|

خیلی زشته که دستای یه خانوم مثل آقا خشک و زبر باشه / یه پوستت اینجوری برس عشق کنه

اگر پوست شما هم به دلیل سردی هوا دچار خشکی شده، پس حتما این پیشگیری و درمان ها رو انجام بدید که آب رو آتیشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگ چند مدتی میشه که تو هوای سرد به سر میبریم و همونجور که بدنمون نیاز به مراقبت داره، اون فضاهایی که لباس تنشون نیست هم مراقبت میخوان. مثلا دیدین دست ها و یا مچ پا در صورت پوشیدن شلوار قد نود، چقدر خشک میشه؟ چون تو معرض هوای سرد قرار میگیره اونهم به صورت مستقیم که البته باقی قسمتای بدن هم به این مشکل دچار میشن اما قسمتای باز بیشتر! با سرد شدن هوا سطح رطوبت پوست کاهش پیدا میکنه و دچار خشکی میشه و در نهایت هم با خارش و ترک خوردن پوست همراهه در این شرایط باید پوست رو رطوبت رسانی کنید، چرا که وقتی پوست شما به اندازه‌ کافی چربی محافظ نداشته باشه رطوبت ازش خارج میشه و هنگامی که در خارجی‌ ترین لایه‌ پوست آب کافی وجود نداره پوست دچار خشکی خواهد شد.

اما در این شرایط ما باید چیکار کنیم؟ چه برای پیشگیری و چه برای درمان چه راه هایی وجود داره؟ که خب خبر خوب اینه که با دنبال کردن ادامه مطلب، به جواب این سوال ها خواهیم رسید.

مراقبت از خشکی پوست

آب داغ میتونه دشمن پوستت بشه

خیلی از خانوما هستن که فکر میکنن غوطه ور شدن تو آب میتونه پوستشون رو هیدراته کنه، که خب حقیقت اینه که آب میتونه حتی گاهی باعث خشک تر شدن پوست هم بشه! به خصوص که اگه از آب داغ و صابونی استفاده کنید. شستن بیش از اندازه، میتونه چربی‌ های محافظ پوست رو از بین ببره و در نتیجه باعث خشک شدنش خواهد شد.

کاری که باید انجام بدین اینه که مدت زمان کمتری تو حموم بمونین (10 دقیقه یا کمتر) و اینکه از آب گرم به جای آب داغ استفاده داشته باشید.

مراقبت از خشکی پوست

از صابون به میزان کمتر استفاده کن

خانومی که وسواس دارید، دقت کنید که مصرف بیش از حد صابون و یا ضد عفونی کننده دست میتونه پوست شما رو خشک کنه. پس لطفا کمتر از این دو آیتم استفاده داشته باشید. وقتی میرین حموم صابون ور تنها در لحظه و اونجایی که لازمتون استفاده کنید! یعنی مثلا زیر بغل، کشاله‌ ران و روی پاها. به علاوه توصیه میکنیم که برای اینکه پوست شما زود درمان بشه از صابون‌ های ملایم و بدون عطر و یا اصلا شامپو های بدن ملایم  و متناسب پوست‌ های حساس بهره ببرید، چرا که اینجوری پوست خیلی خیلی کمتر خشک میشه.

مراقبت از خشکی پوست

پوستت رو با کرم مخصوص مرطوب کن

مرطوب کننده پوست میتونه یه محصول درجه یک به جهت مقابله با خشکی و مشکلات پوستی باشه. خانوم زیبا بیاید و مرطوب کننده مناسب پوست خشک بزنید چرا که میتونه با ملایمت به پوست شما رطوبت رسانی و البته نرمش کنه. فراموش نکنید که برای بهره بردن بیشتر از مرطوب کننده، باید پوست رو با کمی آب مرطوب کنید و بعد از کرم و یا سایر محصولات مرطوب کننده استفاده داشته باشید.

مراقبت از خشکی پوست

پماد مرطوب کننده واسه وضع وخیم پوستت

پماد میتونه بیشترین میزان رطوبت رو در پوست شما به دام بندازه، البته که پمادها اکثرا چرب هستند. وازلین میتونه نمونه ای از این پمادها باشه که برای انواع خشکی ها واقعا موثره.

اگر از خشکی و خارج بدنتون رنج میبرین پیشنهاد ما اینه که حتما هر بار بعد از حموم هنگامی که هنوز پوست بدن رطوبت خودش رو داره و کامل خشک نشده با وازلین چربش کنید. یکم صبر و حوصله خرج بدین تا وازلین به خوبی جذب پوست شما بشه و التیامی که ب پوست میده رو کاملا حس کنید.

مراقبت از خشکی پوست

فکر نکن فقط تو تابستون باید آب خورد

بیشتر مردم این مدلین که تو زمستون کمتر دلشون آب میخواد به نوشیدنی های گرم مثل قهوه و چایی هجوم میبرند و تمایل نشون میدن. اگر شما هم این مدلی هستین فراموش نکنین که بدن شما از درون و بیرون نیاز تمام و کمال به هیدراته شدن داره. بنابراین واسه جلوگیری از خشک شدن پوستتون یکم آب ولرم رو با چند قطره آبلیمو بخورید تا پوستی شاداب تر و هیدرات داشته باشید ."ترکیب آب و لیمو میتونه جذب رو بیشتر کنه"

مراقبت از خشکی پوست

لایه بردار پوست بزن 

معمولا همه ما لایه برداری پوست رو تو فصل سرما یادمون میره، مخصوصا لایه برداری دستامون! چرا که اگر سلول های مرده زیاد باشن رطوبت نمیتونه خودش رو به لایه های پایین تر پوست برسونه. پس بهتره که یه ماسک لایه بردار پیدا کنین و بعد اون رو روی دست ها و لب ها و صورتتون بزنید، سپس فورا از مرطوب ککنده اتسفده داتشه باشید تا پوستتون نرم بشه. البت استفاده از شوینده لایه بردار هم خوبه ام به شرطی که پوست شما از شدت خشکی زخم نشده باشه! 

مراقبت از خشکی پوست

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها