|

غذا فرنگی؛ پارمیجیانا همون غذای کلاسیک ایتالیایی که اگه نپختیش نصف عمرت بر فناست

این غذای کلاسیک ایتالیایی یک راه عالی برای سرو و استفاده درست از بادمجان است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر از غذاهای تکراری و سنتی ایرانی برای تهیه نهار و شام خسته شده اید و به پختن غذاهای جدید، خوشمزه فرنگی ساده و مدرن علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم معروف ترین غذاهای فرنگی دنیا و پرطرفدارترین غذاهای سراسر جهان را هم به لیست غذاهای روزانه خود اضافه کنید، اکثر ایرانی ها غذاهایی که با بادمجان درست میشوند رو دوست دارند پس سراغ این غذای کلاسیک ایتالیایی می رویم که یک راه عالی برای سرو و استفاده از بادمجان است. پارمیجیانا (parmigiana) این غذای جذاب با بادمجان سرخ شده در ظرفی با سس گوجه فرنگی، ریحان، پارمزان و پنیر موزارلا درست میشود که مختص جنوب ایتالیا است، البته در بعضی جاهای ایتالیا، آن را با گوشت و مرغ و بجای بادمجان با کدو هم درست می کنند زمان زیادی از شما نمیگیره بریم که یاد بگیریم!

غذا ایتالیایی

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

3 حبه سیر، له شده

آویشن و برگ مریم به میزان لازم

4 لیوان گوجه فرنگی له شده

3 قاشق غذاخوری سرکه 

3 قاشق غذاخوری شکر

6 عدد بادمجان بزرگ، تا جایی که می توانید از طول برش دهید

100 گرم پنیر گیاهی به سبک پارمزان، ریز رنده شده

85 گرم آرد سوخاری سفید

50 گرم مغزدانه(در رسپی اصلی از دانه کاج و سویا استفاده میکنند)

 پنیر موزارلای گیاهی به صورت دلخواه

مراحل آماده سازی

غذا

مرحله 1

روغن را در یک ماهیتابه بزرگ (یا قابلمه پهن) داغ کنید، سیر، آویشن و مریم گلی را اضافه و به آرامی برای چند دقیقه تفت دهید سپس گوجه فرنگی، سرکه و شکر را اضافه کنید  و اجازه دهید 20 تا 25 دقیقه بپزد تا کمی غلیظ شود.

مرحله2

در همین حین، یک تابه را داغ کنید. برش های بادمجان را از دو طرف با روغن زیتون آغشته و گریل کنید مراقب باشید برای برشته شدن حرارت را زیاد نکنید اگر طرفدار غذای چرب هستید میتوانید از بادمجان های سرخ شده استفاده کنید.

مرحله 3

25 گرم پارمزان را با آرد سوخاری و مغز دانه ها مخلوط کنید و کنار بگذارید و حالا در یک ظرف بزرگ کمی از سس گوجه فرنگی بریزید و روی سس را با یک یا دو لایه برش بادمجان بپوشانید، سپس خوب مزه دار کنید. مقداری سس دیگر را با قاشق روی آن بریزید، سپس روی آن مقداری پارمزان و ریحان بپاشید و مانند لازانیا لایه لایه تکرار کنید و در مرحله آخر با سس گوجه فرنگی تمام کنید. روی آن را آرد سوخاری پنیری که درست کردید را بپاشید و فر را روی 180 درجه سانتیگرادبگذارید، اجازه دهید 30 تا 40 دقیقه بپزید تا روی آن ترد و طلایی شود در آخر بعد از در آوردن از فر 10 دقیقه استراحت دهید، سپس با برگ های ریحان بپاشید و با سالاد میل کنید!

غذا فرنگی

اگه به پختن غذاهای جدید وخوشمزه علاقمند هستی غذا فرنگی های شایانیوز رو دریاب!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی