر سیر، آویشن و فلفل رو باهاش مخلوط کن و کنار بذار. نون های تُست رو داخل ماهیتابه داغ بذار، روش رو با پنیر پر کن و یه تُست دیگه روش بذار و حسابی با کفگیر فشار بده تا به هم بچسبه. هر طرف رو حدود 3 دقیقه حرارت بده تا برشته بشه. یک دقیقه آخر چند قطره آب داخل ماهیتابه بریز و درش رو بذار. این کار کمک میکنه تا نون های تُست خیلی خشک نشه و لطافتش حفظ بشه.

tost-panir1

تُست ما آماده است، میتونی اون رو از وسط نصف کنی و داخل ظرف سرو بذاری. دیپ گوجه رو هم داخل کاسه کوچیکی بریز، روش کمی فلفل سیاه بریز و کنارش بذار. عصرونه عالی ما حاضره، نوش جان کن و از طعم خاص و عالیش لذت ببر.

tost-panir4

توی این مقاله طرز تهیه یه عصرونه خوشمزه رو یاد گرفتی. اینجا هم کلی دستور غذای دیگه هست که میتونی ببینی و هر کدوم رو دوست داشتی درست کنی و در کنار اعضای خانواده و یا دوستات نوش جان کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی